• پنجشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۰ / ۰۲:۴۳
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 1400072920979
  • خبرنگار : 71245

«بوی رجایی» در دوبی؟

«بوی رجایی» در دوبی؟

قیمتش از ۵ میلیون تا ۲۳ میلیون تومان متغیر است. بلیط پرواز تهران - دوبی را می‌گوییم. دوبی همان جایی است که چند روز قبل محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران به همراه همسرش و هیاتی که دقیقا معلوم نیست چند نفر و چه کسانی بوده‌اند، برای بازدید از نمایشگاه بزرگ بین‌المللی «اکسپو ۲۰۲۰» عازم آنجا شدند.

قطعا هر ایرانی حق دارد در صورتی که به دلایل قانونی ممنوع‌الخروج نباشد، از ایران خارج شود و به هر کشوری که می‌خواهد سفر کند، جز سرزمین‌های اشغالی که به صراحت در گذرنامه ایرانی‌ها سفر به آنجا ممنوع اعلام شده است.

احمدی‌نژاد هم ایرانی‌ است و ظاهرا مثل اغلب مردم ممنوع‌الخروج نبوده و توانسته به خارج از کشور برود و البته شایعه‌هایی بود که در نمایشگاه اکسپو به یک غرفه اسرائیلی رفته اما به هر حال این موضوع تکذیب شد و کسی هم نتوانست این ادعا را ثابت کند.

در این نوشتار، اساسا کاری به این نداریم که ضرورت سفر رئیس جمهوری پیشین ایران به دوبی و حضور در این نمایشگاه چه بوده یا آیا واقعا بر اساس آنچه در برخی رسانه‌ها منتشر شد به توصیه مسئولان اماراتی دوبی را ترک کرده و سفرش نیمه‌کاره مانده یا خودش با اختیار خود از امارات خارج شده است.

چندان هم کاری به این نداریم که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران در چه کادرهایی با چه کسانی عکس یادگاری انداخته است.

حتی به آن یک لاخ موی بلوند هم که بر سر معجزه هزاره سوم لمیده و همسر رئیس جمهوری پیشین را مجبور به تذکر کرده تا سایه آن زلف بربادداده‌شده‌ی بربادده از سر همسر بهاری‌اش کم شود، کاری نداریم.

اتفاقا ما به قدیم‌ترها کار داریم. به روزهای شعارهای مستضعف‌پسند، به روزهای دولت عدالت‌ورز، به روزهای کف‌خوابی رئیس جمهور نان و پنیرخور کاپشن‌پوش، به روزهای «از ساعت چند اینجایید؟»، به روزهای سکونت در محله گوجه‌های ارزان، به روزهای پاره‌شدن قطعنامه‌دان از فرط صدور قطعنامه، به روزهای خس و خاشاک، به روزهای ریختن آب در محل سوزش و به روزهای «بوی رجایی آمد» ...

همه اینها روزهایی است که در آنها یک تصویر منحصر بفرد - فارغ از مثبت و منفی‌بودن این تصویر - از رئیس جمهوری پیشین ایران در افکار عمومی ساخته شده بود. روزهایی بود که داشت به مردم القا می‌شد زندگی و خورد و خوراک و نشست و برخاست این مرد مثل خودتان است یا شاید واقعا هم بود اما حالا ماجرا خیلی فرق کرده است.

دیگر ظاهرا نان و پنیر جواب نمی‌دهد. انگار دوره کاپشن گذشته یا شاید هم هوا خیلی گرم است. الان بلیط هواپیمای دوبی خیلی گران است؛ خیلی خیلی گران‌تر از گوجه‌های محله احمدی‌نژاد اینها در دهه ۸۰.

دیگر نه مردم از ساعت «هشت؟ هفت؟ شش؟ پنج؟» در استادیوم فلان شهر از فلان استان محروم منتظر ایستاده‌اند تا بوی رجایی با رایحه بهاری مشایی و بقایی و ثمره هاشمی و تمدن بیاید، نه خبری از نان و پنیر و کف‌خوابی است. حالا در سایه شعارهای قطعنامه‌دان‌پاره‌کنی که خیلی‌ها را حسرت‌به‌دل سفر تا همین مشهد و اصفهان گذاشته، مردی از تبار عدالت‌محوری و مهرورزی می‌تواند با بلیط فلان قدر میلیون تومانی دست همسر را بگیرد و با دوستانش به دوبی برود، عکس یادگاری بگیرد، لبخند بزند، جمله یادگاری در پاسپورت هوادارانش بنویسد و تازه چند ماه قبل از همه این کارها انتخابات این مملکت را تحریم کند؛ همان انتخاباتی که با آن توانست هشت سال در بالاترین مسند اجرایی ایران بنشیند تا امروز بتواند پز عنوان «رئیس جمهوری پیشین ایران» را بدهد.

محمود احمدی‌نژاد و دوستانش یا فراموشکار شده‌اند، یا روی فراموشی مردم خیلی حساب باز کرده‌اند چون همین چند سال پیش در بیانیه‌ای یک شماره حساب جهت «اعطای کمک‌های مردمی برای تامین منابع لازم و پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دفتر ریاست محترم جمهوری دولت‌های نهم و دهم» اعلام کردند. دفتری که برای چرخیدن چرخ خود به کمک مردم نیاز داشته، الان تور دوبی برگزار می‌کند و این نشان می‌دهد که فاطمه رجبی در آن کتاب مشهور، بی‌دلیل نام «معجزه هزاره سوم» را بر محمود احمدی‌نژاد نگذاشته است چون حقیقتا پای یک «معجزه» در میان است.

در پایان بد نیست جمله‌ای بخوانیم از کسی که احمدی‌نژادی‌ها، او را اشبه‌الناس به وی می‌خواندند. شهید رجایی در جملاتی تکان‌دهنده می‌گوید: «خداوند در جهنم جایی دارد که مساوی است با گناه ۳۶ میلیون انسان (جمعیتِ ایران در زمان شهید رجایی). آنجا جای من است که حرکت، سخن و برخوردم روی زندگی ۳۶ میلیون انسان اثر می‌گذارد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۰۴:۱۶

احسنت احسنت احسنت با این قلم

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۰۶:۲۳

شهید آقای رجایی عاقبت به خیر شدند. و در اوایل قدرت در همان حال خوب قبل از به قدرت رسیدن به شهادت رسیدند. اما این بابا با همان حال دروغین که هم پارگی هایشان ازشان ساختند با کتاب معجزه هزار سوم و تعاریف عجیب و تشابهات دروغین جماعتی اصولگرا و قشر کارگر و زحمتکش را فریفتند. و جالبتر آنکه الان آن جماعت طرفداری از ایشان را کلا منکر می شوند.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۰۸:۲۰

هنوز بعد از 14 سال تحریم های به ارمغان اورده ایشان استخوان مردم را خرد می کند و طرفداران ایشان اجازه رفع ان را البته با هزینه نمی دهند این بزرگان چرا جلوی او را نگرفتند که همه دنیا را بر علیه ما بسیج کرد هنوز هم بهبه و چه چه می گویند و گرنه مگر فقط ایشان رئیس جمهور سابق است

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۳۰ ۱۱:۰۷

👏👏👏👍👍👍

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۲ ۰۱:۰۶

سلام احمدی نزاد محبوب قلب ها است وازنظرمن مثل قاسم سلیما نی است ومن جانم رابراش مدهم وخوشمان نمیاید بدی اش کسی بگویدهرچند چند دوره حقش خوردن ونگذاشتن رییس جمهور شود کسی که برا مردم کار میکند باکسی که جیفش را پر میکندفرق میکندبا تشکر

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۰۸:۵۵

واقعا طرفدار احمدی نژاد نیستم اما این نگاه شما غلط وو غرض ورزانه است احمدی نژادی که این قدر طرفدار دارد در داخل و خارج تامین یک هزینه سفر کار سختی نیست نیاز نیست که از بیت المال باشد شاید یکی از حامیانش تقبل کرده رئیس جمهور سابق یک شور اگر هزینه یک سفر خارجی داشته باشد یعنی خیلی پول زیادی است؟

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۰۹:۴۳

دمش گرم هم این که به شماها فشار آمده خوبه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۰:۴۸

زیاد به خودتون فشار میارید چرت و پرت ننویسید برای ملت احمدی نژاد تو دل مردم جا داره

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۱:۱۷

فقط جوانيمون حروم شد .مردي چاپ كن ي جوان ده ٦٥ بيكار و مجرد 🤪🤪🤪😀😀😀

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۶ ۲۳:۵۲

دهه 65!.بایدم بیکار و مجرد بمونی تو

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۱:۱۸

ایکاش به ماجرای هاله نور هم اشاره ای میشد. بهر حال دفاع تمام قد جریان اصولگرا بهمراه روزنامه کیهان و برادران جبهه پایداری کنونی سبب قدرت گرفتن جریان احمدی نژاد شد.در حال حاضر هم باید ایشان پاسخگوی عملکرد فعلی احمدی نژاد باشند ولی ظاهرا بقول معروف : اون ... رو لولو برده ،حسبناالله

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۲:۲۴

سلام، نوشته ای عالی و پر مغز که آه از نهاد هر انسانی برمی‌آورد......واقعا تمام جمله‌های این نوشته، حرف دل میلیونها ایرانی است. با تشکر از شما

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۲:۴۵

کاش یک نفر جرات مناظره با احمدی نژاد را داشت این تبلیغات یک طرفه و جهت دار نتیجه عکس میده

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۲:۵۱

مقایسه احمدی نژاد و رجایی اشتباهه این کجا و آن کجا

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۳:۰۰

و چه بلاها که سر این مردم نیاوردی، معجزه هزاره سوم!

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۳:۰۹

متاسفانه یا فهمی از دیپلماسی عمومی ندارید یا خودتان را به نفهمی زده اید !!

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۳:۲۹

نظر ما همون نظر دکتر هست که گفت اب رو بریزید همونجا که سوخته

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۴:۱۹

آب رو بریزید همون جایی که سوزشش بلند شده ... چشم دیدن محبوبیت رو ندارین عقده هایتان رو با قلم خبرنگاری که مقدس است جاری می‌کنید ...خداروشکر مردم این سایتها و اراجیفش رو دنبال نمیکنند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۴:۲۲

عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۴:۲۸

بد سوختید :-) زیاد جزع و فزع نکنید چون که تازه هنوز اول عشقه :-)

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۵:۴۶

مگر احمدی نژاد دل ندارد بعداز چند سال سفر کند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۵:۱۲

حیف از شهید رجایی که با آدم های ابن الوقت مقایسه شود

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۶:۲۹

واقعا نمی دونم نویسنده این متن چه کسی هست که فقط و فقط قصد داشته یسری جملاتی که از دوران گذشته و مربوط به احمدی نژاده رو کنار هم بذاره تا یه متن تخریبی از آب دربیاد! خواسته احساسات یه مشت ساده لوح رو تحریک کنه! آخه عقلتونو بکار بندازید. هر چیزی جای خودش. احمدی نژاد امروز همون احمدی نژاد نان و پنیر خور و همون احمدی نژادیه که نیاز به کمک های مردمی داره ولی یک ذره عقلتون رو بکار بگیرید و همه چیو با هم قاتی نکنید.. احمدی نژاد یک فرد عادی نیست. او جهانی ست و فعالیت هاش ثمراتی برای کشور داره ولی نویسنده نادان این متن عقلش به این چیزا قد نمیده و باید به یسری جملات بی ربط چنگ بزنه تا عقده هاش خالی بشه..! مطمئن باشید هزینه این سفر نه از بیت المال و نه از جیب مردم بوده. کسانیکه ایشون رو دعوت کردند، خودشون هم هزینه رو تامین کردند. ضمن اینکه احمدی نژاد برای تفریح و کیف کردن به دبی نرفت. ایشان رفت برای استحکام وحدت بین ملت ها مخصوصا در خاورمیانه ای که پر از خطرات متعدد هست و چشم دشمنان به اینجا دوخته شده. پیام احمدی نژاد، پیام اتحادت و صلح و دوستی بود.. مردم کشورهای دنیا به داشتن افرادی مانند احمدی نژاد افتخار می کنند و خودی های ما حالیشون نیست دارن سرمایه سوزی می کنند!

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۳ ۰۰:۰۳

برو عامو!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۳۰ ۱۱:۰۵

شهد رجایی کجا احمدی نژاد کجا رجایی با زنان بی حجاب عکس می گرفت؟

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۳۰ ۱۱:۳۸

عالي بود ايسنا

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۳۰ ۱۱:۵۹

هزینه سفر که چیز مهمی نیست مردم باید جان فدای احمدی نژاد کنن چون فقط در همان 8 سال رنگ و طعم زندگی را دیده و چشیده اند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۳۰ ۲۰:۱۰

هنوز ازش دفاع می کنن... جماعتی که معتقد هستند ایشان فقط بلدند دبی برن و اکسپو چی هست و ما نباید دخالت کنیم... خلایق هرچه لایق...

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۳۰ ۲۰:۵۸

قلم قوی بود و عالی. یاد روزنامه های سال 88 میندازه قلمتون.. بی پروا از محاکمه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۳۰ ۲۱:۰۱

انسانها معمولا ادعای صداقت و درستی می کنند و خداوند همه را امتحان می کند و در نهایت یکی می شود رجایی و یکی بنی صدر و یا رجوی یکی هم احمدی نژاد طالب شهادت در همراهی امام حی اما در عمل مخالف محور مقاومت

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۱ ۰۰:۰۲

دوست داشته رفته به شما چه ربطی داره؟؟؟ درود بر احمدی نژاد بزرگ

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۱ ۱۱:۳۰

این ادم تشنه دیدنه ....همین ...به دیدنش کمک نکنید..مردم نمیدونن اون شعارها همه برای گول زدنشون بود...مردم چه میدونن از رسانه‌ها و خبرنگارهایی که اجازه نداشتن یه کلمه نقد درباره ایشون و دولتشون مخصوصا در شش شال اول و قبل تیره شدن روابط با اصولگراها بنویسن... قانون یارانه رو هم دولت خاتمی خواست اجرا کنه، همین طرفدارهای ایشون توی مجلس پنجم نذاشتن تا دولت مد نظر خودشون این کارو بکنه و به نام اون زده بشه ...متاسفیم اگر مردم پشت پرده ها رو نمی‌بینن ....وگرنه سفر به دوبی و اینها مساله بزرگی نیست واقعا اگر هدفش درست باشه که نیست ....مردم اگر به پوپولیسم نه بگن خیلی چیزها درست میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۲۳:۵۸

مرحبا به نویسنده متن .اما خدا کنه ملت درس بگیرن