• پنجشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400072920994
  • خبرنگار : 50165

یک فرمانده دوران دفاع مقدس:

امنیت کشور براحتی به‌دست نیامده است

امنیت کشور براحتی به‌دست نیامده است

ایسنا/زنجان یک فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: پیشمرگ‌های کُرد در عملیات‌ها نقش کلیدی داشتند.

سردار محمود عباسی شامگاه روز گذشته (۲۸مهرماه) در سومین یادواره فرماندهان و ۸۰۰ شهید غرب و شمالغرب استان زنجان و در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: پیشمرگ‌های کرد نقش بی‌بدیلی در پاک‌سازی کردستان بعد از انقلاب داشتند. پیشمرگ‌های کُرد بعد از انقلاب و با توجه به آشنایی که از مناطق جغرافیایی منطقه داشتند کمک‌های زیادی در پاک‌سازی مناطق کردستان از وجود ضدانقلاب‌ها کردند.

وی افزود: پیشمرگ‌های کُرد از تاکتیک عناصر تجزیه‌طلب ضدانقلاب‌ها در آن دوران آشنا بودند و در عملیات‌ها به عنوان راهنما نقش اصلی را داشتند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه پیشمرگ‌های کُرد در عملیات‌ها نقش کلیدی داشتند، تصریح کرد: این‌ افراد در آن دوران ثابت کردند که هیچ مخالفتی با انقلاب ندارند و همواره در دفاع از انقلاب در صحنه هستند. یک عده افراد جاسوس و دست‌نشانده کشورهای بیگانه بودند که اسلحه به دست گرفته بودند و به نام کُردها مردم را قتل عام می‌کردند.

عباسی با اشاره به اینکه کُردها از انقلاب دفاع کردند و در حال حاضر هم از این انقلاب دفاع می‌کنند، ادامه داد: ۵۰ درصد امنیتی که در حال حاضر در کردستان داریم، با ایثارگری و از خودگذشتگی کُردها است.

وی با تاکید براینکه رهبر انقلاب در سفر خود به کردستان به مدت یک هفته در این استان اقامت داشتند، عنوان کرد: کردستان نخستین استانی بود که رهبر انقلاب به مدت یک هفته در آنجا اقامت داشتند و این موضوع نشان می‌دهد که این استان چقدر برای مقام معظم رهبری اهمیت دارد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه به برکت مردم کردستان امروز شاهد امنیت پایدار در مرزهای غربی هستیم، یادآور شد: با همت مردم، امروز کشورمان در منطقه در برابر دشمنان مقتدرانه ایستاده است. امروز در همه مناطق کردستان امنیت برقرار است و هیچ مشکلی در مرزها و مناطق مختلف کردستان وجود ندارد.

عباسی با بیان اینکه این امنیت به راحتی به‌دست نیامده و جانفشانی‌های زیادی برای تامین و برقراری این امنیت‌ها شده است، خاطرنشان کرد: تقوا، ایمان، اخلاق و ساده‌زیستی از ویژگی‌های مهم فرماندهان کُرد است که سردار ایزدی یکی از این فرماندهان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha