• پنجشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400072921088
  • خبرنگار : 71536

سمفونی ناموزون اسکوچیچ و طارمی/ آتش زیر خاکستر شعله‌ور می‌شود

سمفونی ناموزون اسکوچیچ و طارمی/ آتش زیر خاکستر شعله‌ور می‌شود

اظهارات اسکوچیچ و طارمی شکی را باقی نمی‌گذارد که تیم ملی در رختکن وحدت و همدلی لازم را ندارد و بازیکن و مربی یک صدا نیستند.

به گزارش ایسنا، حالا می‌توان به وضوح ادعا کرد که شایعات ماه‌های گذشته درباره اختلاف میان سرمربی تیم ملی و برخی از بازیکنان تیم ملی که به گفته شاهدان ماجرا به دو دسته تقسیم شده‌اند، صحت دارد و نمی‌توان به اتکای نتایج درخشان تیم ملی در بازی های گذشته، چشم‌ها را روی مشکلات بست و به پیش رفت چرا که دیر یا زود این اختلاف تیم ملی را از پای در خواهد آورد!

دراگان اسکوچیچ که مدتی است انتقاداتی به عملکرد تیمش از حیث مسائل فنی وجود دارد، چند روز قبل در گفت‌وگو با رسانه‌ در کشورش، برخلاف تعریف و تمجیدهای گذشته، بازیکنان ایرانی را فاقد توانایی تاکتیکی قلمداد کرد: «فوتبالیست‌های ایرانی به لحاظ تکنیکی و فیزیکی قدرتمند هستند و در سطح رشک برانگیزی قرار دارند. چیزی که آن‌ها فاقدش هستند و من در آن جای پیشرفت می‌بینم، توانایی تاکتیکی است. بازیکنان ایران هنوز در توانایی تاکتیکی آن‌قدرها خوب نیستند ولی در بلند مدت می‌توان آن را آموخت».

بعد از این اظهارات، مهدی طارمی، مهاجم ایرانی شاغل در پورتو که بیشترین گل‌های تیم ملی در دوران حضور اسکوچیچ را به ثمر رسانده، به طور علنی با انتشار توئیتی پاسخ اسکوچیچ را داد: «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و.… از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده باد ایران».

این پاسخ مهدی طارمی را می‌توان مستقیما متوجه اسکوچیچ دانست چرا که او بازیکنان ایرانی را فاقد تاکتیک دانست و حالا طارمی می‌گوید مشکل را باید در جایی غیر از بازیکنان جست و جو کرد؛ شاید در میان کادرفنی تیم ملی که در ماه‌های گذشته از حیث مسائل فنی مورد انتقاد قرار گرفته و حتی فدراسیون فوتبال هم تمایلی به ادامه همکاری نداشت اما در نهایت با اسکوچیچ تا پایان مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ادامه داد.

با این اظهارات هیچ شکی باقی نمی‌ماند که تیم ملی در رختکن وحدت و همدلی لازم را ندارد و بازیکن و مربی یک صدا نیستند و تیمی که در رختکن متحد نباشد، در زمین فوتبال شکست خواهد خورد و از پای در می‌آید.

*نقدی بر اسکوچیچ، طارمی و فدراسیون

مطمئنا به هر دو طرف این ماجرا نقدهایی وجود دارد. در کنار این دو نفر، نباید به نقش منفعل فدراسیون فوتبال هم اشاره کرد که نتوانسته اوضاع مناسبی و پر آرامشی را در تیم ملی حاکم کند.

دراگان اسکوچیچ به طور مستقیم بازیکنان ایرانی را زیر سوال برده است. او به جای اینکه سوال درباره کیفیت بازیکنان را به هر نحو دیگری که خدشه‌ای به اعتماد به نفس بازیکنانش در عموم جامعه نزند، جواب دهد، مستقیما آن‌ها را زیر سوال برده و گفت که توانایی تاکتیکی ندارند؛ این صحبت یعنی اینکه فوتبالیست‌های ایرانی که حداقل به باور خود در جام جهانی ۲۰۱۸ توانست روی مباحث تاکتیکی نه تکنیکی برابر پرتغال خوب بازی کنند، فاقد ارزش تاکتیکی هستند. قطعا اشتباه اول را اسکوچیچ با گفتن این اظهارات انجام داده است.

پاسخ‌های مهدی طارمی هر چقدر هم به مذاق منتقدان خوش بیاید، خالی از اشکال نیست. اینکه مهاجم تیم ملی یا هر مربی باشگاهی پاسخ صحبت‌های سرمربی خود را به این شکل بدهد، مطمئنا با جرایم و تنبیه‌هایی در هر جای دنیا مواجه است. جواب مستقیم طارمی به اسکوچیچ، نشان دهنده وجود مشکلی فراتر از مسائل فنی است و در گذشته و حداقل در سالیان اخیر شاهد بودیم که این کنش و واکنش‌ها با چه تبعات سنگینی برای تیم و شخص بازیکن و مربی همراه بوده است.

فراتر از اسکوچیچ و طارمی باید به فدراسیون فوتبالی اشاره کرد که هیچ مدیریتی روی تیم ملی نداشته و نتوانسته رختکن پرستاره ایران را مدیریت کند. رئیس فدراسیونی که با ماجرای کنار گذاشتن اسکوچیچ به صورت علنی و در افکار عمومی و ادامه همکاری با او، به بازیکنان تیم ملی این جرات را می‌دهد که در فضای مجازی رودرروی سرمربی تیم ملی قرار بگیرد، نفر اول این جنجال بزرگ است.

انتخاب کریم باقری از سوی فدراسیون فوتبال برای مدیریت فضای رختکن، نخستین نشانه از نبود آرامش و وحدت فنی در تیم ملی است که با مدیریت اشتباه این فدراسیون، هیچ دردی را دوا نکرده و حالا این زخم کهنه سر باز کرده و باید دید تبعات آن برای تیم ملی در ادامه مسیر جام جهانی چه خواهد بود.

تا حالا موارد مختلفی وجود داشته که این قبیل اختلافات داخل تیم و نبود همدلی میان مربی و بازیکن، چطور با افت نتایج و شکست های مختلف همراه شده است. اکنون که تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به آرامش نیاز داشت، این اتفاق بزرگترین ضربه برای تیم رو به پیشرفت ایران خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۰:۴۴

بعد از رفتن " کی روش " همه دیدیم که تیم ملی فوتبال با بی برنامگی عجیبی مواجه شد ، بعدا هم اتفاقات ناگوار دیگری برای تیم ملی رقم خورد که همگی شاهد آن بودیم.اکنون نیز بهتر است فدراسیون محترم با درایت تصمیم نهایی خود را بگیرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۱:۲۵

به نظرم بازیکن سالاری باید ریشه کن شود اینده جواب وثمره اش را میبینیم

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۱:۴۲

جلوی لبنان عراق امارات وسوریه نتونیم باهمین اختلاف نظرات ،پیروز باشیم خیلی حرفه.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۲:۱۷

بایستی واقعیت ها را قبول کرد و نقد منصفانه بدون احساس گفت. کی روش بهترین مربی تیم ملی ایران در طی سالهای گذشته بود. تیم ملی را به تفکر بین المللی بر اساس استحقاق و نبوغ بازیکنان رساند. انتقادهای بی مورد به کی روش به فوتبال ما آسیب رساند که این انتقادات عمدتا توسط غیر حرفه ای ها زده میشد و موجب رنجش و عکس العمل کی روش میشد. بعد از کی روش اشتباه بزرگی انجام شد و به دنبال نامی معروفتر از کی روش برای تیم ملی بودیم و ویلموتس آمد که یک دهن کجی به منتقدان سرمربی قبلی کرده باشیم و بزرگترین اشتباه را فدراسیون انجام داد. تیم ملی دارای بازیکنانی در سطح متوسط به بالای اروپایی هستند و همه اینها مدیون کی روش هست. با تغییر سرمربی بسیار متوسط حتی در مقایسه با مربیان داخلی در لیگ داخلی ، دنبال کاهش استرس به بازیکنان بودیم . یک سرمربی بی حاشیه می‌توانست چنین نقشی بازی کند که الحق و انصاف اسکوچیچ انتصاب خوبی بود. متاسفانه با گرفتن نتایج خوب تیم ملی که عمدتا با توجه به حضور کمکهای ایشان بوده که متاسفانه با بزرگنمایی توانایی های اسکوچیچ و انتصاب پیروزی های اخیر تنها به این سرمربی موجب این کشمکشهای جدید گردید زیرا بازیکنان ما بهتر از هر کسی واقعیتهای حاکم بر تیم را می دانند. به نظرم با حضور یک فرد با تجربه در کادر تیم ملی می تواند نسبت به کاهش این استرسها و برخوردها را تا پایان گزینش بگیرد. به اعتقاد من تیم ملی ما در صورت راه یابی به جام جهانی نیازمند یک سرمربی با دانش می باشد

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۲:۳۲

چطوره که تو‌ تیم های دیگه تاکتیک پذیر هستند اما به تیم ملی که‌ می‌رسن تاکتیک پذیر نیستن.شما میخوای ایراد خودت رو بندازی گردن بچه ها

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۳:۰۵

به نظر من اسکوچیچ چیز بدی نگفته اولا نظر خود را گفته و دوما یک واقعیت را گفته که نه تنها مشکل فوتبال ایران که فوتبال اسیا است. ضمنا ان را هم به محترمانه ترین شکل ممکن بیان کرده. اگر من سرمربی بودم بدون تردیک طارمی را با همه توانایی هایش کنار می گذاشتم. بازیکن چنین اجازه ی نداره که اینگونه پاسخ سرمربی را بده. متاسفانه طارمی به دلیل مطرح بودن و موفقیت در پرتقال زیادی خیز برداشته من با وجود پرسپولیسی بودنم موافق کنار گذاشتن ایشان هستم لااقل برای چند بازی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۳:۰۸

اسکوچیچ نظر کارشناسی شو گفته . این دیگه چه نگاهی ست که شما به این خبر داشتید متاسفانه با وجود موفق بودن اسکوچیچ خیلی ها برای زدن و تخریب ایشان تلاش می کنند. بی انصافی ست شرایط دوران سرمربی قبل را از یاد ببریم و بعد بگوییم ما بازیکنان خوبی داریم و هر مربی بود شانس صعود بودیم

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۳:۱۸

اسکوچیچ مربی بدی نیست اما با احترام به زحمات ایشان تا به اینجای کار، ما ایشان را در بازیهای سخت جام جهانی در حد تیم بزرگ ایران نمیدانیم، ولی با این حال اسکوچیچ درست گرفته، چرا خودمان را گول بزنیم، فوتبالیستهای ما تکنیکی هستند ولی در ضربات آخر دقت و طمأنینه ندارند و این ضعف فوتبال ایران بوده و هست وگرنه فوتبالیستهای ما از لحاظ تکنیک و قدرت بدنی کمتر از قدرتهای فوتبال دنیا نیستند.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۳:۳۴

بله درست گفته مربی اصلآ تیم ایران تاکتیک نداشته و ندارد چون تیم پایه نداره مثل اسبی هست که در 20 سالگی تعلیمش بدی خوب این اسب برای پای تعزیه خوبه نه برای میدان مسابقه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۵:۵۵

ما میتوانیم بازیکنان تکنیکی و توانمند داشته باشیم ولی فاقد تیمی غیر قابل انسجام داشته باشیم. انسجام تیمی، با بازیکتان لژیونر، نیازمند پیش بازیهای بسیاری میباشد که ما قادر نبوده ایم بر قرار کنیم. و، و شاید که مربی ما سخن از این مهم زده است. بیاییم کمی به دیگران هم حق وصف را بدهیم! طارمی بهتر است به بازیهای خود بپردازد.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۵:۵۸

جناب مهدی طارمی : اولا اسکوچیچ دو برابر سن تو سن دارد و احترامش واجب است. ثانیا اسکوچیچ نظرش را گفته شما باید در زمین مسابقه نشان دهی که او اشتباه میکند. بهتر است فیلم بازیهایت در مقابل سوریه و کره جنوبی به خصوص در نیمه اول را نگاه کنی! در ضمن وارد این حاشیه ها نشوی به صلاح خودت و تیم ملی است.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۶:۰۵

تاکتیک یک تیم با آنالیز مناسب ، بازیکنان شایسته و توانمند و دانش مهارتی مربی اتخاذ می شود . بازیکنان فعلی تیم ملی اگر شاغل در لیگ باشگاهی ایران بودند حرف اسکوچیچ صحیح بود ولیکن اکثر قریب به اتفاق بازیکنان کنونی شاغل در لیگ حرفه ای اروپا هستند .پس به قول طارمی مشکل جای دیگر است...!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۹ ۱۸:۲۴

دقیقا مشخص بود که طارمی و آزمون برا خودشون تو زمین کار میکنند و متاسفانه مربی های کروات منفعل.اقای طارمی ایا میتونی در مورد مربی خودت در پورتو اینچنین حرف بزنی.تیم رو به هم نریز. شک ندا یم و یقین داشته باش,تیم بدون تو و آزمون هم نتیجه میگیره.معلومه وقتی شما برا خودتون بازی میکنید تیم ضعف تاکتیکی پیدا میکنه.پیشنهاد میکنم یک دور فیلم بازی های علی دایی در تیم ملی نگاه کن.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۳۰ ۰۰:۲۳

عزیز، تیم ملی فوتبال در مقابل پرتغال در جام جهانی سال ۲۰۱۸ اتوبوسی دفاع می کرد، از کدام تاکتیک و کدام تکنیک حرف می زنید؟ ده نفر را درست جلوی دروازه چیده بودند و بازیکنان تیم ملی ایران حتی به دایره میانی زمین هم نمی آمدند!!! فقط مانده بود یک تانک قدیمی روسی را درست جلوی دروازه بگذارند تا تمام روزنه های دروازه تیم بسته باشه و خیال همه از بابت گل نخوردن راحت بشه!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۱ ۱۰:۵۰

طارمی پسر خوبی است، ولی جوان است. جوانی هم مشکلات خودش را دارد. حرف اسکوچیچ کاملا درست است.