• پنجشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400072921235
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل:

پردیس پارک علم و فناوری در کشت و صنعت مغان انجام می‌شود

پردیس پارک علم و فناوری در کشت و صنعت مغان انجام می‌شود

ایسنا/اردبیل رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: برای اولین بار پردیس تخصصی پارک علم و فناوری در کشت و صنعت و دامپروری پارس راه‌اندازی می‌شود.

حبیب ابراهیم‌پور ۲۹ در مراسم گشایش هفدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، دام، طیور و ادوات کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: در کنار این نمایشگاه برای اولین بار توانمندی‌های حوزه جهاد کشاورزی در بخش دانش‌بنیان و نوآوری نیز در معرض دید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به ویژه در بخش کشاورزی عملکرد گسترده و مطلوبی را داشته است، تصریح کرد: در استان اردبیل نیز پارک علم و فناوری متولی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است و ما به عنوان زیرمجموعه وزارت علوم در بخش نوآوری و فناوری سعی داریم با ورود به حوزه‌های مختلف از ظرفیت ایجاد شده در تقویت پژوهشکده‌ها و مراکز نوآور استفاده کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه در استان ۵۵۰ واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کند، گفت: از این بین ۴۸ شرکت دانش‌بنیان در سطح استان فعال شده که ۱۰ شرکت در حوزه کشاورزی است.

ابراهیم‌پور افزود: از ۱۰۰ شرکت تولید محصولات و ارائه توانمندی‌های بخش پژوهشی ۹۰ شرکت در حوزه کشاورزی است که ۶۰ شرکت از این بین در پارس‌آباد راه‌اندازی شده است.

وی پارس‌آباد را قطب توسعه فناوری‌های جدید بخش کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: در این شهرستان جوانان خوش‌فکر و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گردهم آمدند تا با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه محصولات جدیدی را وارد عرصه بازار کنند که عمده آنها جایگزین کالاهای تحریمی و وارداتی است.

ابراهیم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد مأموریت این شرکت‌ها در تقویت بخش‌های مختلف کشاورزی است که قطعا با حمایت وزارت جهاد کشاورزی در سطح ملی و استان تعامل و ارتباط پارک بیش از گذشته برقرار شده است.

وی اضافه کرد: ۱۰ مرکز رشد و دانش‌بنیان در استان به صورت تخصصی در قالب تولید محصولات کشاورزی فعالیت می‌کنند که عمده آنها در بخش گیاهان دارویی، عسل و فرآوری محصولات زیربخش‌های کشاورزی است.

ابراهیم‌پور وجود دو شرکت کشت و صنعت پارس و مغان را یک ظرفیت خوب در حوزه کشاورزی برشمرد و بیان کرد: در کنار حمایت از تولید بذر در کشت و صنعت پارس، برای اولین بار پردیس پارک علم و فناوری را به صورت تخصصی در این بنگاه اقتصادی راه‌اندازی کردیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: پارک از مزایای منطقه آزاد اقتصادی برخوردار است و علاقمندان می‌توانند با ورود به پارک از این مزایا شامل معافیت‌های مالیاتی، گمرکی، بیمه‌ای و... استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha