• جمعه / ۳۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400073021675
  • خبرنگار : 71610

واکنش سمیر جعجع به احضار توسط دادگاه نظامی لبنان

 واکنش سمیر جعجع به احضار توسط دادگاه نظامی لبنان

رئیس حزب "القوات اللبنانیه" (نیروهای لبنانی) نسبت به احضارش توسط دادگاه نظامی لبنان به عنوان متهم حادثه الطیونه بیروت واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سمیر جعجع، رئیس حزب "القوات اللبنانیه" در واکنش به احضارش توسط دادگاه نظامی لبنان اظهار کرد: اگر صحیح است که دادگاه نظامی خواستار شنیدن صحبت‌های من است، این دادگاه باید ابتدا به صحبت‌های سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گوش دهد.

وی مدعی شد: اظهارات دوشنبه نصرالله که در آن القوات اللبنانیه و جعجع را درباره اتفاقات الطیونه متهم کرد، پر از اشتباه بوده و بر پایه حقیقت نیست.

وی ادامه داد: من حوادث "الطیونه" - "عین الرمانه" را یک اتفاق شوم می‌دانم که مجروحان زیادی برای ما در عین الرمانه و قربانیان زیادی در ضاحیه بیروت به همراه داشت.

جعجع درباره نگرانی از باز شدن یک پرونده علیه وی توسط دستگاه قضایی لبنان تاکید کرد: دوران قیمومیت بر لبنان به پایان رسیده است و ما هرگز اجازه نمی‌دهیم آن روزها برگردد.

این اظهارات درحالی مطرح شد که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دوشنبه شب در سخنانی حزب القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع را بزرگترین تهدید علیه مسیحیان لبنان دانست و گفت برنامه این حزب در حادثه الطیونه ایجاد جنگ داخلی در کشور است.

دادگاه نظامی لبنان پنجشنبه درست یک هفته پس از اتفاق الطیونه، سمیر جعجع را که به دست داشتن در این حادثه متهم است، احضار کرد.

پنجشنبه هفته گذشته، درگیری‌های مسلحانه‌ای در منطقه الطیونه لبنان رخ داد که در آن از مسلسل‌های سبک و آرپی‌جی استفاده شد.

درگیری در جریان تجمع طرفداران حزب‌الله و جنبش "أمل" علیه عملکرد قاضی بیطار - بازپرس پرونده انفجار مهیب بندر بیروت - در اطراف مقر دادگستری رخ داد.

این درگیری‌ها منجر به کشته شدن دست‌کم هفت تن و زخمی شدن ۳۳ تن دیگر شد و به دنبال آن، ارتش لبنان دست‌کم ۹ نفر را دستگیر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۳۰ ۱۷:۴۲

اقای جعجع اگر بی گناهی برو دادگاه وثابت کن که بیگناهی بعد از این مرحله و پس از تبرئه شدن میتوانی علیه هر کسی که مدرک داری اعلام شکایت کنی و از طریق قانون مشکلات را رفع کنی والا تا در دادگاه حاضر نشی متهم هستی و خلاف قانون عمل کردی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۳۰ ۱۸:۳۰

بله اقای جعج درست هم می گویید ان زمان که با همکاری اسراییل می کوشتین و می زدین دیگربرای جنابعالی و نیروهای متجاوزت واقع تمام شد راست می گویی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۳۰ ۱۹:۱۰

مردم لبنان باید ابله تشریف داشته باشن که هنوز به ماهیت این جغجغه پی نبردن!

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۳۰ ۲۰:۴۶

خون شهید حاج احمد متوسلیان و همراهانش نیز بر گردن این حزب و عبیادی جعجع هست که بازیچه دست صیهونیزم هستند و برای راضی نگه داشتن اسراییلی ها به خاک و مردم کشور خودش خیانت می کند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۳۰ ۲۰:۴۷

جعجع، تو و14مارس برید. وگرنه میرید. یابریدیامیرید. تصمیم باخودتونه.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۳۰ ۲۰:۴۸

مرگ براین شیعه کش کثیف

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۳۰ ۲۱:۲۵

سمیر حع جع خیانت کارترین فرد ب کشورش بعد از بنی صدر خیانت هابی که این اشغال ب لبنان کرده قابل شمارش نیس مترسکی در دستان آمریکا خاک بر سر اون شخصی کنند که بخواهد از خاعنی مثل این بی شرف پشتیبانی کند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۱ ۰۹:۰۳

سمیر جعجع باید بداند که نوکری برای غرب،اسرائیل، رژیم منحوس ووهابی صهیونیستی آل سقوط وانگلیس وفرانسه وکشورهای بندانگشتی خلیج ایدفارس،سرنوشتی همچون شاه مخلوع وصدام وبن علی وقذافی واشرف غنی وعلی عبدالله صالح برای وی خواهد داشت،بنابراین باید باتعقل تدبیر کند والا سرنوشتی جز زباله دان تاریخ در انتظار وی نخواهد بود.