• جمعه / ۳۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400073021727
  • خبرنگار : 71660

نماینده ارشد آمریکا در امور کره شمالی به سئول می‌رود

نماینده ارشد آمریکا در امور کره شمالی به سئول می‌رود

یک منبع آگاه امروز (جمعه) گفت که نماینده ارشد آمریکا در امور کره شمالی به سئول سفر خواهد کرد و ورود وی به دلایل نامشخصی یک روز به تاخیر افتاده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سونگ کیم، نماینده ارشد آمریکا در امور کره شمالی، قرار بود امروز (جمعه) سفر سه روزه خود را برای مشورت با همتای کره جنوبی خود، نو کیو دوک، آغاز کند. اما به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود و دلیل آن را توضیح ندهد، برنامه سفر او تغییر کرده است و او قصد دارد شنبه به سئول پرواز کند.

انتظار می‌رود که کیم و نو پیرامون مسائل مربوط به شبه جزیره کره و همچنین پیشنهاد مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی مبنی بر اعلام پایان رسمی جنگ کره در ۵۳-۱۹۵۰، گفت‌وگو کنند.

سئول امیدوار است از این اعلامیه به عنوان گامی برای بهبود روابط فرامرزی و دستیابی به صلح پایدار در شبه جزیره استفاده کند.

چونگ ایویی یونگ، وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت: اعلام پایان جنگ یکی از چندین گزینه برای از سرگیری روند صلح است. این اولین دروازه برای روند صلح در شبه جزیره کره شناخته می‌شود و همچنین یک گام اساسی و ضروری است.

پیونگ یانگ سیگنال‌های متفاوتی در مورد بازگشت احتمالی به گفت‌وگو با شلیک موشک بالستیک پرتاب شده از زیر دریایی که هشتمین آزمایش موشکی مهمش در سال جاری محسوب می‌شد، ارسال کرده است. با این حال، کره شمالی از تشدید تنش‌ها عقب نشینی کرد زیرا سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که هدف از پرتاب این موشک آمریکا نبوده است.

کیم و نو پیش از این برای مشورت درباره کره شمالی در واشنگتن ملاقات کردند. تاکرو فوناکوشی، همتای ژاپنی آن‌ها، برای مذاکرات سه جانبه به آنها ملحق شد و این سه نفر توافق کردند که برای از سرگیری روند صلح در شبه جزیره در اولین فرصت با هم همکاری کنند.

مذاکرات خلع سلاح بین واشنگتن و پیونگ یانگ از نشست هانوی در سال ۲۰۱۹، بدون توافق مانده است؛ اگرچه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، تاکید کرده است که مایل است بدون هیچ پیش شرطی با کره شمالی دیدار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha