• جمعه / ۳۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400073021735
  • منبع : نمایندگی ایلام

امام جمعه ایلام:

دولت تغییرات مدیریتی را در استان شروع کند

دولت تغییرات مدیریتی را در استان شروع کند

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام از دولت خواست که هر چه زودتر تغییرات مدیریتی را آغاز کنند و مدیران کنونی نیز تا آخرین لحظه وظایف خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام، اظهار  کرد: استان ما استانی محروم است و برای محرومیت زدایی باید بخش سرمایه گذاری به کار گرفت و بالاترین سرمایه برای محرومیت زدایی نیروی انسانی توانمند و شایسته است، استان ما نیروهای نخبه، توانمند و شایسته خوبی دارد و هر جا جوانان بومی ما در استان و در استان های دیگر مسئولیتی داشته اند به نیک نامی و توانمندی درخشیده اند.

وی گفت:  مردم ما انتظار دارند در انتصابات شایسته سالاری حاکم باشد، در جایی که نیروی های توانمند بومی که ظرفیت ها و آسیب ها و نقاط ضعف و قوت را می دانند، فرصت ها و تهدیداها را می شناسند انتخاب شود که فرصتی برای خدمتگذاری از دست نرود مردم این حق را دارند که در سرنوشت خود اظهار نظر کنند و خواسته آنان برآورده شود.

امام جمعه ایلام گفت: بنده هم وظیفه خودم می دانم که از نیروهای توانمند و شایسته ای که در داخل و خارج استان هستند،حمایت کنم و اقدام هایی انجام شده است، در سفر ریاست جمهوری به استان خدمت ایشان عرض کردیم که نیروهای توانمند زیادی داریم و در حد وزیر کشور می توانند خدمتگذار باشند، اما گمنام هستند،  از ایشان تقاضا کردیم تا در این خصوص اقداماتی انجام شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تاکید کرد: در راستای شایسته سالاری نیز با توجه به شناختی که از نیروهای بومی داریم امید است که بتوانیم به دولت سیزدهم کمک کنیم که از این ظرفیت برای شایسته سالاری استفاده کند و از دولت محترم هم تقاضا داریم که تغییرات مدیریتی را هرچه سریعتر  انجام دهند، مردم در حالت برزخی به سر می برند و منتظر هستند که مصوباتی که سفر ریاست محترم جمهوری  داشته است سریعتر اجرایی شود و تغییر در استان به وجود بیاید.

وی خاطرنشان کرد: از مدیران فعلی تقاضا می شود تا زمانی که در این مسئولیت ها هستند با تمام توان کار کنند و پاسخگوی نیاز مردم باشند به ویژه در تورم و گرانی که افسارگسیخته پیش می رود، مسئولان به مسئولیت حود عمل کنند لذا هر  کسی در هر جایی است در خدمت این مردم شایسته خدمت، باید تمام توان خود را به کار گیرد.

 کریمی‌تبار در بخش دیگر خطبه‌ها با تبریک میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و فرزند برومندشان حضرت امام صادق(ع)و هفته وحدت، گفت: وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) بالاترین نعمتی است که خداوند متعال به انسان و جامعه انسانی ارزانی داشته است، افزود: پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) پیامبر رحمت است که همچون باران پربرکت بر کویر انسانیت می بارد تا آنها را از گمراهی و لغزش ها نجات دهد و به خدا وصل کرده و به سوی بهشت هدایت نماید.

وی با اشاره به اینکه اوصافی که قرآن کریم برای حضرت پیامبر اکرم(ص) بیان می کند متعدد است، افزود: در سوره توبه می فرماید: ای مردم پیامبری از جنس خودتان آمده است، تمام ویژگی های انسانی را دارد تا بتواند الگو و اسوه حسنه برای انسان و بشریت باشد و در ادامه می فرماید که رنج های او برای شما سخت است، همانگونه که درد بچه برای پدر و مادر سخت است، گرفتاری ها و مشکلات جامعه اسلامی و بشری برای رسول خدا(ص) سخت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: در ادامه این آیه آمده است که حضرت نسبت به مردم حریص است چرا که این گمراهی مردم را می بیند و عاقبت آنها را می داند، همانطوری که ما برای هدایت فرزند خود حریص هستیم، آن حضرت نیز برای همه انسان های جامعه انسانی تلاش می کند و نسبت به کسانی که ایمان بیاورند، رئوف و مهربان است و پیامبر گرامی اسلام(ص) آنچنان برای هدایت مردم دلسوز بوده است که قرآن کریم می فرماید که ای پیامبر شاید به خاطر اینکه این مردم به شما ایمان نمی آورند جان خود را از دست دهی.

 کریمی‌تبار با بیان اینکه وقتی که رهبر یک جامعه ای اینچنین برای هدایت مردم، دلسوزی داشته باشد، در هدایت آنها نقش آفرین خواهد بود، افزود: یکی از فرامین پیامیر اکرم(ص) دعوت جامعه اسلامی به وحدت است و دستور دادند که که به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید و تبعیت از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باید در رفتار فردی و اجتماعی ما آشکار و به آن تمسک جوییم که وحدت در جامعه ما ایجاد شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه وحدت از ضروریات و نیاز امروز جمعه اسلامی، جهان تشیع، کشور و استان ما است، گفت: وحدت یک وظیفه الهی است که در برابر آن موظف هستیم عمل کنیم، موجب برادری و دلدادگی می شود، وقتی در سایه دین همانند دوران انقلاب و دفاع مقدس در کنار هم قرار بگیریم، بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ما  و خون دل هایی که وجود دارد در پرتو وحدت، حل شدنی است.

کریمی‌تبار ادامه داد: اگر اطاعت از خدا و پیامبر اکرم(ص) در جامعه جاری و ساری باشد وحدت ایجاد می شود، در روایت آمده است که اختلاف در جامعه اسلامی نداشته باشید، اگر اختلاف و تنازع در جامعه وجود داشته باشید، سست و ضعیف می شود و شوکت و هیمنه شما در هم ریخته می شود، اگر یک کشور، استان و یا مذهبی چنین اختلافی با هم داشته باشند هیمنه اینها ریخته می شود، بنابراین باید به این راهبرد اسلام توجه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: نگاه اسلام این است که حتی غیرمسلمان را در مشترکاتی که با مسلمانان دارند، به وحدت دعوت می کند، ما که داعیه مسلمانی داریم اختلاف سلیقه بین خودمان گاهی سخت است، بپذیریم، گرایش به حزب و جناح مخالف برای ما قابل تحمل نیست، معلوم می شود از اسلام یا آگاهی لازم را نداریم یا تبعیت لازم را نداریم.

امام جمعه ایلام گفت: این اختلافات جزئی حزبی و تشکیلاتی و سلیقه ها حیف است که در جامعه ما دو دستگی و اختلاف ایجاد کند، استانی که شیعه اهل بیت(ع) هستند طبیعتا باید تلاش کنیم در سایه معارف دینی، مسائل اساسی را محور قرار دهیم و در مسائل جزئی متعرض همدیگر نشویم و حرمت شکنی نکنیم، حرمت مومن از حرمت کعبه بیشتر است، اما متاسفانه به راحتی در فضای حقیقی و مجازی حرمت انسان و مومنین مورد خدشه واقع می شود، در روایات آمده است که کسانی که دوست دارند حرمت مومنین در جامعه شکسته شود عذابی شدید برای آنان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha