• جمعه / ۳۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400073021744
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه ابهر:

نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است

نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است

ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز (۳۰ مهرماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر، به میلاد پرنور و برکت حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) و هفته وحدت اشاره کرده و با اشاره به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در اسلام توسط پیامبر اکرم (ص)، تصریح کرد: این نماز اولین نماز جمعه‏‌ای بود که رسول خدا (ص) در اسلام و پس از واقعه مهم و تاریخی هجرت ایشان از مکه به مدینه و روزهای آغازین تشکیل حکومت اسلامی و مستحکم‏‌ شدن پایه‏‌های این دین و گسترش روزافزون آن به‌جا آورد. این اقدام آن حضرت برای اقامه نمازجمعه در شرایط حساس تاریخی فوق، خود بیان‌گر اهمیت فریضه سیاسی‌عبادی نماز جمعه است که پیامبر اسلام در اولین فرصت، آن‏ را برگزار کرد.

وی با یادآوری اینکه اجتماع امت اسلامی و گسترش صف‏‌های نمازگزاران علاوه بر برکات معنوی برای مسلمانان، امیددهنده مؤمنان است و به امت اسلام، قدرت، استقامت، عظمت و صلابت می‏‌بخشد. به نمایش گذاشتن این‏ قدرت سیاسی و عبادیِ جهان اسلام، دشمنان اسلام و منافقان را مأیوس کرده، نیرنگ آنان را برای همیشه ناکام ساخته و ترس و وحشت را در دل دشمنان اسلام می‏‌افکند، گفت: نمازجمعه رسانه‌ای بزرگ است که با کم‌ترین هزینه، بیشترین خدمت را به بشریت ارائه کرده است و تریبونی که سفیران الهی از آن پایگاه با مردمان روبرو و سخن می‌گویند و حجاب و حفاظ و دیوارهای مصنوعی بین گوینده و شنونده وجود ندارد.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نمازجمعه قلب فرهنگی هر شهر است. نمازجمعه مروج و مبین سبک زندگی ایرانی اسلامی و گره‌گشای نیازهای ذهنی مخاطبان به ویژه نسل جوان است، عنوان کرد: نمازجمعه منبع آشنایی مردم با جریان‌های سیاسی و توطئه دشمنان و پایگاه بصیرت‌افزایی و مبارزه با کانون‌های فساد و فتنه بر انگیز است. نهاد نمازجمعه دنبال حزب و جناح نیست؛ نهاد مردمی تابع ولایت و مسیر او، مسیر قرآن و عترت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha