• جمعه / ۳۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400073021825
  • خبرنگار : 50355

فرماندار فیروزه:

ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در فیروزه سرعت گرفته است

ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در فیروزه سرعت گرفته است
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار فیروزه گفت: ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در فیروزه تا سال‌های اخیر مورد توجه قرار نگرفته بود اما طی ۲ سال گذشته و با توجه به استعدادهای ورزشی خوبی که در شهرستان وجود دارد، ایجاد زیرساخت‌ها سرعت گرفته است.

ابوالفضل حکیم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: شهرستان فیروزه به لحاظ ورزشی و در رشته‌هایی از جمله دوومیدانی، تیراندازی، والیبال، فوتبال و به خصوص کشتی دارای گنجینه‌ای از استعدادهای خوب است که آینده بسیار خوبی دارند.

حکیم‌پور اظهار کرد: در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها تا سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این بخش نشده بود اما از ۲ سال گذشته تمام سعی و تلاشمان را به کار بردیم که زیرساخت‌های ورزشی لازم را در شهرستان فراهم کنیم. شهرستان فیروزه تا چند ماه پیش فاقد زمین ورزشی و چمن فوتبال بود اما طی ۲ هفته گذشته اولین زمین چمن مصنوعی شهرستان را افتتاح کردیم و علاوه بر مرکز شهرستان، ایجاد چمن مصنوعی در سه روستای شهرستان نیز در حال انجام است و به زودی نصب چمن آن نیز انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز شهرستان برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد چمن طبیعی نیز در مرکز شهرستان صورت گرفته که عملیات اجرایی آن تا چند روز آینده آغاز خواهد شد و چنانچه شرایط مناسبی فراهم شود، این زمین زیر کشت خواهد رفت.

فرماندار فیروزه خاطرنشان کرد: شهرستان فیروزه یک سالن ورزشی بیشتر در اختیار ندارد. البته سال گذشته یک سالن دیگر هم با گنجایش تماشاگردر این شهرستان افتتاح شد. همچنین عملیات اجرایی سالن ورزشی روستای جمبرجوق نیز آغاز شده که ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: احداث تعدادی از این سالن‌های ورزشی از طریق مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان و جلب مشارکت‌های مردمی بوده است؛ به طوری که در روستای معدن ۲ سالن ورزشی سرپوشیده با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج، شورای اسلامی شهرستان و دهیاری احداث شده است. همچنین یک سالن ورزشی در حوزه فعالیت‌های آموزش و پرورش طی هفته دولت امسال در روستای سلیمانی افتتاح شد.

فرماندار فیروزه تصریح کرد: در مجموع و علی رغم مشکلات اساسی که در ۲ سال گذشته به لحاظ تخصیص منابع و اعتبارات وجود داشت، ایجاد سالن‌های ورزشی در شهرستان طی ۲ سال گذشته از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.

حکیم‌پور ایجاد استخر سرپوشیده در شهرستان فیروزه را یکی از نیازهای ورزشی شهرستان ذکر کرد و گفت: برای ایجاد استخر در شهرستان برنامه‌ریزی قبلی این بود که بتوانیم از اعتبارات دولتی استفاده کنیم اما به دلیل محدودیت اعتبارات و افزایش قیمتی که در زمینه احداث تأسیسات استخر ایجاد شد، این استخر تاکنون احداث نشده است. برای راه‌اندازی این استخر به دنبال این هستیم که از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده کنیم و چنانچه سرمایه‌گذاری برای احداث استخر در شهرستان سرمایه‌گذاری کند، ما از این امر استقبال کرده و نهایت همکاری و حمایت را از وی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شهرستان فیروزه در بخش کشتی بیشترین استعدادها را دارد، تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های ورزشی دیگر در شهرستان فیروزه ایجاد خانه کشتی است که با توجه به پیگیری‌هایی انجام شده، امیدواریم که تا ۲ سال آینده خانه کشتی شهرستان نیز احداث شود تا ورزشکاران و علاقه‌مندان از این مکان مستقل برای انجام تمرینات و برگزاری مسابقات استفاده کنند.

فرماندار فیروزه گفت: کشتی‌گیران شهرستان فیروزه در این زمینه بسیار مستعد هستند و علاوه بر کسب مقام‌های استانی و کشوری، به مسابقات بین‌المللی هم اعزام شده‌اند. در این شهرستان در رده سنی نونهالان و نوجوانان در رشته کشتی استعدادهای خوبی کشف شده که آینده‌دار هستند. این ورزشکاران در سال‌های آینده از مدال‌آوران در سطح استانی، کشوری و حتی بین‌المللی خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha