• شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400080100052
  • خبرنگار : 50037

افزایش ۱۰ درصدی میزان کشتار دام و مصرف گوشت قرمز گرم در همدان

افزایش ۱۰ درصدی میزان کشتار دام و مصرف گوشت قرمز گرم در همدان

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه قصابان و آلایش دامی استان همدان اظهار کرد: با توجه به کمبود مرغ و گرانی آن و نیز افزایش قیمت گوشت قرمز منجمد امسال به نسبت سال گذشته ۱۰ درصد میزان مصرف گوشت قرمز گرم و کشتار دام به نسبت سال گذشته در شهرستان همدان افزایش داشته است.

اکبر سپهری وفا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه با شرایط کمبود مرغ در برخی از مواقع امسال و گرانی آن و نیز افزایش قیمت گوشت قرمز منجمد مردم ترجیح دادند گوشت قرمز گرم مصرف کنند، افزود: البته با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز میزان قدرت خرید مردم در مورد گوشت پایین آمده است و این امر به تبع در تضرر و تعطیلی برخی از قصابی‌های سطح استان نقش موثری داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان همدان دارای ۲۸۰ قصابی بوده و به دلیل شرایط کسادی بازار از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۲ واحد قصابی شهرستان نسبت به ابطال پروانه کسب و تعطیلی واحد خود اقدام کرده‌اند، یادآور شد: به دلیل اینکه شغل قصابی‌ها تره بار به شمار رفته و امکان انبار و نگهداری کالا وجود ندارد و میزان ماندگاری گوشت تنها سه روز است با توجه به کمبود تقاضا این امر موجب سررسید تاریخ انقضا گوشت قصابی‌ها و تضرر آنان می‌شود که به ناچار به دلیل کمبود مشتری این تعداد واحدها اقدام به تعطیلی واحد خود کرده‌اند.

سپهری وفا خاطر نشان کرد:با احتساب کشتارگاه ،حمل گوشت ،سلاخ و قصابی‌ها تعداد ۶۰۰ نفر در شهرستان همدان به صورت مستقیم در این عرصه مشغول به فعالیت بوده و ارتزاق می‌کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ رأس گوسفند و ۵۰ تا ۶۰ رأس گاو برای مصرف سطح شهرستان همدان و عرضه در قصابی‌ها کشتار می‌شود که به نسبت سال گذشته ۱۰ درصد کشتار دام برای مصرف شهرستان همدان افزایش داشته و همانگونه که اشاره شد گرانی مرغ و گوشت منجمد از دلایل این افزایش بوده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha