• شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400080100163

جوان گلستانی داور هفتمین جشنواره فیلم دانش‌آموزی مدرسه

جوان گلستانی داور هفتمین جشنواره فیلم دانش‌آموزی مدرسه

ایسنا/گلستان «مبین دلربایی» از سوی دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه، به‌عنوان داور این مسابقات بین‌المللی انتخاب شد.

تعلیم و تربیت در همه جوامع به‌عنوان پیشران توسعه فرهنگی و اجتماعی مطرح بوده و در کشور ما که آموزه‌های دینی نیز بر تقویت پایه و بنیان‌های تربیتی از سنین پائین تأکید دارد این مهم اهمیت بیشتری می‌یابد، حال اینکه کارشناسان معتقدند انتقال مفاهیم در حوزه تعلیم و تربیت بیش از هر مسیری از دریچه هنر قابل انتقال است و به همین منظور در سال‌های اخیر جشنواره‌ها و مسابقات هنری در حوزه مدارس و آموزش‌وپرورش با جدیت و همیت بیشتری پیگیری می‌شود که جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه یکی از این موارد است.

این جشنواره دانش‌آموزی از سال تحصیلی ۹۱-۹۲ شروع به کار کرد، دوره‌های اول و دوم در مدارس سمپاد اجرا شد و در نهایت دوره سوم به‌صورت کشوری برگزار شده و ۲۰ استان برای شرکت در این جشنواره ثبت‌نام و آثار خود را ارسال کردند. در دوره چهارم و پنجم هم به‌صورت ملی برگزار شد و دانش‌آموزان بیشتری فرصت آشنایی با جشنواره و ارسال اثر پیدا کردند.

از دوره ششم هم بخش بین‌الملل جشنواره شروع به کار شد و از ۱۴ کشور برای شرکت در این جشنواره آثار فرستادند و تعداد ۱۶ یک هزار و ۶۱۶ اثر هم از ۳۱ استان در کشور آثار خود را ارسال کردند که این آمار و ارقام نشان دهنده این بود که جشنواره به هدف ابتدایی خود که حمایت از دانش آموزان مقاطع مختلف در زمینه فیلم‌سازی است، نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره، «مبین دلربایی» کارگردان جوان گلستانی نیز که در رزومه کاری خود چندین اثر هنری کشوری و داشته و از سال ۹۵ تاکنون ۲ تندیس و دیپلم افتخار «فیلمساز جوان» را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده، در زمره داوران این جشنواره بین‌المللی قرار گرفته است.

خبرنگار: مهدی باقریان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha