• شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400080100287
  • خبرنگار : 71588

حمله عربستان به مسؤول امنیتی سابق این کشور در آستانه افشاگری روز یکشنبه

حمله عربستان به مسؤول امنیتی سابق این کشور در آستانه افشاگری روز یکشنبه

مقامات سعودی، سعد الجبری، مسؤول امنیتی سابق عربستان را مورد هجمه قرار دادند، این در حالی است که وی قصد دارد روز یکشنبه در شبکه‌ای آمریکایی از جزئیات فرارش از این کشور سخن بگوید.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی ۲۱، سفارت آمریکا در واشنگتن با صدور بیانیه‌ای مدعی شد، الجبری، شخص صادقی نیست و به دنبال این است که بر ارتکاب جرایم مالی خود که "میلیاردها دلار" است، سرپوش بگذارد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، الجبری متهم به تلاش برای فراهم کردن سبک زندگی همراه با اسراف‌ برای خود و اعضای خانواده‌اش است.

پیشتر برنامه معروف آمریکایی "۶۰ دقیقه" گزارش داد که سعد الجبری، مشاور سابق امنیتی عربستان مهمان این برنامه خواهد بود تا در خصوص برخی جزئیات تعقیب و پیگردش توسط مقامات سعودی صحبت کند.

در همین راستا، خالد الجبری، پسر وی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت که پدرش پس از ناکام ماندن تمامی تلاش‌ها برای آزادی دو فرزندنش عمر و ساره، تصمیم گرفته است که پس از گذشت چهار سال سکوتش را بشکند.

خالد الجبری همچنین تصریح کرد: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان عمر و ساره را در داخل خاک عربستان به گروگان گرفته است تا در نخستین روز تصدی خود در این منصب از پدرم باجگیری کند و پس از گذشت چهار سال از تلاش برای آزادی آن دو با تمامی راه و روش‌ها، پدرم روز یکشنبه در برنامه ۶۰ دقیقه سکوتش را می‌شکند.

این برنامه آمریکایی در توییتر تصویری از الجبری به همراه اسکات بیلی، مجری این برنامه منتشر کرده که در آن می‌گوید: ولیعهد عربستان هنگام قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی تیمی را برای قتل وی فرستاد، آیا او همچنان هدف است؟

سعد الجبری، یکی از نزدیکان محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان است و در پست مهمی در همکاری امنیتی با آمریکا در مبارزه با تروریسم علیه سازمان "القاعده" پس از حملات ۱۱ سپتامبر مشغول بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha