• شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1400080100425
  • منبع : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

وزیر امور مذهبی ایالت پنجاب:

اتحاد و همبستگی مسلمانان راه مقابله با افراطی گری است

اتحاد و همبستگی مسلمانان راه مقابله با افراطی گری است

پیر سید سعید الحسن شاه در کنفرانس بین‌المللی علما و مشایخ با عنوان «رحمت للعالمین» در لاهور، اتحاد و همبستگی اسلامی را تنها راه مقابله با اقدامات اسلام هراسی، توهین به مقدسات اسلامی، افراطی گری و اقدامات تروریستی دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آستانه میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت، کنفرانس بین‌المللی علما و مشایخ با عنوان «رحمت للعالمین» با حضور دولتمردان پاکستان، شخصیت‌های مذهبی، اقلیت‌های دینی، مسیحی، سیک و هندو و همچنین، نمایندگان کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، یمن، مصر، افغانستان، تونس و برخی از کشورهای غربی در لاهور مرکز فرهنگی پاکستان برگزار شد.

عثمان احمد خان بزدار، سر وزیر ایالت پنجاب، پیر سید سعید الحسن شاه، وزیر امور مذهبی ایالت پنجاب، جعفر روناس، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور، علامه طاهر محمود اشرفی، مشاور امور مذهبی و خاورمیانه نخست وزیر پاکستان، محمد حسین اکبر، رئیس منهاج الحسین، عبدالکبیر آزاد، خطیب مسجد پادشاهی، از جمله شرکت کنندگان در این کنفرانس بین‌المللی بودند.

سخنرانان هفته وحدت و دهه رحمت اللعالمین را عامل وحدت و تقویت اتحاد بین المسلمین دانسته بر پرهیز از اختلاف و هوشیاری نسبت به طرح‌های دشمنان اسلام برای اختلاف افکنی در امت اسلامی تاکید کردند.

عثمان احمد خان بزدار در سخنرانی خود، با بیان اینکه دولت با اعلام دهه رحمت اللعالمین و تعیین بودجه برای آن قصد دارد هر ساله این دهه را با شکوهتر از سال‌های قبل برگزار کند، گفت: یکی از اهدف برگزاری دهه رحمت اللعالمین این است که به دنیا نشان دهیم که مسلمانان پاکستان چه میزان به پیامبر گرامی خود عشق می‌ورزند.

وی با بیان اینکه در غرب به اسم آزادی بیان به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام توهین می‌شود افزود: خداوند در قرآن با بیان جایگاه رفیع پیامبر ختمی مرتب(ص) شکست طرح‌های دشمنان برای تضعیف اسلام را مورد تایید قرار داده است.

سروزیر ایالت پنجاب در ادامه، گفت: برنامه‌های متنوع دهه رحمت اللعالمین که از اول ربیع الاول شروع شده است تا 12 ربیع الاول در سراسر ایالت پنجاب با حمایت و کمک دولت محلی ادامه خواهد داشت.

جعفر روناس، وابسته فرهنگی ایران در لاهور با بیان اینکه مردم ایران عید میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی(ص) را همانند مردم دیگر کشورهای اسلامی با شکوه خاصی جشن می گیرند گفت: با توجه به اینکه 12 ربیع الاول در برخی ممالک اسلامی روزمیلاد پیامبر جشن گرفته می شود و در برخی دیگر کشورها این جشن در 17 ربیع الاول است، حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران برای اتحاد دنیای اسلام، فاصله بین 12 تا 17 ربیع الاول را بعنوان «هفته وحدت» نام گذاری کردند.

مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور با بیان اهمیت هفته وحدت گفت: پیام هفته وحدت این است که با اتّحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا(ص) و عترت پاک آن حضرت، مجال از تفرقه افکنی بیگانگان بگیریم و در سایه قرآن و سیره رسول اکرم صلی الله علیه و آله، وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم.

وی اظهار کرد: رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همواره در سخنانشان ضمن تاکید بر دشمن شناسی در پرتوی آیات نورانی قرآن و زندگی پیامبر گرامی اسلام،  بر وحدت و همدلی بین مسلمانان و خودداری از اختلاف افکنی تاکید کرده‌اند. ایشان می‌فرمایند: تنها راه مقابله با دشمنان اسلام، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و پرهیز از اختلاف و درگیری است.

طاهر رضا بخاری نیز با بیان اینکه هفته وحدت در ایران با شعار اتحاد بین شیعه و سنی طی 4 دهه اخیر در سطح دولتی و مردمی با شکوه خاصی برگزار می شود، اعلام دولت پاکستان در اعلام دهه رحمت اللعالمین در سراسر ایالت پنجاب را اقدامی مهم برای تکمیل اهداف وحدت آفرین گرامیداشت هفته وحدت عنوان کرد.

علامه طاهر اشرفی با تبیین زندگی پربرکت پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: باید به دنیایی که مادی گری در اجتماع ریشه دوانیده است زندگی واقعی و سیرت حضرت محمد(ص) را بشناسانیم و ثابت کنیم که اسلام دین رحمت، صلح و آشتی است.

وی با بیان اینکه اسلام هراسان به بهانه مبارزه با تروریسم و افراطی گری کشتارهای بزرگی در کشورهای اسلامی از جمله در عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین اشغالی و کشمیر به راه انداختند گفت: اتحاد اسلامی تنها راه برون رفت از مشکلات و چالش هایی است گه جهان اسلام با آن روبروست.

علامه اشرفی با حمایت از شعار دولت مرکزی پاکستان در تبعیت از حکومت محمدی و صدر اسلام گفت: در پاکستان هیچ قانونی که با اسلام در تضاد باشد به تصویب نخواهد رسید و دولت اجازه نخواهد داد تا پیش نویس، اصلاحیه و یا لایحه ای که مغایر با احکامات و قوانین اسلامی باشد در مجالس ملی یا ایالتی به قانون تبدیل شود.

حضرت محمد(ص) سرآمد رحمت الهی است

محمد حسین اکبر، رئیس اداره منهاج الحسین با بیان اهمیت هفته وحدت در تقویت تقریب مذاهب اسلامی گفت: دهه رحمت للعالمین نیز ادامه دهنده مسیر هفته وحدت است.

وی از مسلمانان پاکستان خواست هوشیاری خود را حفظ کنند تا بتوانند با عوامل اختلاف انگیز به خوبی مقابله کنند زیرا که اسلام هراسان با اقدامات ضد اسلامی به دنبال تحریک احساسات مسلمانان برای ایجاد آشوب و خشونت در جوامع اسلامی هستند.

علامه زبیر احمد زهیر، رئیس جماعت اهل حدیث پاکستان صلوات بر پیامبر گرامی اسلامی را رکن اسلامی اسلام دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام تنها برای ترویج اسلام ظهور نکردند بلکه ایشان برای غیر مسلمانان نیز رحمت و برکت بودند به نحوی که حقوق اولیه اقلیّت‌های مذهبی را تعیین کردند.

پیر سید سعید الحسن شاه، وزیر امور مذهبی ایالت پنجاب نیز اتحاد و همبستگی اسلامی را تنها راه مقابله با اقدامات اسلام هراسی، توهین به مقدسات اسلامی، افراطی گری و اقدامات تروریستی دانست.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام زمانی که به پیامبری رسید نوزادان دختر بی رحمانه زنده به گور می‌شدند، زنان از کوچکترین حقوقی محروم بودند و جنگ و خونریزی و آدم کشی برای اعراف افتخار محسوب می شد اما پیامبر رحمت با آمدن خود ارزش‌های انسانی را در شبه جزیره عربستان زنده کرد.  

در حاشیه این نشست عثمان احمد خان بزدار در دیدار با جعفر روناس، وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور ضمن تمجید از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در برگزاری چهار دهه هفته وحدت، اقدام دولت محلی پنجاب در بزرگداشت دهه رحمت للعالمین را نیز عامل تحکیم وحدت بین مذاهب و ادیان الهی در پاکستان قلمداد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha