• شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400080100608
  • خبرنگار : 71592

خبر توافق رئیس شورای حاکمیتی و نخست‌وزیر سودان بر سر انحلال دولت تکذیب شد

خبر توافق رئیس شورای حاکمیتی و نخست‌وزیر سودان بر سر انحلال دولت تکذیب شد
حمدوک

رئیس جنبش آزادی سودان اعلام کرد، رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان و نخست وزیر این کشور بر سر انحلال هر دو شورای دولت توافق نظر دارند و تنها اختلافشان بر سر نحوه اجرایی کردن آن است. این در حالی است که دفتر حمدوک این خبر را رد کرد.

به گزارش ایسنا، دولت انتقالی سودان توافق با شورای حاکمیتی انتقالی مبنی بر انحلال دو شورا را رد کرد و افزود: این اخبار در بیان مواضع مختلف طرف‌ها دقیق نیستند.

دولت سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر حق تعیین سرنوشت موسسات انتقالی را نقض نمی‌کند و به نقاط مطرح شده در سخنرانی روز جمعه خود پایبند است و حل بحران را بررسی همه‌ جوانب از طریق مذاکرات با حضور همه گروه‌ها می‌داند.

در این بیانیه آمده است: عبدالله حمدوک به تماس‌ها و دیدارهایش با تمام طرف‌های قدرت انتقالی و گروه‌های سیاسی برای بحث راه‌های حل بحران سیاسی کشور ادامه می‌دهد.

این نهاد توضیح داد: دیدارهای اخیر حمدوک با عناصر نظامی شورای حاکمیتی و نمایندگان شورای مرکزی آزادی و تغییر با هدف حمایت از روند گذار غیرنظامی و دموکراتیک و حمایت از امنیت و ثبات کشور بود.

این در حالی است که پیشتر منی ارکو مناوی، رئیس جنبش آزادی سودان طی اظهاراتی به وبسایت خبری "دارفور ۲۴" گفت، اختلاف عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان و عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور تنها در این مساله است که حمدوک معتقد است این اقدامات باید به آهستگی انجام شود؛ اما البرهان معتقد است تعجیل برای شکستن خفقان سیاسی مهم است.

گفتنی است بحران سیاسی میان طرف‌های قدرت در سودان در پی تحصن حامیان گروهی از ائتلاف "آزادی و تغییر" تحت عنوان "گروه منشور ملی" در مقابل کاخ ریاست جمهوری سودان و مطالبات برای انحلال دولت انتقالی وخیم شده است.

هزاران تن روز پنج‌شنبه در خارطوم و دیگر استان‌های این کشور به مناسبت بزرگداشت سالروز انقلاب اکتبر تجمع کرده و خواستار تشکیل حکومت مدنی شدند و رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان را محکوم کردند.

در این راستا جنبش ارتش آزادیبخش خلق سودان نیز بیانیه توضیحی درباره فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که جوانی با لحنی تند برخی احزاب را تهدید و دعوت به خشونت می‌کند، صادر کرد.

این جنبش گفت، همواره به اصل مذاکره و توافق پایبند است و این مساله در طرح سیاسی و طرح ملی آن موجود است. این جنبش هرگونه خشونت لفظی و غیره را رد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha