• یکشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400080201057
  • خبرنگار : 71610

انتقادهای داخلی از وزیر جنگ اسرائیل بابت "تروریستی" خواندن ۶ نهاد غیر دولتی فلسطین

انتقادهای داخلی از وزیر جنگ اسرائیل بابت "تروریستی" خواندن ۶ نهاد غیر دولتی فلسطین

تصمیم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره"تروریستی" خواندن شش نهاد غیر دولتی فلسطینی انتقاد اعضای کنست و برخی وزرای کابینه دولت این رژیم را به همراه داشته است.

به گزارش ایسنا، ب نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، "نعماه لازیمی" عضو کنست از حزب "کار" به شدت از این اقدام گانتس انتقاد کرد و آن را "گامی خطرناک و غیرقابل درک" برای رژیم صهیونیستی خواند.

وی در این باره گفت: شایسته دولتی "قدرتمند" و دارای "حاکمیت" مانند اسرائیل نیست که مانع از فعالیت سازمان‌های فعال در زمینه حقوق بشر شود.

لازیمی همچنین تاکید کرد: این اقدام از نظر من "غیر اخلاقی" است و حقوق آزادی فردی و جمعی را نقض می‌کند.

نیتسان هورویچ، وزیر بهداشت دولت رژیم صهیونیستی نیز گفت: اسرائیل موظف است هنگام اعمال محدودیت برای سازمان‌های مدنی فلسطین بسیار محتاط باشد، چراکه این امر پیامدهایی را در حوزه سیاسی و روابط خارجی به همراه دارد.

وی افزود: با گانتس دیدار کردم و از او خواستم شواهدی را به دولت ارائه دهد که منجر به اتخاذ این تصمیم از سوی وی شده است.

 "گابی لاسکی"، عضو حزب "مرتز" در این باره تاکید کرد که وی به شخصه از فعالیت برخی از سازمان‌های مذکور مطلع است بنی گانتس در اتخاذ این تصمیم دچار اشتباه شده است.

وی خاطرنشان کرد که برخی از آنها برای حفاظت از حقوق خردسالان فعالیت کرده و برخی دیگر سازمان‌های حقوق بشری هستند که در زمینه‌های حفاظت از حقوق اسیران در زندان‌های اسرائیل، حقوق کودکان و کمک رسانی فعالیت می‌کنند.

تمار زندربرگ، وزیر محیط زیست دولت رژیم صهیونیستی هم نسبت به این تصمیم گانتس انتقاد کرد و گفت: دست‌کم سه مورد از این موسسات قدیمی بوده و برای جامعه حقوق بشر و در سطح بین‌المللی شناخته شده هستند.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جمعه اعلام کرد، شش نهاد فلسطینی در کرانه باختری وابسته به جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین "سازمان‌های تروریستی" هستند.

وزارت جنگ این رژیم شش گروه فلسطینی را متهم کرده است که مخفیانه «شبکه‌ای از سازمان‌های فعال زیرزمینی» به وجود آورده‌اند که به اعتقاد آنها، به جبهه مردمی پول می‌رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha