• یکشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400080201152
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در هفته اول لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور؛

سپاهان، مس را دست خالی بدرقه کرد/ امتیاز طلایی سپاهان در شروع لیگ

سپاهان، مس را دست خالی بدرقه کرد/ امتیاز طلایی سپاهان در شروع لیگ

ایسنا/اصفهان پرونده فصل تازه رقابت های لیگ برتر والیبال مردان باشگاه های کشور امروز آغاز شد و تیم فولاد مبارکه سپاهان توانست با نتیجه ۳ بر یک میهمان خود مس رفسنجان را شکست دهد.

رقابت های لیگ برتر والیبال مردان باشگاه های کشور که به جام سردار دل ها نام گذاری شده است، امروز (یکشنبه -۲ آبان ماه) با انجام دو دیدار در تهران، یک دیدار در شهرهای ارومیه، اصفهان، آمل، ورامین و یزد آغاز شد، در اصفهان از ساعت ۱۶ تیم فولاد مبارکه سپاهان در ورزشگاه ۲۵ آبان میزبان تیم مس رفسنجان بود که در پایان پس از دو ساعت و ۱۰ دقیقه جدال نفس گیر توانست با نتیجه ۳ بر یک  به پیروزی برسد.

اسامی تیم والیبال فولادمبارکه سپاهان:
امیرغفور، سامان فائزی، متین تکاور، مهدی بیاتی، کیاوش حیدری، فرهاد قائمی، فرزاد ملابهرامی، علی کرباسی، مسعود غلامی، مجتبی میرزاجانپور، امیرحسین یوسفی، پرویز پزشکی، رضا اصلانی و مهدی مرندی.

سرمربی: رحمان محمدی راد

مدیر تیم: رضا ایران زاد

اسامی تیم والیبال مس رفسنجان:

ولی علیپور، موعود آقاپور، محمد باقری، احد حسن زاده، فرشید محمدی، بهروز کمالی پور، مصطفی عباسلو، میثم حیدری، سید مرصاد آقاجانی میر، جواد حسین آبادی، امیرحسین ناوی، شهاب احمدی، امین رضوی و محمدرضا فتاحی راد.

سرمربی: اسماعیل بادرنگین

مدیر تیم: علی قربانی راد

داوران: مجتبی بیداریان داور بین المللی، مرتضی  اعلایی

آقاپور با زدن اولین سرویس شروع کننده این دیدار بود، اما این سپاهان بود که نخستین امتیاز این بازی را به نام تیمش کرد. شاگردان محمدی راد برای رسیدن به امتیاز از بالای دستان بازیکنان مس، توپ را وارد زمین مس کردند، در ادامه نیز امیر غفور یک امتیاز سرویس گرفت و دفاع ناقص بازیکنان مس موجب شد تا غفور دو امتیاز دیگر نیز به نام سپاهان کند، اختلاف پنج امتیازی سرمربی مسی ها را مجبور به گرفتن اولین وقت استراحت کرد تا روند امتیازگیری سپاهانی ها را پاره کند.

اختلاف هشت امتیازی دو تیم در ست اول بعد از سرویس امتیازآور میرزاجانپور بادرنگین را وادار به گرفتن دومین وقت استراحت تیمش کرد، این وقفه منجر به گرفتن سه امتیاز پیاپی برای مسی ها شد تا این بار محمدی راد برای سپاهان وقت استراحت درخواست کند.

اشتباهات بازیکنان سپاهان فاصله امتیازات را به عدد دو رساند و توانستند به خوبی امتیازات از دست رفته را جبران کنند، اما در ادامه نتوانستند این روند را ادامه دهند و سپاهان با سرویس های هدفمند و دفاع خوب روی تور و استفاده از فضای خالی به امتیازات بیشتری رسیدند تا اختلاف دو تیم به عدد هفت برسد. ست اول این بازی با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ پس از ۲۴ دقیقه جدال دو تیم به پایان رسید.

اولین امتیاز ست دوم را بازیکنان مس به نام خود ثبت کردند، در ست دوم بازیکنان مس سعی کردند برتری خود را حفظ کنند، اختلاف ۳ امتیازی تیم مس سرمربی سپاهان را مجبور به گرفتن اولین وقت استراحت کرد تا اشتباهات بازیکنانش را در آرامش به آنها گوشزد کند.

غفور که در ابتدای بازی سرویس های خوبی برای تیمش می زد در ادامه بازی ۴ امتیاز سرویس را از دست داد. برتری مس رفسنجان در ادامه باز هم سرمربی سپاهان را وادار به گرفتن وقت استراحت در امتیاز ۱۹ بر ۱۶ کرد. در ست دوم این تیم مس رفسنجان بود که از دفاع به هم ریخته و اشتباهات سپاهان استفاده کرد و خود را به عدد ۲۳ رساند تا نشان دهد حریف دست و پا بسته ای نیست و سپاهان را وارد چالش جدی کرد. در نهایت این ست با نتیجه ۲۰-۲۵ در مدت زمان ۲۶ دقیقه به سود مس رفسنجان به پایان رسید.

شاگردان محمدی راد سعی کردند ست سوم را کم اشتباه آغاز کنند و برتری خود را از همان ابتدای ست حفظ کنند، برابری امتیازات دو تیم که از عدد پنج شروع شده بود باز هم ادامه پیدا کرد تا دو تیم شانه به شانه هم پیش بروند، در ادامه غفور با زدن چند سرویس هدفمند و استفاده از سرعت روی تور برای زدن ضربات آخر سپاهان اختلاف خود را با میهمانش به عدد ۳ رساند. سرویس خوب فرهاد قائمی و دفاع روی تور غفور، فائزی و میرزاجانپور ۴ امتیاز پیاپی برای طلایی پوشان به همراه داشت تا اختلاف به عدد هفت برسد، این ست پس از ۲۱ دقیقه با نتیجه ۱۶-۲۵ به سود طلایی پوشان سپاهان به پایان رسید تا باز هم قدرت خود را به رخ حریف رفسنجانی خود بکشد.

در ست چهارم سپاهانی ها توفیق چندانی در سرویس های خود نداشتند، غفور و میرزاجانپور نفراتی بودند که در شروع ست چهارم سرویس آنها یا به اوت رفت و یا به تور برخورد کرد تا امتیاز آنها برای مس ثبت شود. در این ست برتری برخلاف ست قبل با مس رفسنجان بود تا سپاهان اولین وقت استراحت خود را در این ست درخواست کند، در ادامه سپاهان با استفاده از سرویس های سرعتی و استفاده از فضای خالی پشت دفاع مس کار به تساوی در عدد ۱۰ رساندند، سپاهانی ها در ادامه نتوانستند از فرصت های خود استفاده کنند و این مس رفسنجان بود که در عدد ۱۴-۱۷ تیم برتر میدان بود. محمدی راد در این ست اصلانی را به جای مرندی به عنوان لیبرو وارد میدان کرد.

دو سرویس سرعتی غفور دو امتیاز برای سپاهان به همراه داشت تا اختلاف دو تیم به عدد یک برسد. سپاهان که می خواست هر ۳ امتیاز این بازی را به نام خود کند در ست چهارم کار برایش سخت شد تا جایی که دو تیم در عدد ۲۳ به تساوی رسیدند، ضربه دیدنی میرزاجانپور امتیاز ۲۴ را به نام سپاهان کرد تا قائمی در جایگاه سرویس قرار گیرد سرویسی که برای مس امتیاز به همراه داشت، میرزاجانپور برای سپاهان آخرین و حساس ترین امتیاز را به ثمر رساند تا سپاهان این ست را ۲۴-۲۶ به نام خود کند و برنده این دیدار حساس شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha