• دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400080301400
  • خبرنگار : 71516

از محل اقامت اجباری

پیام نخست وزیر سودان به مردم: برای دفاع از انقلاب به خیابان‌ها بیایید/آمریکا تهدید کرد

پیام نخست وزیر سودان به مردم: برای دفاع از انقلاب به خیابان‌ها بیایید/آمریکا تهدید کرد

وزارت اطلاع رسانی سودان اعلام کرد، نخست وزیر این کشور از مقر اقامت اجباری خود از سودانی‌ها خواسته به راهکار مسالمت‌آمیز پایبند باشند و برای دفاع از انقلابشان به خیابان‌ها بیایند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت اطلاع رسانی سودان در توییتر اعلام کرد: نیروهای نظامی مشترک که عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان را در داخل منزلش بازداشت کرده‌اند بر او فشار می‌آورند تا بیانیه‌ای را در تأیید کودتا صادر کند.

این وزارت خانه اعلام کرد: حمدوک در پیامی از مقر اقامت اجباری خود از سودانی‌ها خواسته به راهکار مسالمت‌آمیز پایبند باشند و برای دفاع از انقلابشان خیابان‌ها را پر کنند.

دفتر نخست وزیر سودان اعلام کرد که نیروهای نظامی عبدالله حمدوک و همسرش را در مقصدی نامعلوم بردند و رهبران نظامی مسئول کامل زندگی و امنیت وی هستند.

در بیانیه‌ صادره از دفتر حمدوک که توسط وزارت اطلاعات سودان در حساب رسمی آن در فیس بوک ، پس از وقوع طوفان در سودان ، منتشر شد، آمده است: "آنچه رخ داد نشان دهنده پاره شدن سند قانون اساسی و کودتای کامل علیه دستاوردهای انقلابی است که مردم ما با خون و جان در جستجوی آزادی، صلح و عدالت محقق کردند."

در بیانیه مذکور آمده که برای حمدوک آسان تر است که جان خود را فدا کند تا اینکه انقلاب و اعتماد مردم سودان را فدا کند. "

در این بیانیه از مردم سودان خواسته شده است که تظاهرات کنند و "از همه ابزارهای مسالمت آمیز شناخته شده برای بازگرداندن انقلاب خود از دست دزدان استفاده کنند."

در پایان این بیانیه آمده است که "مردم سودان ، با اراده قدرتمند خود، حافظ دستاوردهای خود هستند و می توانند از انقلاب خود محافظت کنند."

از سوی دیگر جفری فلتمن، فرستاده ویژه آمریکا به سودان از گزارشات درباره کودتای نظامی سودان ابراز نگرانی کرد.

فلتمن هشدار داد که سلطه نظامی با بیانیه قانون اساسی سودان مغایرت دارد و کمک آمریکا به این کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.

علاوه بر این اسکای نیوز اعلام کرد که فلتمن درپی رخدادهای امروز خارطوم را ترک کرده است.

خارطوم صبح امروز(دوشنبه) شاهد تحرکات نظامی و بازداشت رهبران غیرنظامی و وزرایی در دولت بود و خبرها حاکی از کودتای نظامی است. منابع سودانی همچنین اعلام کرده‌اند که حمدوک تحت اقامت اجباری قرار گرفته است. برخی منابع نیز این خبر را تکذیب می‌کنند و می‌گویند هدف از این اقدام حفظ امنیت مقر اقامت وی برای حمایت از اوست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha