• دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400080301563
  • خبرنگار : 50184

حمله مدیرعامل باشگاه راهیان علیه فدراسیون فوتبال/ برخی در فدراسیون به AFC خط می‌دهند!

حمله مدیرعامل باشگاه راهیان علیه فدراسیون فوتبال/ برخی در فدراسیون به AFC خط می‌دهند!

ایسنا/کرمانشاه تیم فوتبال راهیان کرمانشاه در فصل ۹۴-۹۳ لیگ دسته اول فوتبال کشورمان حضور داشت که در هفته های پایانی این رقابتها با تصمیم ناگهانی سازمان لیگ مبنی بر کاهش تیم های لیگی، به دسته دوم سقوط کرد.

مدیرعامل این باشگاه  که نسبت به این تصمیم معترض بود، زمستان سال گذشته پس از شش سال دوندگی توانست حکم بازگشت تیمش به لیگ دسته اول فوتبال را از دیوان عالی کشور بگیرد، اما کارشکنی های مسئولین فدراسیون مانع از حضور این تیم در رقابت های لیگ ۱۴۰۰ شد.

 و حالا با آغاز رقابت های لیگ دسته اول فوتبال و جای خالی تیم راهیان در این لیگ، مدیرعامل این باشگاه با حضور در دفتر ایسنا، پشت پرده های عدم بازگشت تیمش به رقابت های این لیگ را افشا کرد.

سلمان کریمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه از سال ۱۳۹۴ بدنبال تخلف سازمان لیگ پیگیر بازگشت تیمش به لیگ دسته اول بوده، اظهار کرد: از همان سال نسبت به تصمیم سازمان لیگ اعتراض کردیم که اسناد تمام این مکاتبات موجود است.

وی ادامه داد: به وزیر ورزش، دبیر کل و نایب رییس فدراسیون نامه اعتراض دادیم که دبیرکل نامه را به کمیته اخلاق و کمیته انضباطی ارجاع داد، اما هیچکدام پرونده را رسیدگی نکردند و در نهایت پس از چند ماه رفت و آمد و ناامیدی از فدراسیون به سراغ مراجع قضایی رفتیم.

مدیرعامل باشگاه راهیان افزود: پرونده را با تنظیم شکایتی در مراجع قضایی پیگیری کردیم که در دادگاه بدوی، تجدید نظر و در آخر در دیوان عالی به نفع ما رای صادر شد. در تمام این مراحل فدراسیون فوتبال با دو وکیل در تمام مراحل دادرسی حضور داشت و آقایان بهروان و محمودزاده نمایندگان سازمان لیگ هم در دو جلسه دادگاه تجدیدنظر کرمانشاه بودند، بنابراین مسئولین فدراسیون با قبول داشتن دادگاه در تمام این مراحل حضور داشتند.

وی با تاکید براینکه پیگیری پرونده راهیان از طریق مراجع قضایی کاملا قانونی بوده، گفت: پس از تغییراتی که در راس مدیریتی فدراسیون اتفاق افتاد و رئیس جدید فدراسیون روی کار آمد، به همراه استاندار دیداری با ایشان داشتیم و قول مساعد داد که این موضوع را پیگیری کند، اما متاسفانه با کارشکنی های آقای بهاروند رئیس سازمان لیگ این کار انجام نشد.

کریمی از نقش رئیس سازمان لیگ در عدم بازگشت تیم راهیان به لیگ دسته اول پرده برداشت و اعلام کرد: آقای بهاروند همان کسی است که سال ۱۳۹۴ زمانی که تیم راهیان به لیگ دسته دوم سقوط کرد، عضو هیات رئیسه فدراسیون بود و به همراه آقای طالقانی دیگر عضو هیات رئیسه و ۲۳ هیات فوتبال سراسر کشور نامه ای که در آن تصمیم فدراسیون را غیرقانونی دانسته بودیم را امضا کرد.

 وی ادامه داد: آقای بهاروند سال گذشته که تیم راهیان حکم دیوان عالی را گرفت به عنوان سرپرست فدراسیون مشغول به فعالیت بود و بعد از انتخابات فدراسیون هم به عنوان رئیس سازمان لیگ انتخاب شد، اولین کسی بود که مخالف بازگشت تیم راهیان بود.

 مدیرعامل باشگاه راهیان افزود: رئیس سازمان لیگ حتی گفته بود که تا زمانی که در فدراسیون باشد اجازه نخواهد داد که تیم راهیان به لیگ بازگردد. این درحالی است که خود ایشان نه برای ریاست فدراسیون و نه برای نایب رئیسی آن از سوی نهادهای نظارتی مورد تایید قرار نگرفت و رد صلاحیت شد. اکنون هم بصورت غیرقانونی حدود هفت ماه است که سرپرستی سازمان لیگ را دارد، درحالی که طبق اساسنامه جدید فدراسیون، سرپرستی سمت ها نباید بیش از سه ماه باشد.

وی تاکید کرد: دود مخالفت های آقای بهاروند تنها به چشم فدراسیون فوتبال و فوتبال کشور می رود، چراکه طبق رای صادره از سوی دیوان عالی به ازاء هر فصل تاخیر در بازگشت تیم راهیان به لیگ دسته اول، فدراسیون باید چند میلیارد تومان به باشگاه خسارت پرداخت کند که تاکنون سه فصل گذشته و ما این خسارت را از فدراسیون گرفته ایم و اینها تنها نتیجه تصمیمات آقای بهاروند است که ضرر آن به فوتبال کشور می رسد.

کریمی در پاسخ به این ادعای مسئولین فدراسیون که مشکلات حقوقی فوتبال نباید از طریق مراجع قضایی حل و فصل شود نیز گفت: اقدام باشگاه راهیان در پیگیری پرونده از طریق مراجع قضایی کاملا قانونی بوده است. اگر غیر از این است چرا رییس فدراسیون پس از روی کار آمدن از مراجع قضایی خواست تا در پرونده ویلتموس ورود کرده و با خاطیان برخورد کنند.

مدیرعامل باشگاه راهیان بااشاره به ورود AFC به پرونده این باشگاه عنوان کرد: خود مسئولین فدراسیون به AFC و فیفا خط می دهند، وگرنه این دو نهاد بین المللی کاری به چنین مسائلی ندارند. نامه دادگاه راهیان را هم خود مسئولین فدراسیون برای این دو نهاد بین المللی ارسال کرده اند و آنها هم خواستار شفاف سازی شده اند.

وی افزود: اینکه نماینده حقوقی فدراسیون بخواهد با التماس در رسانه ملی از رئیس قوه قضائیه درخواست کند به این مسائل ورود نکند، پذیرفتنی نیست و همه این رفتارها را به نوعی فیلم می‌دانیم.

کریمی اضافه کرد: چندی پیش تعدادی از باشگاه های اروپایی به دنبال برگزاری رقابت های سوپرلیگ در این قاره بودند که با تهدید یوفا مبنی بر محروم کردن این تیم ها همراه شد، چند تیم نسبت به این رفتار یوفا به دادگاهی در مادرید اعتراض کردند که دادگاه هم بر علیه یوفا رای صادر کرد. چرا کسی آنجا نگفت که موضوع فوتبالی ربطی به مراجع قضایی ندارد و چرا فیفا ورود نکرد؟

مدیرعامل باشگاه راهیان تاکید کرد: از نماینده حقوقی فدراسیون می خواهیم گزارش خلاف واقع را به نهادهای بین المللی ندهد، چراکه درصورتی که چنین اقدامی انجام دهند از طریق مراجع قضایی آن را پیگیری خواهیم کرد و اگر هم نامه ای از سوی AFC و فیفا آمده باید رونوشت آن را به باشگاه تحویل دهند.

وی با بیان اینکه مسئولین فدراسیون تنها به دنبال فرار از واقعیت هستند، گفت: فدراسیون باید نسبت به رای دیوان عالی تمکین کرده و زمینه بازگشت راهیان به لیگ دسته اول را فراهم کند.

مدیرعامل باشگاه راهیان در ادامه در خصوص پیگیری مسئولین استانی هم در رابطه با این پرونده، اظهار کرد: مسئولین استانی نسبت به کارشکنی‌های فدراسیون واکنش نشان دادند. چند باری هم به مجلس رفتم و با نمایندگان استان رایزنی داشتم و قرار بود که در نشست مجمع نمایندگان استان موضوع پیگیری شود، اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

 کریمی با بیان اینکه بازگشت راهیان به لیگ دسته اول فوتبال یک مسئله و مطالبه عمومی است، گفت: راهیان متعلق به شخصِ سلمان کریمی نیست، بلکه به مردم کرمانشاه تعلق دارد. این تیم یک سرمایه استانی است و به همین خاطر از مسئولین ارشد استان، تقاضا دارم که مانع از دست رفتن این سرمایه شوند.

وی اعلام کرد: اگر نمایندگان استان از طریق وزیر ورزش و رئیس فدراسیون اقدام نکنند و بازگشت تیم راهیان را برای فصل بعد مصوب نکنند، در حق جوانان این شهر ظلم کرده اند.

 کریمی در پاسخ به این ادعای مسئولین فدراسیون مبنی براینکه امکان اضافه کردن تیم به لیگ وجود ندارد نیز گفت: در زمان آقای کفاشیان که قرار بود انتخابات فدراسیون برگزار شود، به تیم های حاضر در لیگ دسته دوم ۱۲ تیم اضافه کردند، اکنون هم امکان اضافه کردن تیم وجود دارد، پس فقط بهانه می آورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha