• دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400080301615
  • خبرنگار : 30057

برگزیدگان ششمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا مشخص شدند

برگزیدگان ششمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا مشخص شدند

دبیر علمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا گفت: برگزیدگان ششمین جشنواره از میان ۳۶۰۰ دانش آموز ایرانی و ۱۶ تیم خارجی مشخص شدند.

به گزارش ایسنا، مهندس مهدی رشیدی جهان، دبیر جشنواره در آیین معرفی برگزیدگان این دوره جشنواره که برای اولین بار به صورت بین المللی برگزار شد، گفت: جشنواره بین المللی دانش آموزی ابن سینا با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای نوجوانان در زمینه های مختلف علمی به عنوان سرمایه های ارزشمند ایران عزیز در شهریور و مهر ماه ۱۴۰۰ به صورت برخط برگزار شد.

وی ادامه داد: این دوره از جشنواره به صورت بین المللی و با حمایت فدراسیون جهانی مخترعین IFIA و MILSET برخوردار بود که ۸۵۰ تیم شرکت کننده داخلی و ۱۲۰ تیم بین المللی از ۱۶ کشور خارجی در محورهای مختلف به رقابت با یکدیگر پرداختند.

رشیدی جهان افزود: جشنواره امسال نیز با حضور بیش از ۳۶۰۰ دانش آموز ایرانی از مدارس و پژوهشسراها از نقاط مختلف کشور همچون دوره های گذشته همراه بود که در پنج محور دستاوردها، سازه ها و اختراعات، سمینارهای علمی، برنامه نویسی، ایده پردازی، ماراتون کسب و کار و TED TALK به صورت آنلاین به داورها ارائه شد و پس از مراحل مختلف داوری، برگزیدگان جشنواره تعیین شدند.

دبیر جشنواره دانش آموزی ابن سینا با اشاره به موفقیت های سال های اخیر برگزیدگان جشنواره ابن سینا در مسابقات جهانی و بین المللی، گفت: برگزیدگان ایرانی این دوره از جشنواره دانش آموزی ابن سینا نیز همچون سال های گذشته به مسابقات جهانی و بین المللی معتبر اعزام خواهند شد. 

به نقل از دبیرخانه دائمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا، وی با اشاره به تجربه موفق در برگزاری جشنواره به صورت بین المللی، افزود: در مراسمی به منظور معرفی و تقدیر از برگزیدگان رویداد که با حضور نمایندگانی از ۱۶ کشور جهان برگزار می شود، به منتخبین مدال های طلا، نقره، برنز و دیپلم افتخار اهدا خواهد شد و اسامی برندگان در وب سایت جشنواره متعاقبا قابل مشاهده خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha