• دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400080301672
  • منبع : نمایندگی همدان

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی همدان:

آغاز دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی ایران در همدان

آغاز دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی ایران در همدان

ایسنا/همدان معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان همدان از آغاز ثبت نام مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در همدان خبر داد.

فاطمه عزیزی‌هرمز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با هدف توانمندسازی دانشجویان در گفتمان‌های علمی و با شعار "مناظره، فرصتی برای یادگیری" توسط جهاد دانشگاهی در هفته آخر آبان‌ماه در سطح دانشگاه‌های استان به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی از مهرماه در دانشگاه‌های استان همدان آغاز شده است، تصریح کرد: دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند در قالب تیم‌های چهار نفره متشکل از دو نفر مناظره کننده و دو نفر محقق ثبت نام کنند.

عزیزی‌هرمز با اشاره به اینکه مسابقات ملی مناظره دانشجویان هر ساله به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: آزمودن توان منطقی دانشجویان در اقامه استدلال و اقناع مخاطب، تولید علم و اندیشه دینی، تقویت روحیه حق طلبی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است. 

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی همدان بیان کرد: فرهنگ مناظره و گفت‌و‎گو برای ارائه، تبیین و دفاع از عقیده و نظر خود در نزد دیگران مسئله‌ای است که در جامعه به خصوص برای قشر دانشجو بسیار حائز اهمیت است، چرا که دانشجویان، آینده سازان جامعه هستند و باید بیاموزند چگونه از ابعاد مختلف به طرح عقیده و نظر خود بپردازند.

وی اظهار کرد: تیم ها در این مسابقات به صورت دو تیم موافق و مخالف در گزاره‌های انتخاب شده به مناظره و رقابت می‌پردازند و پس از داوری، تیم برنده به مراحل بالاتر راه پیدا می‌کند و در نهایت تیم قهرمان به مرحله منطقه‌ای این دوره از مسابقات راه پیدا می‌کند.

عزیزی‌هرمز در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان علاقمند برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دفتر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان به شماره ۳۸۳۸۰۵۷۱ تماس حاصل کرده و یا به شماره ۰۹۰۱۲۶۸۱۹۹۵ در پیام‌رسان‌های تلگرام و واتساپ پیام دهند و یا به کانال تلگرامی سازمان دانشجویان همدان به آدرس isojdhmd@ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha