• دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400080301727
  • خبرنگار : 50214

مدیر کل آمورزش و پرورش یزد در جمع ورزشی‌نویسان:

ورزش دانش‌آموزی باید به یک مطالبه جدی تبدیل شود

ورزش دانش‌آموزی باید به یک مطالبه جدی تبدیل شود

ایسنا/یزد مدیر کل آمورزش و پرورش استان یزد با بیان این که موضوع تربیت بدنی و ورزش به ویژه در حوزه دانش‌آموزی باید به یک مطالبه جدی در جامه تبدیل شود، گفت: معتقدیم که فعالیت مدارس نباید به ساعت تدریس محدود شود بلکه مدارس باید به کانون محله تبدیل شوند.

«محسن موحدی‌فرد» امروز دوشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن ورزشی‌نویسان استان با اشاره به سرآمدی یزد در بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی در سالیان پیشین، اهمیت تربیت بدنی در آموزش و پرورش را تا این اندازه دانست که برای آن معاونت مستقلی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که آموزش و پرورش برای یک سوم ۱۳۵ هزار دانش‌آموز خود فضای ورزشی کافی را به ویژه در بخش دختران ندارد، خواستار تعامل بیشتر دستگاه‌های مرتبط با ورزش در بهره‌گیری بهینه از زیرساخت‌های ورزشی جهت دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم شد.

موحدی فرد از حمایت برخی دستگاه‌ها مانند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از حوزه ورزش آموزش و پرورش قدردانی کرد و گفت: موضوع تربیت بدنی و ورزش به ویژه در حوزه دانش‌اموزی باید به کمک رسانه‌ها به یک مطالبه جدی تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تحول مالزی از یک کشور فقیر به کشوری که امروز سهم به سزایی در اقتصاد جهان دارد را نتیجه تدبیر «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر پیشین این کشور در خصوص اهتمام به موضوع آموزش و پرورش خواند و گفت: متاسفانه به رغم اهمیت مسئله‌ی آموزش و پرورش، هیچ کدام از وزارتخانه‌های کشورمان در برنامه‌های خود پیوست آموزش و پرورش ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در همین راستا از مصوبات شورای آموزش و پرورش استان را الزام مدیران کل دستگاه‌ها برای داشتن پیوست آموزش و پرورش در برنامه‌هایشان و گزارش فعالیت‌هایشان در این حوزه ذکر کرد و گفت: قطعاً در فضای امروز جامعه فعالیت در زمینه ترویج ورزش با دشواری‌های بسیاری همراه است ولی ما معتقدیم که فعالیت مدارس نباید به ساعت تدریس محدود شود بلکه مدارس  باید به کانون محله تبدیل شوند و در ساعت غیر درسی نیز محلی برای ترویج برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی باشند.

«مصطفی خلیلی» معاون تربیت بدنی و ورزش اداره کا اموزش و پرورش استان نیز در این نشست با اشاره به چاقی ۴۰ درصد از دانش آموزان استان، شاخص‌های سلامت در بین دانش‌اموزان استان را به دلیل کم تحرکی و فقر حرکتی نامطلوب خواند و تاکید کرد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اجرای سند تحول بنیادین نیست و همه دستگاه‌ها باید در این موضوع ورود کنند.

وی با تاکید بر این که با شعار دادن و برگزاری جلسه نمی‌توان مشکل فقر حرکتی در استان را برطرف کرد، افزود: متاسفانه در حالی اداره کل ورزش و جوانان به عنوان شریک استرات‍ژیک آموزش و پرورش در ورزش دانش‌اموزی مطرح است که مگر یکی دو هیات ورزشی استان، شناختی حتی در مورد مسئولان دیگر هیات‌های ورزشی نداریم.

خلیلی بر استفاده از تجربیات پیشکسوتان و صاحبنظران حوزه ورزش دانش‌اموزی تاکید و ابراز امیدواری کرد افتخار وررزشی بودن استان نیز روزگاری به افتخار دارالعلمی و دارالعبادگی یزد افزوده شود.

«علی محمد قادریان» رئیس هیات مدیره انجمن ورزشی نویسان و از پیشکسوتان رسانه‌ای ورزش استان هم در این نشست ضمن معرفی این انجمن، هدف غائی از تشکیل آن را ارتقا و پیشرفت ورزش این دیار خواند.

وی به بیماری‌های شایع استان مانند دیابت، فشار خون بالا و چاقی و غیره اشاره کرد و گفت: هر چند طی سالیان گذشته حرکت‌ها و اقدامات خوبی از سوی آموزش و پرورش برای توسعه ورزش دانش‌اموزی اتفاق افتاده است ولی باید از امکانات موجود در استان بهترین استفاده برای پرورش جسمی و بدنی دانش اموزان را داشت.

«امید حسین مرشدی» یکی از اعضای هیات مدیره انجمن نیز نقش آموزش و پرورش به لحاظ آموزش آینده‌سازان کشور در حوزه ورزش حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: متاسفانه در استان توجه لازم از سوی خانواده‌ها به ورزش دانش‌آموزان نمی‌شود و فرهنگ‌سازی در این خصوص همت مضاعفی را از سوی رسانه‌ها و آموزش و پرورش می‌طلبد.

«علی امینی» مدیر عامل انجمن، «حمید استادیان»، «کاظم سبحان‌زاده»، «محمدرضا گلیمی»، «مجید دهقانی‌زاده» و «حمیدرضا دهقان» دیگر اعضای حاضر هیات مدیره انجمن ورزشی‌نویسان استان در این نشست بودند که هر کدام به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای تعامل بیشتر در جهت ترویج و ترغیب دانش‌اموزان به امر ورزش پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha