• دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400080301743
  • خبرنگار : 50037

فرماندار خبرداد:

۷۸ درصد دانش‌آموزان اسدآباد دُز اول واکسن را دریافت کردند

۷۸ درصد دانش‌آموزان اسدآباد دُز اول واکسن را دریافت کردند

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد از رتبه اول استانی این شهرستان در واکسیناسیون دانش آموزی خبر داد.

سعید کتابی در ستاد مدیریت پیشگیری ازکرونا شهرستان اظهار کرد:از جمعیت دانش‌آموزی ۱۲تا ۱۷سال شهرستان در نوبت اول ۷۸ درصد و در نوبت دوم هفت درصد واکسینه شده‌اند که  این روند قابل‌قبول بوده و باید با اقناع‌سازی لازم واکسینه دیگر دانش آموزان هم صورت گیرد.

وی همچنین با  اشاره به جمعیت ۸۳ هزار و ۵۰۰ نفری بالای  ۱۲ سال اسدآباد تصریح کرد:تاکنون ۸۱.۶ درصد جمعیت هدف شهرستان در نوبت اول واکسینه شده‌اند که این میزان  واکسیناسیون شهرستان به نسبت جمعیت از متوسط میانگین کشوری  و استانی پیش‌تر و بالاتر است.

کتابی متوسط واکسیناسیون انجام‌شده جمعیت هدف شهرستان در نوبت دوم را ۴۰ درصد برشمرد و خاطرنشان کرد:درمجموع تاکنون ۱۰۲ هزار و ۴۵۰ دز واکسن در سطح شهرستان تزریق‌شده که از این میزان تزریق انجام‌گرفته شده ۶۸ هزار و ۱۸۶ دز مربوط به‌نوبت اول و ۳۴ هزار و ۲۶۴ دز مربوط به‌نوبت دوم بوده است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در رابطه با تزریق واکسن در شهرستان اسدآباد وجود ندارد یادآور شد:استفاده از شیوه‌های نو در اقناع‌سازی و ترغیب و تشویق مابقی افراد به واکسن بااطلاع رسانی‌های لازم و با کمک رسانه‌ها ،مطبوعات بدون شک ضرورت دارد.

کتابی با اشاره به اینکه از ابتدای آبان‌ ماه از حضور کارکنان دستگاه‌های اداری که نسبت به واکسیناسیون خود اقدام نکرده‌اند جلوگیری شده و غیبت آنان غیرموجه است، اظهار کرد:واکسیناسیون اصناف ،مشاغل دارای کانون تجمع مانند رستوران‌ها، تالار ،باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های ورزشی نیز برای فعالیت ضروری است و در صورت  عدم داشتن کارت واکسن  اجازه فعالیت نخواهند داشت.

فرماندار همچنین با تأکید بر نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سطح بازار توسط مجریان امر اضافه کرد:برای هرگونه فعالیت ورزشی در سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی کارت واکسن برای ورزشکاران و مربیان الزامی است.

وی با اشاره به  اینکه در حال حاضر شهرستان در شرایط زرد با وضعیتی کاملاً شکننده قرار دارد و تداوم پروتکل‌های بهداشتی همچنان ضرورت خواهد داشت ، ادامه داد :در کلیه روستاهای سطح شهرستان میزان پوشش واکسیناسیون بالای ۷۰ درصد بوده که در برخی از روستاها نیز به صد درصد رسیده است و انتظار است پوشش واکسیناسیون روستاهای شهرستان تا پایان هفته جاری به ۸۵ درصد ارتقا یابد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha