• دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400080302000
  • خبرنگار : 71145

ارتش لبنان پرونده "الطیونه" را به دادستانی نظامی فرستاد/جعجع چهارشنبه به وزارت دفاع می‌رود

ارتش لبنان پرونده "الطیونه" را به دادستانی نظامی فرستاد/جعجع چهارشنبه به وزارت دفاع می‌رود

فرماندهی ارتش لبنان امروز، دوشنبه از پایان تحقیقات در پرونده وقایع الطیونه که بیروت ۱۴ اکتبر جاری شاهد بود، خبر داد؛ حادثه‌ای که به کشته شدن دست‌کم هفت تن منتهی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، در بیانیه ارتش لبنان آمده است: مدیریت اطلاعات تحقیقات خود در خصوص رویدادهای الطیونه را به پایان رسانده و پرونده به همراه بازداشت شدگان به دادستانی کل نظامی ارجاع داده شد.

سازمان اطلاعات ارتش، سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه (نیروهای لبنانی) را روز چهارشنبه به وزارت دفاع احضار کرده است تا اظهارات او را در خصوص خشونت‌های رخ داده در الطیونه بشنود.

در این راستا منابع قضایی به المیادین تاکید کردند، دستگاه قضایی نظامی به جعجع اطلاع داده که در پرونده الطیونه به اظهارات او گوش می‌دهد.

منابع تصریح کردند، شنیدن اظهارات جعجع در وزارت دفاع در اداره اطلاعات خواهد بود.

آنها افزودند، این تعلیق جلسه استماع در نتیجه فشارهای سیاسی نبود بلکه قرار شد بعد از تکمیل تدابیر و پایان تحقیقات در پرونده الطیوه باشد.

در این راستا خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد، کمیسر دولت در دادگاه نظامی قاضی فادی عقیقی ۶۸ تن را به جرائمی نظیر قتل، اقدام به قتل، تحریک به آشوب طایفه‌ای و در اختیار داشتن سلاح بدون مجوز و خرابکاری متهم کرد. این کمیسر افزود: ۱۸ فرد که علیه آنها کیفرخواست صادر شده در حال حاضر در بازداشت هستند و پنجاه تن دیگر آزادند.

حوادث الطیونه با تجمع حامیان امل و حزب‌الله لبنان در منطقه مذکور قبل از رفتن به سمت کاخ دادگستری آغاز شد؛ جایی که با درخواست برای عزل قاضی تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت قرار بود تحصنی برگزار شود. ارتش لبنان در این باره اعلام کرده بود، تظاهرکنندگان در معرض تیراندازی قرار گرفتند.

رهبران حزب‌الله لبنان و امل گفته‌اند گروه‌هایی از حزب سمیر جعجع بر بام ساختمان‌ها مستقر شده و اقدام به تیراندازی مستقیم برای قتل عمد کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha