• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1400080402307
  • خبرنگار : 30165

برگزاری وبینار "ارزیابی و رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ نشریات علمی"

برگزاری وبینار "ارزیابی و رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ نشریات علمی"

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم اعلام کرد: وبینار «ارزیابی و رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ نشریات علمی؛ رویکردها و برنامه‌ها» روز چهارشنبه پنجم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

دکتر محسن شریفی در گفتگو با ایسنا، با بیان این خبر، عنوان کرد: این جلسه با شرکت مدیران مسئول و سردبیران نشریات علمی، توسط کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم و با همکاری موسسه استنادی علوم (ISC) و پایش علم و فناوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این وبینار مهم‌ترین سیاست‌های کلی و برنامه‌های وزارت علوم در خصوص ارتقاء نشریات علمی و جایگاه رتبه‌بندی نشریات در نظام‌های ارزیابی آموزش عالی مانند ارتقاء، تحصیلات تکمیلی و ... ارائه خواهد شد. همچنین ارائه مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی، برای کمک به ارتقای نشریات از دیگر محورهای این وبینار است.

شریفی افزود: در این جلسه ضمن ارائه گزارش وضعیت رتبه‌بندی نشریات در سال ۱۳۹۹، زمان‌بندی حدودی رتبه‌بندی نشریات علمی در سال ۱۴۰۰ و همچنین شاخص‌های جدید و تغییرات اعمال‌شده در ارزیابی نشریات علمی نیز اعلام خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم با بیان این‌که یکی از سیاست‌های وزارت علوم، حضور بیشتر نشریات علمی در نمایه‌های بین‌المللی است، عنوان کرد: ارتقای کیفی شاخص‌های تراز بین‌المللی یکی از اهداف وزات علوم است و برنامه‌هایی برای ارتقاء نشریات علمی تدوین شده تا نشریات بتوانند استانداردهای لازم برای حضور در نمایه‌های بین‌المللی انگلیسی و فارسی را کسب کنند.

وی عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های مختلف برای ارتقاء نشریات، معرفی نمایه‌های معتبر، تهیه کتابچه راهنما برای آشنایی بیشتر نشریات با نمایه‌ها، از دیگر اهداف این وبینار است تا در آینده تعداد نشریات بین‌المللی ما به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی، افزایش پیدا کنند.

شریفی خاطر نشان کرد: این جلسه آبان ماه سال گذشته نیز برگزار شد و امسال نیز در روز چهارشنبه پنجم آبان‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ به صورت وبینار برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha