• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400080402382
  • خبرنگار : 71588

هشدار سفارت آمریکا به شهروندانش در خارطوم

هشدار سفارت آمریکا به شهروندانش در خارطوم

سفارت آمریکا در خارطوم از شهروندان خود در سودان خواست در محل سکونت خود بمانند و نسبت به رخدادها هوشیار باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سفارت آمریکا در خارطوم در حساب توییتری خود اعلام کرد، گزارش‌هایی دریافت شده که بر اساس آن نیروهای مسلح مناطق مشخصی را در خارطوم و اطراف آن بسته‌اند.

این سفارتخانه همچنین اعلام کرد: ما به اتباع آمریکایی حاضر در سودان توصیه می‌کنیم که در محل سکونت خود باقی بمانند و آنچه که اطرافشان رخ می‌دهد را پیگیری کنند.

پیشتر سفارت آمریکا در خارطوم نیز در توییتر ضمن ابراز نگرانی شدید خود از تحولات اخیر سودان تاکید کرد: اقداماتی که موجب تضعیف انتقال دموکراتیک می‌شوند، محکوم هستند.

این سفارتخانه در ادامه از تمامی چهره‌های مؤثری که مانع انتقال سیاسی در سودان می‌شوند، خواست کناره‌گیری کرده و به دولت انتقالی سودان به رهبری غیرنظامیان اجازه دهند به تلاش مهم خود برای تحقق اهداف انقلاب ادامه دهد.

در همین راستا، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان روز دوشنبه ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده در سراسر این کشور و انحلال شورای حاکمیت انتقالی و کابینه آن، نسبت به تشکیل کابینه‌ای تکنوکرات که مرحله انتقالی در این کشور را مدیریت کند، تعهد داد.

او در سخنرانی خطاب به مردم این کشور تاکید کرد، تا زمان تشکیل کابینه‌ای ملی و تکنوکرات پیش از نوامبر سال ۲۰۲۳ که حضور عادلانه نمایندگان مردم در آن رعایت شود، به سند قانون اساسی سودان متعهد می‌ماند و جوانان را در پارلمان انقلابی مشارکت می‌دهد.

این تلاش برای کودتا تنها دو روز پس از ملاقات جفری فلتمن، نماینده ویژه ایالات متحده در شاخ آفریقا با مقام‌های نظامی و دولت مدنی سودان روی می‌دهد.

سودان از سال ۲۰۱۹ و پس از سقوط حکومت عمر بشیر وارد یک چرخه نزاع قدرت میان نظامیان و سیاستمداران و «نمایندگان جامعه مدنی» شده است. مخالفان نظامیان، مقام‌های ارتش را به تلاش برای بازگرداندن دیکتاتوری پیشین متهم می‌کنند.

نقش افسران ارتش در جنگ قدرت و سرنگونی عمر بشیر در سال ۲۰۱۹، باعث امیدواری شماری از تحلیلگران به ایفای نقش دموکراسی‌خواهانه ارتش در کشورهای خاورمیانه شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha