• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400080402450
  • خبرنگار : 71650

نابسامانی‌های امروز ناشی از کم کاری نظام تعلیم و تربیت نیست

نابسامانی‌های امروز ناشی از کم کاری نظام تعلیم و تربیت نیست

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه وظیفه و مسئولیت خود را در حوزه تربیت نسل با نشاط و ورزشکار انجام می‌دهد و برای رسیدن به اهداف آرمانی نیازمند هم‌افزایی تمام بخش‌ها هستیم، گفت: امروز با ویترین جذاب و متنوع فعالیت‌های میدانی در کف مدرسه مواجه‌ایم و هیچ دستاورد و افتخاری بالاتر از این نیست. 

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در مراسم رونمایی از طرح تحولی سواد حرکتی دانش آموزان دوره ابتدایی با رویکرد توسعه مهارت‌های بنیادین و ترویج سبک زندگی سالم، اظهار کرد: سرمایه گذاری در وزارت آموزش و پرورش آینده این کشور را تضمین می‌کند و نابسامانی‌های امروز ناشی از کم کاری نظام تعلیم و تربیت نیست بلکه ناشی از بی‌توجهی به نظام تعلیم و تربیت و کاهش سرمایه گذاری در این نظام است. 


وی با بیان اینکه اگر بخواهیم وزارت آموزش و پرورش نقش خود را به زیبایی ایفا کند باید الزامات رشد این نظام را فراهم کرد، تصریح کرد: بالاترین وظیفه ما اجرای سند تحول بنیادین که میثاق بین ما و ملت و بین ما و مقام معظم رهبری است و در دستور کار خود و مهم‌ترین تکلیف خود می‌دانیم. سند تحول بنیادین راهبرد رسیدن به اهداف این سند را توجه به سلامت تربیتی می‌داند که یکی از مهم‌ترین ساحت‌های آن، ساحت تربیت زیستی و بدنی است. 


کاظمی سلامت روان را در گرو سلامت جسم دانست و افزود: اگر سلامت روان نداشته باشیم قطعا در ساحت‌های تعلیم و تربیت توفیقی نخواهیم داشت. سند تحول بنیادین راهبرد تحقق ساحت‌های تربیتی را ایجاد موقعیت‌های تربیتی در تمام عرصه‌ها ارائه کرده است و بزرگترین مشکل امروز ما تمرکز بر دانش است اما لازمه رفتارهای تمام ساحتی، موقعیت‌های تمام ساحتی است. 


وی معتقد است که امروزه سرآمدترین حوزه دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین در ساحت تربیت بدنی به معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش معطوف می‌شود. 


سرپرست وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه این وزارتخانه هرگز المپیادها و جشنواره‌های ورزشی را به تنهایی مورد توجه قرار نداده و حرکت خود را از کف مدرسه آغاز کرده است، ادامه داد: برای نهادینه شدن این حرکت باید دستگاه‌ها و خانواده‌ها و رسانه‌ها به کمک آیند چراکه وزارت آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند این فرهنگ را نهادینه کند. ما آغازگر این فرهنگ هستیم اما فعالیت تربیتی جامعه باید از طریق شهرداری‌ها و خانواده‌ها و وزارت ورزش و تمام دستگاه‌ها ایجاد شود. 


کاظمی با اشاره به طرح‌های این وزارتخانه در راستای ترویج ورزش در بین دانش آموزان اعم از ورزش صبحگاهی، مدرسه پویا، طرح کوچ، انجمن‌ها و کانون‌های ورزشی مدارس و مدرسه قهرمان، افزود: تمام این فعالیت‌ها مدرسه‌ای است و اوج فعالیت‌های فوق برنامه‌ای دانش آموزان ما در تابستان شکل می گیرد. ورزشگاه‌های ما در تابستان جای ندارند و ساعتی ندارند تا در اختیار دیگران قرار دهند. 


وی با تاکید بر اینکه این وزارت برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین، از چندین مسیر کار را دنبال می‌کند و با بیان اینکه تا پایان سال تحصیلی جاری دستاوردهای سواد حرکتی را در بین دانش آموزان به طور عینی خواهیم دید، خطاب به معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش،تصریح کرد:  ما انتظار داریم با توجه به جذابیت تربیت بدنی برای دانش آموزان، صرفا تمرکز این طرح بر ساحت تربیت بدنی نباشد و تلفیقی از ساحت‌های دیگر هم در این مجموعه دیده شود. می‌توانیم این مجموعه را با شعارهای انقلابی و دینی و اجتماعی و... تلفیق کنیم و از دل سواد حرکتی، جنبه‌های اعتقادی و دینی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان را ارتقاء دهیم. این سواد حرکتی حتما نیاز به پیوست فرهنگی دارد تا اثر بخشی اش بیشتر شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha