• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400080402506
  • خبرنگار : 30054

پستکس و آشنایی با خدمات و پشتیبانی این مجموعه

پستکس و آشنایی با خدمات و پشتیبانی این مجموعه

هاب های پستی در تسریع و بهینه سازی فرآیند پست نقشی اساسی دارند. در کشور ما نیز هاب های پستی توانسته اند تا حد زیادی با تجمیع و یکپارچه سازی سفارشات به بهبود این روند کمک کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پستکس، شرکت پستکس، به عنوان اولین هاب آنلاین پستی، توانسته است با ارائه خدمات جمع‌آوری و ارسال درب تا درب و نیز امکان ثبت سفارش و پشتیبانی شبانه‌روزی روند ارسال بسته‌های پستی را بهینه کند.

آشنایی با خدمات پستکس

ثبت سفارش آنلاین

برای این کار کافی است که به سایت پستکس مراجعه کرده و ماژول مورد نظرتان را انتخاب کنید. این فرآیند در تمامی ساعات شبانه‌روز قابل اجرا بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل تیم پشتیبانی، صمیمانه و متعهد پاسخگو خواهد بود.

مشتریان پس از ثبت سفارش، با دریافت کد رهگیری، می‌توانند از لحظه لحظه‌ی انتقال مرسوله‌ی خود مطلع شوند.

جمع‌آوری مرسولات در پستکس

چنانچه ثبت سفارش قبل از ساعت 8 صبح انجام شود، محموله در همان روز جمع‌آوری می‌گردد و در غیر این صورت به روز آینده موکول می‌شود. البته این روند برای شهروندان تهرانی کمی متفاوت است، بدین صورت که اگر تا قبل از ساعت 10 صبح ثبت سفارش انجام شود، جمع‌آوری در همان روز و در غیر این صورت در روز آتی انجام می‌شود.

محدودیت‌های ارسال با پستکس

از آنجایی که پستکس صرفا یک هاب پستی است، لذا در زمان ثبت سفارش، مشتریان متناسب با نیاز خود، مشخص می‌کنند که مرسوله با چه سرویسی ارسال شود. این موضوع بدین معناست که تمامی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ارسال، در کوریر سرویس های مختلف، در زمان استفاده از پستکس نیز وجود دارد. به عنوان مثال: سرویس پست جمهوری اسلامی، از ارسال بسته‌هایی با وزن بیش از 30 کیلوگرم خودداری می‌کند. پس چنانچه در زمان ثبت سفارش در پستکس، ارسال با پست جمهوری اسلامی را انتخاب کرده باشید، بازهم نمی‌توانید بسته‌ای بیش از 30 کیلوگرم را پست کنید.

پس کرایه و COD

در سرویس پس کرایه، همانطور که از نام آن مشخص است، گیرنده پس از دریافت مرسوله، هزینه ارسال آن را می‌پردازد. اما در سرویس  COD گیرنده علاوه بر پرداخت هزینه ارسال، ارزش ریالی کالارا هم می‌پردازد. این سرویس مورد استفاده بسیاری از کسب و کار های آنلاین است. چرا که مشتری پس از روئیت محصول و اطمینان از کیفیت مبلغ را می‌پردازد و این روند موجب افزایش رضایتمندی فروشندگان می‌شود.

شرایط استفاده از پس کرایه و COD

مشتریان برای استفاده از این سرویس می‌بایست ابتدا کیف پول خود را به مبلغ 150 هزارتومان شارژ کنند. تا در صورت عدم پرداخت هزینه ارسال توسط گیرنده، از حساب فرستنده کسر گردد. همچنین در سرویس COD بلافاصله پس از دریافت وجه از گیرنده، کیف پول فرستنده به اندازه مبلغ دریافتی شارژ می‌گردد.

امنیتو

امنیتو یکی از خدمات پرداخت پستکس برای مشتریان خود است. هنگامی که خریدار محصولی را سفارش داده و بهای آن را از طریق سرویس امنیتو پرداخت کرده باشد. تا زمانی که سفارش خود را تحویل نگرفته و کیفیت آن را تایید نکرده اند، مبلغ پرداختی برای فروشنده قابل برداشت نیست. در این سرویس برای فروشندگان کیف پول دیجیتال تعریف شده و با هر فروش موفق، مبلغ مورد نظر در آن واریز می‌شود.

بیمه مرسولات در پستکس

هنگام ثبت سفارش در سایت پستکس، متناسب با ارزش مرسوله، می‌توانید آن را تا سقف 6 میلیون تومان بیمه کنید. در این صورت چنانچه مرسوله شما دچار آسیبی شود تا سقف تعیین شده خسارت بلافاصله به شما پرداخت خواهد شد. اما اگر ارزش کالای پستی شما بیش از 6 میلیون باشد، مبلغ مورد نظر از طریق بیمه تکمیلی کوریر سرویس‌ها پرداخت خواهد شد که مبلغ آن نیز تا 19 میلیون و نهصد و نود و نه هزار تومان است.

مهمترین نکته در این مرحله از ثبت سفارش، محاسبه صحیح ارزش کالا و انتخاب بیمه‌، متناسب با آن است. به عنوان مثال اگر کالای شما ارزشی معادل با 3 میلیون تومان داشته باشد و شما سقف بیمه‌ی آن را 2 میلیون تومان تعیین کرده باشید، در صورت خسارت تنها 2 میلیون تومان به شما پرداخت خواهد شد.

شاپکس

شاپکس یکی از مهمترین خدمات پستکس برای کسب و کارهای آنلاین است. در این سرویس به فروشگاه های اینترنتی و در راس آن فروشگاه های اینستاگرامی پنل مجزا داده می‌شود. فروشندگان در این پنل ضمن امکان سفارش انبوه، می‌توانند با دریافت گزارشات سیستمی، اعم از تنوع و تعداد محصول و نیز آنالیز فروش، به نوعی کار انبارگردانی را نیز انجام دهند.

سابکس

سابکس یکی از سرویس‌های شاپکس است. یکی از مشکلات فروشگاه های اینستاگرامی، نداشتن درگاه پرداخت است که این مشکل با استفاده از سرویس سابکس مرتفع می‌شود. با خدمات API در سابکس، فروشگاه‌ها می‌توانند به طور مستقیم از پنل شاپکس استفاده کرده و نبود درگاه پرداخت را جبران کنند.

ارسال آسان با افزونه پستکس

فروشگاه های اینترنتی و به طور کلی کسب و کارهای آنلاین به منظور ارسال محصولات برای مشتریان خود از کوریر سرویس‌های پستی استفاده می‌کنند. البته استفاده از خدمات این شرکت‌ها، خود نیازمند مراجعه به سایت های جداگانه و پروسه ثبت سفارشی متفاوت است.

شرکت پستکس با ارائه‎ی افزونه ای، حمل و نقل محور، سازگار با «ووکامرس» برای تمام سایت‌های فروشگاهی وردپرس، امکان ثبت سفارش را در همان سایت فروشگاهی، فراهم کرده است. بدین ترتیب علاوه بر صرفه جویی در وقت برای مشتریان، اعتبار و کارایی سایت نیز ارتقا یافته و لذت یک خاطره خوش از خرید آنلاین برای مشتریان رقم می‌خورد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha