• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400080402510
  • خبرنگار : 50093

دعوای نامادری‌ها سر امتیاز لیگ برتری مشهد روی آنتن زنده!

دعوای نامادری‌ها سر امتیاز لیگ برتری مشهد روی آنتن زنده!

ایسنا/خراسان رضوی مسئولان باشگاه شهرخودرو و هیات فوتبال خراسان رضوی در یک برنامه تلویزیونی از خجالت یکدیگر درآمدند.

انتشار خبر استعفای رضا مهاجری و آغاز به کار اکبر میثاقیان در کنار غیبت عجیب تیم شهر خودرو در رقابت با مس رفسنجان در هفته دوم لیگ برتر باعث شد برنامه‌های تلویزیونی صداوسیما بخش ویژه‌ای را به حواشی فوتبال مشهد اختصاص دهد.

در برنامه فوتبال برتر رضا مهاجری پیرامون مشکلات پدیده، عدم حضور تیمش در سرچشمه و استعفای خود در این برنامه اظهار کرد: در شرایط ناپایداری تیم را تحویل گرفتم و زمانی که کار را آغاز کردیم، هیچ امکاناتی وجود نداشت.  با ۲ سه مرتبه اصلی و تعدادی بازیکن امید تمرینات را آغاز کردیم. در ادامه توانستیم تیمی در حد بضاعت خود شکل دهیم. قرارداد بازیکنان با حضور مسعود معمایی در باشگاه به ثبت رسید اما رسیدن به مرحله و ثبت نهایی بیش از یک ماه زمان برد که پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه بسته شد.

مهاجری: مدیران اجرایی شهر خودرو درکی از فوتبال ندارند

وی افزود: به لحاظ سخت‌افزاری مشکلات عدیده‌ای داشتیم. از این مشکلات آگاهی داشتم اما درد ما مشکلات نبود. مشکل ما بی‌توجهی برخی از مسئولان باشگاه و عدم آگاهی نسبت به مسائل فوتبال بود. مدیر اجرایی باشگاه درکی از کلمه ایفمارک، ICT و بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی نداشت.

سرمربی سابق پدیده اضافه کرد: بازیکنانی مانند محسن ربیع‌خواه، میلاد کمندانی و مجتبی بیژن که در این فوتبال شناخته‌ شده هستند، یک ماه بدون قرارداد تمرین می‌کنند. سه مرتبه قراردادها را تغییر دادیم. در مرحله نهایی که به دنبال ثبت قرارداد نهایی بودیم، متوجه شدیم مجددا قرارداد بازیکن تغییر کرده است. از زمان بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات آگاهی داشتیم اما دوستان به هشدارها بی تفاوت بودند. وقتی هم پنجره بسته شد، حتی کسی از مدیران باشگاه نیامد از بازیکنان دل‌جویی کند.

مهاجری گفت: ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان روز گذشته پرداخت شد. اعتصاب بازیکنان به خاطر تاخیر در پرداخت نبود بلکه به دلیل بی‌احترامی‌هایی بود که از سوی مدیران باشگاه رقم خورد. در حال حاضر فصل جدید آغاز شده و تمام تیم‌ها از توپ‌های جدید استفاده کرده‌اند. این توپ‌ها به باشگاه‌ ما نیز تحویل داده شده، اما باشگاه چرا این توپ‌ها در اختیار ما قرار نداد؟ ساک‌ها و لباس‌های بازیکنان را به دلیل قیمت بالای آن به بازیکنان تحویل نمی‌دهند. یک تیم لیگ برتری در فرودگاه حاضر می‌شود و به دلیل نبود لباس‌های یکدست، هر بازیکن لباس تیم سابق خود را می‌پوشد که این اتفاق زیبنده یک تیم لیگ برتری نیست.

وی تصریح کرد: یک ماه به همراه هادی عقیلی، سیروس سنگچولی و عماد مهاجری تیم را جمع کردیم. اگر آقایان توانستند بازیکنان را یک ماه بدون قرارداد سر تمرین حاضر کنند، حاضرم خسارات یک ماه تیم را پرداخت کنم. این بازیکنان به احترام مشهد و اعضای کادر فنی تمرین کردند. بازیکنی که یک ماه بدون دریافتی و قرارداد تمرین و تحمل کرده، قطعا می‌تواند یک ماه دیگر هم تحمل کند، اما شما ببینید به لحاظ شخصیتی چه به روز این بازیکنان آورده‌اند که دست به اعتصاب زده و از حضور در بازی لیگ برتری امتناع می‌کنند.

سرمربی سابق پدیده یادآور شد: پیش از شروع لیگ با مسعود معمایی صحبت کردم و استعفا دادم اما موافقت نشد. روز گذشته غافل از اینکه آقایان با اکبر میثاقیان تمام کرده‌اند به سر تمرین رفتم. آنجا به من گفتند کجای کاری که سه روز است با اکبر میثاقیان تمام کرده‌اند. روز گذشته بامداد به مشهد آمده و قرارداد میثاقیان رسما امضا شده‌ است. گفته‌اند که تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم، حتی روحم از این قضیه هم خبر ندارد!

مهاجری خطاب به میثاقیان گفت: آقای میثاقیان شما بزرگ فوتبال مشهد و مربی من بوده‌اید. چگونه به خود اجازه می‌دهید وقتی هنوز از این باشگاه منفک نشده‌ام، برایتان جلسه معارفه برگزار کنند؟ اکبر میثاقیان هم‌شهری و مربی‌ام است و از او انتظار احترام داشتم. وقتی ما فوتبالی‌ها با خودمان اینگونه رفتار می‌کنیم دیگر از پلاسچی و امثال آنان چه انتظاری باید داشته باشیم؟

وی افزود: پیش از آنکه به پدیده اضافه شوم از مدیران صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان پیشنهاد داشتم. از مشکلات مشهد خبر داشتم، اما علاقه داشتم در شهر خودم مربی‌گری کنم.

مهاجری در واکنش به اختلافات میان هیات فوتبال خراسان رضوی و باشگاه شهرخودرو خاطرنشان کرد: این اختلافات به فوتبال خراسان رضوی ضربه می‌زند. از مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی درخواست داشتم که مسئولان هیات فوتبال و مدیران شهر خودرو جلسه‌ای بگذارند و این مسائل را با یکدیگر حل کنند.

مهاجری خطاب به حمیداوی: همکاران نادان شما عشق خدمت به فوتبال شهرم را از من گرفتند

وی خطاب به حمیداوی بیان کرد: شما می‌گویید کار کردن با هیات فوتبال خراسان رضوی سخت است. آیا کار کردن با رضا مهاجری هم سخت بود؟ به خاطر دلسوخته‌های فوتبال مشهد پای کار آمدم. دقیقه ۹۰ بدون اینکه به من بگویید مربی را تغییر داده‌ و از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنید. به من اجازه دهید که باور نکنم. افراد غیرفوتبالی در کنار شما شخصیت و اعتبار شما را زیر سوال می‌برند.

سرمربی سابق پدیده ادامه داد: سیاه‌جامگان را از لیگ ۲ به لیگ برتر آورده و مرا کنار گذاشتند، صدایم در نیامد. ۳ سال در سخت‌ترین شرایط در پدیده کار کردم و مرا کنار گذاشتند. در حال حاضر با امید به شهرم بازگشتم. همکاران غیرفوتبالی و نادان شما این عشق را از من گرفتند و هرگز آنان را نخواهم‌بخشید. امیدوارم بلایی که سرم آمد، سر هیچکس دیگر نیاید.

حمیداوی: اصولی سودای گرفتن مالکیت تیم خراسان رضوی را دارد

فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو در خصوص مشکلاتی که برای تیمش به وجود آمده عنوان کرد: خدارا شاکرم که کشور ما رییس هیات فوتبال استانی دارد که کاسه داغ‌تر از آش است. احسان اصولی سال‌ها سودای گرفتن و مالکیت تیم داشته و از فصل گذشته برایش داغ‌تر شده است. به همین دلیل دیگر نامه کمیسیون ماده ۵ در دو سال گذشته را قبول ندارد. در نامه‌ای که از دادستانی گرفته‌ایم، شرعا و قانونا تیم مربوط به مجموعه شهرخودرو است. با استناد به قانون تجارت، شرکت شهرخودرو شخصیت حقوقی با مدیرعامل جدا دارد و باشگاه شهرخودرو نیز یک موسسه فرهنگی ورزشی با مدیرعامل جداگانه است. مشکلات این ۲ مجموعه به یکدیگر ارتباطی ندارد اما این از اقبال بد من است که در هر ۲ مجموعه حضور دارم و باید پاسخگو باشم.

وی افزود: یک سال است که با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نکرده‌ام. مجموعه هیات مدیره کارش را انجام می‌دهد. بامداد، معمایی و پلاسچی از وقتی تیم را گرفته‌اند تا امروز با هیات فوتبال خراسان رضوی مشکل داشته‌اند. احسان اصولی می‌گوید که در فصل گذشته هزینه تامین یک آب معدنی را هم نداشتیم. هزینه داوران در بازی‌ها بر عهده باشگاه میزبان است. آیا می‌شود برای داوران هتل فراهم کنم اما پول آب معدنی نداشته باشم؟ اصولی فراموش کرده که تمام هیات‌های شهرستان را جمع کردیم و شما را به عنوان رییس هیات فوتبال استان انتخاب کردیم. از مردم مشهد و خراسان رضوی عذرخواهی می‌کنم. تمام مردم به خاطر این انتخاب بر گردن من حق دارند که به او رای داده‌ام.

مالک شهرخودرو گفت: وقتی هزار تومان می‌دهید و یک باشگاه خریداری می‌کنید، اسمش را شما تعیین می‌کنید یا هیات فوتبال استان؟ فیفا بابت کوزین تحت عنوان shahrkhodrofc.club به ما نامه می‌دهد، آن وقت هیات فوتبال خراسان رضوی ما را با عنوان پدیده می‌شناسد. مجموعه شهرخودرو موسسه فرهنگی ورزشی پدیده طلایی را خریداری کرده است.

حمیداوی در واکنش به صحبت میثاقی که نام باشگاه را در نامه کمیسیون ماده ۵ «حمیداوی» ذکر کرده، گفت: نام تیم هم اگر حمیداوی است، احسان اصولی نامی که خودش می‌خواهد را روی آن می‌گذارد. زمانی که در لیگ چهارم شدیم و تیم ما به آسیا صعود کرد، چرا نگفتند که نام تیم شهرخودرو نیست؟

وی اضافه کرد: هیات فوتبال خراسان رضوی به دادستانی نامه داده که ۱۸ میلیارد تومان جذب منابع کرده است. در فصل گذشته سپاهان را سه بر صفر شکست داده و ۱۰۰ میلیون به بازیکنان پاداش دادم. آیا تساوی مقابل پرسپولیس ۴۰۰ میلیون پاداش دارد؟ پیروزی مقابل پیکان ۲۰۰ میلیون پاداش دارد؟

مالک شهرخودر خاطرنشان کرد: عدم حضور در زمین سرچشمه زشت است و دست ما بالاست اما عوامل بیرونی باشگاه باعث و بانی این اتفاق هستند. بازیکنان ما زحمت کشیده و در بازی نخست شرکت کردند. اینکه چه میزان قرارداد می‌بندیم، لباس‌مان چه رنگی است و یا کجا تمرین می‌کنیم را باید به هیات فوتبال گزارش دهیم؟ اصولی درخواست کرد ۲ نفر از اعضای هیات مدیره از جانب هیات فوتبال خراسان رضوی باشد. تمام مدارکش موجود است و حتما منتشر خواهم کرد. این درخواست را قبول نکردم و چوب آن را به سر باشگاه می‌زنید.

حمیداوی: اصولی آفساید را هم نمی‌تواند توضیح دهد

حمیداوی بیان کرد: اگر باشگاه ما مشکل دارد به هیات فوتبال خراسان رضوی هیچ ارتباطی ندارد. احسان اصولی بداند که هیات فوتبال یک پل ارتباطی بین باشگاه استان و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است. ایشان اصلا از قوانین فوتبال آگاهی ندارد. ایشان در کجا مدیریت فوتبال داشته که امروز در این سمت فعال است؟ او از شورای شهر مشهد استفاده کرده و رییس هیات فوتبال خراسان رضوی شده و از آنجا نیز عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال شد. تقاضا دارم که عقبه فوتبالی احسان اصولی را در بیاوید. به ایشان بگویید که قانون آفساید را توضیح دهد. قسم می‌خورم که نمی‌داند!

وی تصریح کرد: شرکت اقتصادی ما مشکل دارد و بابت آن تاوان‌های زیادی دادیم. در شرکت شهرخودرو بابت عدم ایفای تعهد شرکت ریگان‌خودرو به مردم بدهکار شدیم.

مالک باشگاه شهرخودرو بابت بدهی کوزین مدعی شد: چرا احسان اصولی اسناد مالی ما را تحویل نمی‌دهد؟ کامپیوتر ما را هنوز تحویل نداده‌اند! طی صحبتی که با وکیل کوزین داشته‌ام، ۲۴ ساعت است که مشکل آقای کوزین را حل کرده‌ایم.

میثاقی در واکنش به ادعای حمیداوی گفت: هم اکنون وکیل کوزین پیام داده که هیچ پرداختی صورت نگرفته، پرونده باز است و به زودی ۶ امتیاز از پدیده کسر خواهد شد و سپس به لیگ ۲ سقوط خواهیدکرد.

حمیداوی گفت: بابت بازیکن خارجی ۶ امتیاز از شهرخودرو می‌خواستند کسر کنند که در ۱۲ ساعت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت کردم تا شهر خودرو سرنوشتی مشابه سیاه‌جامگان و پیام پیدا نکند. اتفاقا اگر امثال احسان اصولی دخالت نمی‌کردند، سیاه‌جاماگان و پیام هم در مشهد تیم داشتند.

اصولی: تجمع‌های جاده مخصوص حق‌الناس نیست؟

احسان اصولی، رییس هیات فوتبال خراسان رضوی نیز در برنامه اظهار کرد: همانطور که هواداران و جامعه فوتبال خراسان رضوی از ما در خصوص تیم لیگ برتری مشهد مطالبه دارند، ما نیز از مدیران باشگاه پدیده مطالباتی داریم، ما مورد پسند آقایان قرار نمی‌گیرد. بابت اتفاقاتی که در این فصل رخ می‌دهد، نگران پدیده هستیم.

وی افزود: نیم فصل دوم فصل گذشته تیم را رها کردند و هیچکس از مدیران باشگاه پاسخگو نبود. مقام قضایی و شورای تامین خراسان رضوی ورود کردند و مدیریت تیم به هیات فوتبال خراسان رضوی واگذار شد. چیزی به اسم شهرخودرو به ثبت نرسیده و در کمیسیون ماده ۵ اداره کل ورزش‌وجوانان نام این تیم مجوز ندارد.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: به عنوان هوادار در زمان مشکلات برای ابومسلم و پیام انتظار داشتم هیات فوتبال استان ورود کرده و مانع آن اتفاقات شود. در حال حاضر مداخله ما برای این است که نماینده استان سقوط نکند. باید بی‌تفاوت بنشینیم که دوستان هرکار می‌خواهند با تیم خراسان رضوی انجام دهند؟ برای ما مهم است که تیم لیگ برتری حفظ شود. مگر مالک امتیاز تیم لیگ برتری خراسان رضوی حمیداوی و معمایی است؟ صاحب امتیاز تیم لیگ برتری یک استان، مردم و هواداران آن هستند. بابت این موضوع نگرانیم و وقتی آن را بیان می‌کنیم دوستان معترضند که چرا در امور تیم دخالت می‌کنیم.

اصولی خطاب به حمیداوی تصریح کرد: حمیداوی به مردم مشهد بگوید که در هفت تا هشت ماه گذشته کجا بوده‌است؟ این دروغ‌ها قابل رسیدگی است و تمام حرف‌های شما کذب محض است. شما در باشگاه خود مشکل دارید. اگر توان دارید تیم خود را مدیریت کنید. اینکه یک دشمن فرضی درست می‌کنید تا تمام مشکلات خود را به گردن هیات فوتبال استان بیندازید یک استراتژی نخ‌نما است. همه می‌دانند از وقتی که شرکت اقتصادی شما مشکل پیدا کرد، تمام مسائل خود را به گردن هیات فوتبال استان انداختید.

وی تصریح کرد: از حق‌الناس حرف زدید. شما که انقدر نگران حق‌الناس هستید، بگویید که این تجمع‌ مردم شاکی در جاده مخصوص و در اقصی نقاط کشور حق الناس نیست که این همه وقت  نسبت به آن بی‌تفاوت بوده‌اید؟ چه اتفاقاتی در اصفهان بابت همین مسائل برای مهدی رحمتی رخ داد؟

وی ادامه داد: با حمیداوی مشکلی نداریم. ایشان در بهترین شرایط تیم پدیده خراسان را به دست آورد و هیچ وجهی بابت امتیاز این تیم پرداخت نکرد و تعهد کرد که بدهی‌های این تیم را پرداخت کند. این که امتیاز تیم لیگ برتری در خراسان رضوی دچار مشکل نشود برای ما اهمیت دارد. استقبال می‌کنیم از هر کسی که تیم را به خوبی اداره کند، اما این مسیری که حمیداوی طی می‌کند، میسرش ناکجا آباد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha