• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400080402542
  • خبرنگار : 50040

رئیس اداره منابع طبیعی فومن خبر داد

خلع ید یک هکتاری از اراضی منابع طبیعی فومن

خلع ید یک هکتاری از اراضی منابع طبیعی فومن

ایسنا/گیلان رئیس اداره منابع طبیعی فومن، از خلع ید یک هکتار از اراضی ملی در شهرستان فومن خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی عرصه رفع تصرف شده را حدود ۲۰ میلیارد تومان برآورد کرده اند.

علی داودی در گفت وگو با ایسنا، از خلع ید اراضی ملی در شهرستان فومن خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن یک هکتار از زمین های منابع طبیعی را در روستای توسه کله آلیان از یک متخلف پس گرفتند.

وی افزود: عرصه مورد نظر در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور از تصرف آزاد و همه آثار تصرف جمع آوری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن، با اشاره به محصور شدن این قطعه زمین با سیم خاردار، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی عرصه رفع تصرف شده را حدود ۲۰ میلیارد تومان برآورد کرده اند.

داودی، همچنین از رفع تصرف اراضی ملی در منطقه ماکلوان خبر داد و گفت: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن حدود ۴۲۵ مترمربع از اراضی منابع طبیعی را از ید متخلف خارج کردند.

وی با اشاره به محصور شدن این عرصه ملی با سیم خاردار، اضافه کرد: عرصه مورد نظر در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع کشور از تصرف آزاد و همه آثار تصرف جمع آوری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی فومن ادامه داد: کارشناسان ارزش عرصه رفع تصرف شده را حدود ۸۵۰ میلیون تومان برآورد کردند.

وی با بیان اینکه شهرستان فومن دارای ۶۷ هزار هکتار اراضی ملی شامل ۵۵ هزار هکتار اراضی جنگلی و ۷۰۰۰ هکتار اراضی مرتعی است، یادآور شد: از عموم مردم محترم استان می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و قاچاق چوب با سامانه های امداد جنگل و مرتع به شماره های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha