• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400080402829
  • خبرنگار : 71145

خط‌ونشان واشنگتن برای گروه‌های مسلحی که منافع آمریکا در عراق را هدف می‌گیرند

خط‌ونشان واشنگتن برای گروه‌های مسلحی که منافع آمریکا در عراق را هدف می‌گیرند

سفیر آمریکا در بغداد امروز، سه‌شنبه تهدید کرد، آمریکا، گروه‌های مسلحی که "آنها را ناقض قانون خواند که منافع این کشور در عراق را هدف می‌گیرند"، تحریم می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد در گفتمانی در حاشیه نشست پژوهشکده خاورمیانه که در شهر اربیل برگزار شده، در اظهاراتی بی‌اساس ادعا کرد: "حملاتی که آمریکا را در عراق هدف می‌گیرند، از سوی گروه‌های فرای قانون انجام می‌شوند. ما از ایران و کشورهای مجاور می‌خواهیم به حاکمیت عراق تعدی نکنند!"

او اضافه کرد: حملاتی که اقلیم کردستان را هدف گرفت با هدف نابودی اوضاع در آنجا بود. او اشاره کرد، هدف از این حملات تنها آمریکا نیست بلکه اقلیم کردستان و دولت عراق است.

این سفیر آمریکایی بدون اشاره به مداخله‌گری‌ها و اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمریکا ادعا کرد، کشورش از سال‌های دور برای پایان دادن به تهدیداتی که عراق را هدف می‌گیرند، تلاش می‌کند.

تولر درباره حملاتی که نیروهای ائتلاف در کردستان عراق را هدف گرفته و نیز نحوه تعامل با این حملات گفت: ما در حقیقت با این حملات و نیروهای مجری آن طبق حجم آن حملات برخورد می‌کنیم.

وی مدعی شد: من می‌خواهم شما را مطمئن کنم که تحریم‌های ما همه گروه‌های ناقض قانون که منافع آمریکا و عراق را هدف می‌گیرند، شامل خواهد شد و هدف از این تحریم‌ها تبدیل رفتارها و رویکردهای گروه‌هایی است که تهدیداتی دائمی بر امنیت و ثبات عراق هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۴ ۲۱:۳۱

وقتی سیلی مقاومت وحشدالشعبی عراق برچهره ی کریه شما آمریکائیهابخورد خواهیدفهمیدکه یه من ماست چقدرکره دارد؟؟.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۵ ۰۰:۱۷

تحریمیکنم به درک .انشاالله با خیلیا چپ بشی و همه رو تحریم کنی ما باهاش تجارت کنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۵ ۰۳:۵۵

مردکه آخه شما خود اصل مشکل هستین اینجا چکار میکنین منتظر ضربات بیشتر باشین از این منطقه گورتان را گم کنید مرگ بر آمریکا..

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۵ ۰۹:۰۱

سفارت دولت نفت دزد آمریکای تروریست در عراق باید جمع آوری شود سفارت خانه های غربی در کشورهای اسلامی محل نقشه کشی و توطئه و اختلاف اندازی بین مردم هستند چه لزومی به لانه های جاسوسی است!؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۵ ۲۱:۵۹

یا تسلیم یا مرگ شعار همیشگی امریکای متجاوز خوب بزدلچرا جنگ سوم را شروع نمیکنی تا چین غورتت بده لعنت خدا بر خودت و غلامان حلقه به گوشت

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۵ ۲۲:۰۱

درجواب علی احسن