• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400080402948
  • خبرنگار : 50081

راهکار احیاء مشاوره‌های روانشناسی در دوره کرونا

راهکار احیاء مشاوره‌های روانشناسی در دوره کرونا

ایسنا/خراسان رضوی مدیر محصول یک استارت آپ گفت: محدودیت‌های متعدد امروز جامعه با توجه به وجود کرونا برای مراجعه حضوری و انجام مشاوره تهدیدی جدی برای مشاوره‌های روانشناسی است که یک تیم استارتاپی را بر آن داشت تا راهکاری برای آن بیاندیشد.

هومن فرهومند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مشاوره حضوری این روزها به دلایل متعددی مانند پیشگیری از همه‌گیری کرونا، مراقبت از کودکان یا سالمندان و افرادی که در جلسات مشاوره حضوری معذوریت طرح موضوع دارند، همچنین افرادی که تمایل به فاش شدن هویت خود ندارند، کمی به حاشیه رفته که مشاوره آنلاین بهترین راهکار برای احیاء جلسات مشاوره روانشناسی است.

وی افزود: استارت آپ  فارگو ارائه خدمات مشاوره‌ای در تمام زمینه‌های روانشناسی را به عنوان هدف طراحی خود  از ابتدای سال ۱۳۹۹ پایه‌گذاری کرد و به دنبال عملی کردن رسالت اجتماعی خود مبنی بر اشاعه سلامت و بهزیستی روان در بین شهروندان است که در این راه تیمی از متخصصان روانشناسی تشکیل شده  تا محتوایی اختصاصی در این حوزه را در قالب‌های ویدیویی، صوتی و متنی به صورت رایگان تهیه و به شکل نرم‌افزار در اختیار کاربران قرار دهد. 

مدیر محصول این استارتاپ با اشاره به طراحی نسخه‌های android و ios برای استفاده مخاطبان، تصریح کرد: برای مقابله با محدودیت‌های مارکت‌های اپلیکیشنی خارجی نسخه وب‌اپ نیز طراحی شده تا کاربران با خیالی آسوده از خدمات تحت وب استفاده کنند. همچنین استفاده از سرورهای داخلی برای برقراری بهتر تماس‌های تصویری و صوتی نیز میسر است و این اقدام باعث افزایش کیفیت ارتباط تصویر، صوتی و اطمینان از ارتباطی پایدار در جلسات مشاوره خواهد شد. 

وی عنوان کرد: وجود این سرورهای داخلی باعث شد هزینه تماس‌های آنلاین این شرکت، در مقایسه با نسخه‌های خارجی، نیم‌بها محاسبه شود. این شرکت ویژگی پیگیری پیشرفت درمان را نیز در اختیار روانشناسان قرار می‌دهد تا فرآیندهای درمانی به طور کامل طی شود.

فرهومند بیان کرد: هم اکنون علاوه بر امکان مشاوره با این شرکت، ویژگی برگزاری وبینارهای مرتبط نیز فراهم شده تا در کنار سایر ویژگی‌های اختصاصی این پلتفرم، شرکت‌کنندگان نیز می‌توانند از طریق ارسال صوت و تصویر مشارکت فعال در این وبینارها را داشته باشند. ارائه محتوای آموزشی به مخاطبان خارج از محیط وبینارها، منجر به راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی شد که مجوزهای لازم از ساترا دریافت شده و در حال پخش آزمایشی است و محتوای تخصصی روانشناسی را برای علاقه‌مندان این حوزه ارائه خواهد داد.

مدیر محصول این استارتاپ خاطرنشان کرد: عدم افشای اطلاعات کاربران و حفظ حریم شخصی آنان به عنوان مهمترین راه برای جلب اطمینان و اعتماد مخاطبان از جمله خدمات این شرکت است که در بخش‌ها و فرآیندهای مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.