• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400080503420
  • منبع : نمایندگی خوزستان

چگونه مواد شوینده، کُشنده می‌شوند؟

چگونه مواد شوینده، کُشنده می‌شوند؟

ایسنا/خوزستان کارشناس مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: پس از مصرف موادشوینده، سفیدکننده، جرم‌بر و لوله بازکن در محیط‌های در بسته و کوچک مانند دستشویی و حمام به هیچ عنوان توقف نکنید زیرا گازهای تولیدشده در این محیط‌های بدون تهویه مناسب، سمی است.

دکتر الناز بهروز در پنجمین روز از هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها اظهار کرد: طبق آمارهای کشوری سالیانه در ایام پایان سال و نوروز تعدادی از هموطنان در اثر مسمومیت با مواد شوینده جان خود را از دست می‌دهند بنابراین از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده‌های شوینده نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا علوم پزشکی دزفول، وی افزود: هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده‌های شوینده و پاک‌کننده، پنجره‌ها را باز کنید تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد.

کارشناس مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: از مخلوط کردن مواد شیمیایی مانند جوهر نمک با فرآورده‌های سفیدکننده جداً خودداری کنید زیرا بخار و گازهای تولیدشده، بسیار سمی و کشنده هستند.

وی افزود: پس از مصرف موادشوینده، سفیدکننده، جرم‌بر و لوله بازکن در محیط‌های در بسته و کوچک مانند دستشویی و حمام به هیچ عنوان توقف نکنید زیرا گازهای تولیدشده در این محیط‌های بدون تهویه مناسب، سمی است.

بهروز گفت: برای استفاده از مواد شیمیایی حتماً از وسایل محافظت‌کننده مانند دستکش بلند، کفش نفوذ ناپذیر، لباس آستین بلند، شلوار بلند و جوراب استفاده شود.

وی به افرادی که با مواد شوینده سر و کار دارند، توصیه کرد: از مواد شوینده مرغوب و مورد تأیید سازمان‌های استاندارد و غذا و دارو استفاده کنید و با استفاده از محصولات قاچاق و زیرزمینی بدون استاندارد، سلامتی خود و خانواده را مورد تهدید قرار ندهید.  

هفته اول آبان‌ماه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته پیشگیری از بروز مسمومیت‌ها نامگذاری شده و پنجم آبان‌ماه روز پیشگیری از بروز مسمومیت با سموم دفع آفات نباتی و مواد شیمیایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha