• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400080503557
  • خبرنگار : 71282

در گفت وگو با ایسنا تاکید شد

توجه به جایگاه آموزشهای مهارتی در بودجه ۱۴۰۱

توجه به جایگاه آموزشهای مهارتی در بودجه ۱۴۰۱

معاون وزیر کار بر لزوم تبیین جایگاه آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه‌ای در بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و از افزایش تعداد مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی تا پایان سال خبر داد.

غلامحسین حسینی نیا با تاکید بر اولویت بخشی به موضوع فنی و حرفه‌ای به ایسنا، گفت: اگرچه همه محدودیتهایی که دولت در این برهه زمانی خاص دارد را درک می کنیم ولی انتظار داریم که موضوع فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی برای همه دست اندرکاران در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مجلس شورای اسلامی در اولویت بالاتری قرار بگیرد لذا در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه می طلبد که موضوع آموزشهای فنی وحرفه ای در جایگاه بهتری قرار بگیرد.

وی در ادامه از افزایش تعداد مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی تا پایان سال خبرداد و گفت: یکی از روشهای توسعه آموزشها و افزایش چتر مهارتی در کشور، بحث ایجاد مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی در کارخانه‌ها و کارگاههای بزرگ تولیدی است. تاکنون ۶۰۰ مرکز از این مراکز را طی این سالها راه اندازی کرده‌ایم و برنامه داریم که امسال به لحاظ اهمیتی که این مراکز دارند و امتحان خوبی که برای افزایش مهارت پس دادند ۸۰۰ مرکز دیگر را راه اندازی کنیم و تعداد آنها را در استانها به ۱۴۰۰ مرکز برسانیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت گواهینامه‌های مهارتی تاکید کرد: از نظر سازمان جهانی کار، گواهینامه‌های مهارتی جنبه بین المللی دارند و در کشورهای دیگر هم این استانداردها در حال انجام است و مورد استفاده قرار می گیرد لذا لازم است استانداردهای مهارتی را مشخص کنیم و افراد گواهینامه فنی و حرفه ای و صلاحیت حرفه ای داشته باشند.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، کشورهایی همچون آلمان، ‌چین و ژاپن که به مرحله توسعه رسیده‌اند از طریق تکنسین‌های خود و تربیت نیروهای ماهر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha