• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400080503586
  • خبرنگار : 71588

نشست مقامات عالی رتبه امنیتی در دیالی/دستور الکاظمی برای پیگرد بقایای داعش

نشست مقامات عالی رتبه امنیتی در دیالی/دستور الکاظمی برای پیگرد بقایای داعش

یک هیئت امنیتی و نظامی امروز (چهارشنبه) به منظور پیگیری اوضاع امنیتی اخیر وارد استان دیالی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شفق نیوز، یک مسئول دولتی اعلام کرد، این هیئت شامل عبدالامیر یارالله، رئیس ستاد ارتش، عبدالامیر الشمری، فرمانده عملیات مشترک، قاسم الاعرجی، مشاور سرویس امنیت ملی و همچنین هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح است.

وی همچنین تصریح کرد، اعضای این هیئت نشستی را با مسئولان و فرماندهان امنیتی دیالی با هدف بررسی حوادث خونین در روستاهای "الرشاد" و "نهرالامام" در جنوب "المقدادیه" واقع در ۴۰ کیلومتری شمال شرق "بعقوبه" برگزار کردند.

در همین راستا، شاهدان عینی اعلام کردند، پس از حمله اشخاصی ناشناس به روستای نهرالامام شماری از خانواده‌های این روستا آواره شدند.

در همین رابطه، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح تصریح کرد، فرماندهی کل دستورالعمل‌هایی را در خصوص تعقیب و پیگرد باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش و افزایش تلاش‌های اطلاعاتی جهت ممانعت از تکرار هرگونه نقض امنیتی صادر کرده است.

روستای "الرشاد" واقع در جنوب المقدادیه در معرض حمله خشونت‌بار اعضای گروه تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن بیش از ۳۰ تن کشته و زخمی شدند.

قرار است این هیئت نشستی امنیتی با فرماندهان امنیتی و نظامی این استان برای مشخص شدن دلیل این نقض که تعداد زیادی از غیرنظامیان قربانی شدند، برگزار کند.

پیشتر منابع امنیتی و پزشکی اعلام کردند، اشخاصی ناشناس در این حمله ۱۱ تن را کشته و ۱۵ تن دیگر را زخمی کردند.

به دنبال این حمله، نیروهای امنیتی تمامی یگان‌ها و ارگان‌های خود را به حالت آماده‌باش در آورد و تجهیزات امنیتی گسترده‌ای در راستای تلاش برای تحت کنترل درآوردن اوضاع به مکان حادثه ارسال شد.

نیروهای پلیس عراق اعلام کردند، اعضای داعش پس از ورود نیروهای نظامی به این روستا، پا به فرار گذاشتند اما هنوز هیچ طرفی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان منحل شده و رئیس فراکسیون "تقدم" در صفحه کاربری خود در توییتر  تاکید کرد، حمله تروریست‌ها به غیرنظامیان دیالی، تلاشی آشکار برای برهم زدن اتحاد و یکپارچگی ملی است.

الحلبوسی از گروه‌های سیاسی ملی خواست منافع عراق را بر سایر مسائل اولویت داده و فرصت را از کسانی که در کمین وحدت شهروندان این وطن واحد هستند، بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha