• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400080503716
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۵ آبان

واکنش‌ها به حمله سایبری/اجلاس همسایگان افغانستان/انتقاد از فیلتر توییتر

واکنش‌ها به حمله سایبری/اجلاس همسایگان افغانستان/انتقاد از فیلتر توییتر

حملات سایبری/ دومین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان+روسیه/ متناسب‌سازی حقوق کارکنان با تورم و... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از صدا و سیما در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

عباس مقتدایی در نامه‌ای به رییس سازمان صداوسیما از پخش خبر انتصاب داماد شهردار تهران قدردانی کرده و از آن به عنوان گامی بلند در راستای انعکاس صدا و دغدغه جمهور مردم یاد کرد و افزود: فاصله گرفتن از اینکه صرفا صدای احزاب، اقشار و افراد خاص باشد، روند قابل تقدیری است.

در پی حمله سایبری روز گذشته به سیستم جایگاه های سوخت در کشور، یک رسانه صهیونیستی در گزارشی مدعی شد که احتمال دارد یک کشور پشت این ماجرا قرار داشته باشد.

شبکه عبری زبان کان این اتفاق را یک حمله سایبری بسیار جدی توصیف و تصریح کرد که احتمالا "یک سازمان با قابلیت‌های تهاجمی بالا" پشت پرده این حمله قرار داشته است.

این درحالیست که ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری با طفره رفتن از پاسخ دادن به سوالی درباره حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت در ایران، مواضع دولت این کشور درباره از سرگیری مذاکرات وین را تکرار کرد.

در جلسه امروز هیات دولت هم رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت پیش بینی ، پیشگیری و تجهیز در مقابل حملات سایبری گفت: عده‌ای قصد دارند با ایجاد بی‌نظمی و اخلال در زندگی مردم آنان را عصبانی کنند تا بتوانند به مقاصد مشخص خود برسند.

همچنین آیت الله سیدابراهیم رئیسی پس از جلسه هیات دولت بدون اطلاع قبلی و به صورت کاملا سرزده به جایگاه سوخت میدان فردوسی رفت و در گفت‌وگو با مردم و جایگاه داران ضمن تشکر از ارایه خدمات آنها به مردم پس از اختلال ایجاد شده، به صورت میدانی و بی واسطه در جریان وضعیت سوخت رسانی به خودروها  قرار گرفت.

وی پس از شنیدن مشکلات  و دغدغه های جایگاه داران به وزارت نفت رفت و ضمن بازدید از بخش مانیتورینگ این وزارتخانه و گفت ‌وگو با وزریر نفت و مسوولان مربوطه در جریان آخرین روند حل مشکل جایگاه های سوخت قرار گرفت و حضوری از تلاش های کارکنان این وزارتخانه پس از اختلال ایجاد دشه در سامانه هوشمند سوخت کشور تشکر کرد.

رئیسی در جریان این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده، تاکید کرد که همه تلاش ما باید این باشد که مردم هیچگونه نگرانی نداشته باشند. این حمله سایبری نه اولین بار است نه آخرین بار. خودتان را برای پیشگیری و مقابله آماده و ایمن کنید.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

اینترنت را رها کنید و به امنیت کشور برسید/وضعیت ⁧‫امنیت اطلاعات‬⁩ کشور نگران کننده است

هشدار عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص ریشه اتفاقات اخیر

آسیب‌پذیری شرکت توزیع سوخت اطلاع داده شده بود/ خدشه به اعتبار سایبری کشور را پیگیری می‌کنیم

***

امروز همچنین دومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان + روسیه  با حضور وزیران امور خارجه ایران، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان و سفیران برخی از کشورهای خارجی مقیم تهران برگزار شد.

وزیران امور خارجه چین و روسیه نیز به صورت آنلاین در این نشست شرکت کردند.

اخبار مرتبط با این اجلاس را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

شکست اشغال گری آمریکا فرصتی برای افغانستان و کشورهای منطقه است

طالبان باید اطمینان دهد که از قلمرو افغانستان هیچ تهدیدی علیه همسایگان صورت نمی‌گیرد

از اجلاس تهران باید پیامی قوی برای تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان ارسال شود

هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره بروز بحران انسانی در افغانستان

اجلاس افغانستان باعث تقویت کانال‌های دیپلماتیک بین همسایگان این کشور می‌شود

همه گروه‌ها باید در دولت فراگیر افغانستان حضور داشته باشند

از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت می‌کنیم

جامعه بین‌الملل باید صدای مردم افغانستان را بشنود

گروه حاکم در افغانستان به تعهداتش در برابر جامعه بین‌الملل و مردم افغانستان عمل کند

***

گزارش ایسنا درباره متناسب سازی حقوق کارکنان با تورم و پیگیری وعده های مطرح شده در این رابطه از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

متناسب‌سازی حقوق کارکنان با تورم از وعده‌های سید ابراهیم رییسی در روزهای ابتدایی تشکیل دولت سیزدهم است؛ وعده‌ای که عملی شدن آن به همراهی دولت و مجلس و از همه مهمتر تامین منابع مالی نیاز دارد.

انتقاد رییس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی از فیلتر توییتر هم از خبرهای پربازدید بود.

محمدرضا میر تاج الدینی در مراسم افتتاحیه کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات فراکسیون راهبری مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه مدیریت فضای مجازی بدون محدودیت سازی باید در دستورکار قرار گیرد، اظهار کرد:در حال حاضر بسیاری از مسئولان از توییتر استفاده و مطالب مدنظر خود را از طریق آن منتشر می کنند، در چنین شرایطی چرا باید توییتر فیلتر باشد و محدودیت به وجود آمده در مورد آن رفع نشود؟

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس هم  به روند افزایش قیمت بلیط هواپیما واکنش نشان داد و تاکید کرد: کمیسیون با جدیت روند افزایش قیمت بلیط هواپیما را دنبال کرده و مطالبه اصلی ما از وزیر راه و شهرسازی کاهش بهای بلیط با تکمیل ظرفیت ایرلاین ها می باشد.

اسماعیل حسین زهی افزود: امروز نیز در شرایطی که ایرلاین ها با تکمیل ظرفیت پروازهای خود را انجام می دهند مجددا شاهد افزایش قیمت هستیم. زمانی که ایرلاین ها با تمام ظرفیت پرواز خود را انجام می دهند افزایش قیمت دیگر چه معنایی دارد؟ کمیسیون عمران چندین جلسه با سازمان هواپیمایی و مسئولان مربوطه در وزارت راه و شهرسازی برگزار کرده است اما متاسفانه راه به جایی نبرده است‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha