• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400080503828
  • خبرنگار : 71640

معاون حقوقی قوه قضائیه:

اداره کل حقوقی قوه قضائیه بستر صدور آرای متقن را فراهم می‌کند

اداره کل حقوقی قوه قضائیه بستر صدور آرای متقن را فراهم می‌کند

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه گفت:‌اداره کل حقوقی طی دهه‌های مستمر فعالیت و صدور نظریه‌های مشورتی با تکیه بر نظرات صائب قضات و مستشاران مجرب، بستری فراهم می‌سازد تا قضات با بهره‌مندی از این نظریه‌ها به صدور آرای متقن بپردازند.

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل حقوقی قوه قضاییه با اشاره به شمه‌ای از سابقه و قدمت اداره کل حقوقی، حضور و خدمات «مدیران و قضات عالم، خبره و با سابقه‌ای نظیر استاد غلامرضا شهری» را طی سنوات و دهه‌های خدمت در قوه قضاییه، از افتخارات این اداره برشمرد و تأکید کرد: خدمات ارزنده و مبتنی بر دانش و علم استاد شهری، اثرات و برکات بسیاری برای دستگاه قضایی به خصوص همکاران و قضات در پی داشته است که خوشبختانه همچنان شاهد این حضور موثر با وجود بازنشستگی و ضعف جسمانی این بزرگوار هستیم؛ چرا که ایشان تعامل قابل تقدیری با معاونت دارند و پیوسته پاسخگوی سوالات مطرح شده در حیطه‌های تخصصی مربوط هستند.

وی با برجسته توصیف کردن تکالیف این اداره کل به اثرگذاری نتایج و دستاوردهای حاصل از فعالیت قضات خبره و با سابقه در اداره کل حقوقی اظهار کرد: اداره کل حقوقی طی دهه‌های مستمر فعالیت و صدور نظریه‌های مشورتی با تکیه بر نظرات صائب قضات و مستشاران مجرب، بستری فراهم می‌سازد تا قضات با بهره‌مندی از این نظریه‌ها به صدور آرای متقن بپردازند. در واقع این نظرات به نوعی در احقاق حق و اجرای عدالت بسیار موثر هستند که این موضوع خدمتی بسیار ارزنده به نظام قضایی کشور است.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با اشاره به فعالیت و تلاش قضات و مستشاران در کمیسیون‌های دوازده‌گانه اداره کل حقوقی و صدور نظریه‌های مشورتی در موضوعات مختلف اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک و استفاده از ظرفیت‌های خوبی که در این معاونت وجود دارد، به خصوص همکاری پژوهشگاه قوه قضاییه مجموعه‌هایی کامل از نظریات مشورتی اداره کل حقوقی چاپ و منتشر شود.

در ادامه این مراسم، احمد رفیعی مدیر کل پیشین حقوقی قوه قضاییه ضمن بیان شمه‌ای از وظایف اداره کل و فعالیت‌ها و عملکرد آن طی زمان مدیریت بر آن پرداخت و محمدی باردئی نیز به عنوان مدیرکل جدید حقوقی با بیان سخنانی به برنامه‌های پیش رو در اداره کل حقوقی قوه قضاییه اشاره کرد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم که جمعی از مدیران، قضات، مستشاران، اعضای کمیسیون‌های مشورتی، اساتید و هیأت علمی دانشگاه‌ها و کارکنان معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه شرکت داشتند، از زحمات دکتر احمد رفیعی دادیار دیوان عالی کشور و مدیرکل پیشین حقوقی قوه قضاییه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قدرتی تقدیر به عمل آمد.    

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha