• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1400080503875
  • خبرنگار : 71656

«اشک‌ها و لبخندها»ی مردم عادی به روایت یک هنرمند

«اشک‌ها و لبخندها»ی مردم عادی به روایت یک هنرمند
پوستر نمایشگاه اشک‌ها و لبخند

نمایشگاه آثار فرزین فخریاسری نقاش گیلانی با عنوان «اشک‌ها و لبخندها» در خانه فرهنگ رشت به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه ۳۰ اثر از این هنرمند به تماشا گذاشته شده است که فضای خاصی دارند و با توجه به فرهنگ و زندگی روزمره مردم شمال خلق شده‌اند. یاسری در این مجموعه تجربه جدیدی کرده و لحظات شاد مردم طبقه فرودست جامعه را به تصویر کشیده است. عناصر بومی در تابلوهایش به شدت به چشم می‌آید و تابلوها را برای مخاطب دلپذیر می کند.

فرزین فخر یاسری شاعر؛ نویسنده و نقاش متولد سال ۱۳۳۳ است. او اصالتی دیلمانی دارد اما در لنگرود متولد شده است. از دوران نوجوانی به نوشتن شعر و داستان روی آورد و بعدها به نقاشی علاقه‌مند شد. فخریاسری نقاشی خود آموخته است و در سال های اخیر فضای ویژه‌ای را تجربه کرد و تلاش کرد در آثارش به زندگی روزمره مردم نزدیک شود. حاصل تجربه‌های او در این سال‌ها آثاری است که برخی از آنها در این نمایشگاه به تماشا گذاشته شده‌اند. البته او علاوه بر نقاشی در عرصه داستان‌نویسی نیز همواره فعال بوده است و اولین کتابش که مجموعه‌ای از شعرهایش را در برمی‌گرفت سال ۱۳۵۸ با عنوان «زمستانی داغ» منتشر شد. او تاکنون چندین کتاب در قالب شعر؛ داستان کوتاه و رمان منتشر کرده که «لالایی‌ها» ؛ «چشم‌های باز سگ مرده» ؛ «بچه‌های پارک» ؛«جنگل آدم‌‍‌ها از آن طرف» ؛ « یک لبخند مهمان من» ؛ «تنهایی المیرا» ؛«با تو تا کجا...! » ؛ «هراش»، ؛ «بنویس میرزا» نام برخی کتاب‌های او هستند. علاوه بر آن  ۱۲ نمایشگاه نقاشی نیز در شهرهای مختلف کشور برگزار کرده است.

فرزین فخریاسری عمرش را وقف نقاشی و داستان کرده و همچنان می‌نویسد و نقاشی می‌کند. او در گفت‌وگویی مفصل با خبرگزاری ایسنا گفته است: «همیشه عشق حاکم بر زندگی من بود؛ عشق به هنر و ادبیات سرزمینم و فرزندانم. در خلق آثار خود را چون پرنده‌ای با بال‌های وسیع اما زخم‌دیده و دلشکسته می‌بینم، اندیشه‌هایم را با رنگ‌های وحشی رها می‌کنم، رها در میان امواج خطوط و رنگ‌ها. در این سال‌ها با اعماق وجود از زندگی شاد مردمی زحمتکش نقاشی کشیده‌ام ؛ مردمی که همیشه اندوه‌ها و دردهایشان را پنهان کرده‌اند. زندگی در پارک‌ها و شالیزارها و چای‌سارها و قهوه‌خانه‌ها و حواشی شهرها برای من سوژه‌هایی بودند عاشقانه که در اولویت آثارم قرار داشتند. همین مردم عادی همیشه استادانم بودند.»
این نمایشگاه دوازدهمین نمایشگاه انفرادی فرزین فخریاسری است که از شنبه، ۸ آبان ماه در خانه فرهنگ رشت به نشانی انتهای ساغری‌سازان، روبروی کوچه بلورچیان، بن بست سمیعی برپا می شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha