• پنجشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400080604187
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

آغاز عملیات اجرایی مجتمع دامپروری ۹۰۰۰ راسی شهر گهرو

آغاز عملیات اجرایی مجتمع دامپروری ۹۰۰۰ راسی شهر گهرو

ایسنا/چهارمحال و بختیاری عملیات اجرایی مجتمع دامپروری ۹۰۰۰ راسی شهر گهرو با حضور جمعی از مسئولان استانی و نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای آغاز شد، این مجتمع در مساحت ۱۳ هکتار احداث خواهد شد و برای ۲۶۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

عطاءالله ابراهیمی ششم آبان‌ماه در آئین کلنگ‌زنی مجتمع دامپروری دام سبک در گهرو، اظهار کرد: بخش کشاورزی نقش موثری در تامین امنیت غذایی، رشد و توسعه اقتصادی، جلوگیری از خروج ارز و ... دارد، سالانه اگر بخواهیم گندم و دانه‌های روغنی مورد نیاز کشور را وارد کنیم باید چهار میلیارد دلار هزینه کنیم، بنابراین کشاورزان در توسعه کشور و تامین امنیت غذایی نقش موثری دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به محدودیت منابع آبی در کشور، افزود: رفتن به سمت احداث مجتمع‌های کشاورزی یک سیاست اصولی برای افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی محسوب می‌شود، باتوجه به قرار داشتن کشور ایران در کمربند خشک جهان باید بهره‌وری آب افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه مجتمع‌های کشاورزی شامل بخش‌هایی از جمله دامپروری، مزارع شیلات، گلخانه و گیاهان دارویی هستند، توضیح داد: در بخش‌های مختلف کشاورزی، چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بسیاری است، باید تلاش شود با حفظ اشتغال موجود در بخش کشاورزی بهره‌وری را نیز افزایش دهیم.

ابراهیمی از آغاز عملیات اجرایی مجتمع دامپروری شهر گهرو خبر داد و گفت: این مجتمع در ۱۲ هکتار احداث خواهد شد و ۳۰۰۰ دام مولد و ۶۰۰۰ راس دام سبک نیز قابل بارگذاری در این مجتمع در گام‌های بعدی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: باتوجه به اینکه در شهر گهرو گنجایش حضور دام وجود ندارد و نگهداری دام در شهر برای سلامت مردم مضر است، بنابراین احداث مجتمع دامپروری علاوه بر افزایش تولید، هزینه‌های تولید را نیز کاهش می‌دهد.

روند اجرایی مجتمع دامپروری گهرو تسریع شود

در ادامه این آئین قدرت‌الله حمزه- نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای با اشاره به اینکه اولین سود احداث مجتمع دامپروری به شهر گهرو و شهرداری می‌رسد، اظهار کرد: شهرداری برای نظافت شهر و حفظ سلامت مردم باید هزینه کند، وقتی دام‌ها به بیرون شهر انتقال داده شود، زحمات پرسنل شهرداری کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: احداث مجتمع دامپروری باعث کاهش زحمت دامداران و کاهش هزینه‌های تولید برای آن‌ها می‌شود، همچنین منابع ملی و محیط‌زیست حفظ خواهد شد.

حمزه با تاکید بر اینکه اجرای طرح مجتمع دامپرری باید تسریع شود تا مردم برکات آن را در زندگی خود مشاهده کنند، گفت: این طرح مجوزات لازم را اخذ کرده است، از مسئولان تقاضامندم به شهرستان اردل و کیار توجه ویژه‌ای برای کاهش محرومیت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha