• پنجشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400080604207
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مشارکت کارخانجات آرد سازی سیستان و بلوچستان در کشت قراردادی گندم

مشارکت کارخانجات آرد سازی سیستان و بلوچستان در کشت قراردادی گندم

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان سیستان و بلوچستان گفت: در صورت تحقق تعهدات کشت قراردادی گندم برای هر دو طرف قرارداد قطعا” برد برد خواهد بود.

به گزارش  ایسنا ، غلامعلی گنجعلی امروز پنجشنبه در دومین جلسه کشت قراردادی گندم که با حضورمعاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، رییس انجمن صنفی کارخانجات و تعدادی از مدیران کارخانجات آرد سازی و مدیر شرکت مینو در محل اداره کل غله استان برگزار شد به تفاوت نوع قرارداد محصول گندم با سایر محصولات در خرید قراردادی اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که قیمت محصول گندم به صورت تضمینی تعیین و خریداری می‌شود، امکان رقابت و نوسان قیمت در زمان برداشت محصول وجود ندارد و می‌توان بدون انتظار برای تعیین قیمت در زمان برداشت محصول، قرارداد تنظیم کرد.

گنجعلی بیان کرد: از طرفی برای کشاورز هم این مزیت وجود دارد که محصول تولید شده با کیفیت بهتر و تعیین خریدار از قبل و کاهش حق بیمه اقدام به کشت محصول خواهد کرد.

وی اشاره کرد: این نوع قرارداد بیشتر می‌تواند به کشاورز کمک کند چرا اکثر کشاورزان ما توان خرید بهترین بذر و یا بهترین کود را ندارند و این امر باعث میشود که محصول بی کیفیت و با برداشت مقدار کمی روبرو شود.

گنجعلی  گفت:کشت قراردادی در کشور چند سالی است که در بعضی از محصولات انجام شده و قطعا” جواب هم داده و جای هیچ نگرانی برای مشارکت کارخانجات وجود ندارد چرا که اداره کل غله استان و سازمان جهادکشاورزی و کلیه زیر مجموعه‌های آن در کنار شما و در جهت همکاری و همراهی این صنعت تمام قد ایستاده و جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

در ادامه طوقی معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:سطح زیر کشت گندم در استان بسیار مطلوب و رضایت بخش است، اما با توجه به اینکه هزینه‌های تامین و نگهداری این محصول برای کشاورزان عزیز زیاد است و توان پرداخت یا خرید بهترین کود را ندارند و متاسفانه در زمان برداشت محصول با کمبود مواجه هستیم.

معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اعلام کرد: استان سیستان و بلوچستان تعداد ۱۷۰ هزار نفر کشاورز فعال دارد که با اجرای این سیاست و مشارکت کارخانجات قطعا” این تعداد بیشتر خواهند شد.

وی افزود: از طرفی برای کشاورز هم این مزیت وجود دارد که محصول تولید شده با کیفیت بیشتر و تعیین خریدار از قبل و کاهش حق بیمه اقدام به کشت محصول خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha