• پنجشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400080604292
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان:

جهاد دانشگاهی هرمزگان همواره در مسیر پرورش ایده‌های کارآفرینی پیشتاز است

جهاد دانشگاهی هرمزگان همواره در مسیر پرورش ایده‌های کارآفرینی پیشتاز است

ایسنا/هرمزگان آئین پایانی رویداد استارتاپی کارآفرینی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان با همکاری مرکز رشد جهاد دانشگاهی هرمزگان با محوریت صنایع دستی برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان در این آئین با بیان اینکه هم افزایی ایجاد شده در بحث توسعه اشتغال با همکاری جهاد دانشگاهی هرمزگان امری ارزشمند و مطلوب است،تصریح کرد: در این رویکرد علمی و استارتاپی به سراغ موضوعی رفتیم که خلأ آن در جامعه احساس می شود و بارها بر توجه به صنایع دستی و آداب و سنن کشور تأکید شده بود.

جلیل تراهی با اشاره به اینکه برگزاری نشست های عالمانه با محور دانشگاه باید توسعه یابد، اظهار کرد: هدف ما حمایت از ایده هایی است که در مسیر تبدیل به تجاری سازی و ایجاد کسب و کار و در نتیجه توسعه اشتغال گام برمی دارند و خیلی خوشحالم امروز با طرح هایی مواجه شدم که اکثرأ زمینه این موضوع را دارند.

وی با بیان اینکه باید ایده های خود را به سمتی توسعه دهیم که توجیه اقتصادی داشته و بتواند علاوه بر ایجاد اشتغال و به افزایش درآمد کمک کند، اضافه کرد: شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق صنایع دستی در یونسکو معرفی شد و این موضوع افتخاری برای استان هرمزگان است و باید بیش از پیش از این موقعیت بهره ببریم.

تراهی با اشاره به اینکه جهاد دانشکاهی هرمزگان همواره در مسیر آموزش، پژوهش و کمک به پردازش ایده ها در استان هرمزگان سرآمد بوده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک این نهاد دانشگاهی بتوانیم رویدادها و کارگاه های بیشتری را در این زمینه برگزار کنیم و ایده های موجود را به یک ظرفیت و نقطه قوت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تمامی ظرفیت های حمایتی خود را از شرکت کنندگان به پای کار بیاوریم، عنوان کرد: بسته های تشویقی مناسب و مطلوبی تدارک دیده ایم که صاحبان ایده در این رویداد می توانند از این فرصت بدست آمده نهایت استفاده را ببرند.

همچنین رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادهایی علاوه بر فرصتی برای ارائه ایده و شناخت بیشتر و مطرح شدن آن ایده، سبب هم افزایی و پیوند ایده ها در کنار یکدیگر می شود، افزود: باید ایده ها را کنار یکدگیر قرار داد تا با ایجاد یک یا چند ایده تعالی و برتر بتوانیم محصولی را ارائه دهیم که علاوه بر رقابت در سطح کشور توانایی رقابت در سطح بین المللی را داشته باشد.

محمد دل پسند با اشاره به اینکه نباید کسی ایده اش را کوچک بشمارد، اظهار کرد: باید هر ایده ای را ارج نهیم و برای پخته تر شدن و قابلیت اجرایی شدنش علاوه بر افزایش دانش علمی و مهارتی با شرکت در چنین رویدادهایی بتوانیم بستر مناسب برای پرورش ایده ها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از دو ماه از آغاز این استارتاپ می گذرد و در این سه روز شاهد برگزاری مرحله نهایی آن هستیم، اظهار کرد: از شهریورماه مجموعه کارگاه‌های و رویدادهای توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) با همکاری جهاد دانشگاهی هرمزگان برنامه ریزی و برگزار شد.

دل پسند با اشاره به اینکه در این رویداد چالش‌ها و فرصت‌های صنایع دستی در استان هرمزگان مطرح و با برگزاری کارگاه‌ها و استفاده از کارآفرینان برتر سعی بر پرورش ایده‌ها و کمک به بهبود روند ایده‌پردازی داشتیم، عنوان کرد: ۱۵۰ ایده در ابتدای رویداد به ثبت رسید که توسط هیات داوران ۳۵ ایده در مرحله نخست انتخاب و ۲۸ ایده راهی مرحله بعد شد و سپس ۱۰ ایده برتر جهت ارائه نهایی پذیرفته شدند که امروز شاهد معرفی تیم های برتر هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این رویدادها کمک می کند که فرد با استفاده از شبکه سازی و تیم سازی ایده خود را معرفی کند و با ایجاد یک شبکه هدفمند آن ایده را بهتر پرورش دهد، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی همواره به دنبال عملی کردن ایده‌ها و کمک به نتیجه نشستن آن ایده برای حضور در بازار هدف بوده است و همواره دغدغه‌مان حضوری تأثیرگذار در کنار دستگاه‌های اجرایی ذی ربط برای به بار نشستن این هدف و معیار است.

به گزارش ایسنا، در پایان این رویداد استارتاپی نیز "زینب خوشبخت، آذر خسروانی فر و صفیه کارگر" به عنوان ایده های برتر معرفی و از آن ها تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha