• پنجشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400080604375
  • خبرنگار : 71588

نخست‌وزیر فلسطین اعمال فشار اتحادیه اروپا بر رژیم صهیونیستی را خواستار شد

نخست‌وزیر فلسطین اعمال فشار اتحادیه اروپا بر رژیم صهیونیستی را خواستار شد

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه اروپا خواست رژیم صهیونیستی را جهت پایبندی به توافق‌های امضا شده با آن تحت فشار قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی "وفا"، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان دیدار با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک خواستار تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی جهت پایبندی به توافق‌های امضا شده با آن و اتخاذ اقدامات عملی اروپا برای توقف توسعه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین شد.

در این نشست ریاض المالکی، وزیر خارجه، عبدالرحیم الفرا، سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا، بلژیک و لوکزامبورگ و همچنین نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین نیز حضور داشتند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا اجازه برگزاری انتخابات در شهر قدس را بدهد.

وی بر لزوم وجود فشار بین‌المللی بر رژیم اشغالگر برای لغو محاصره غزه، حمایت از روند بازسازی و تضمین عدم تخریب آنچه ساخته شده، تاکید کرد.

اشتیه، بورل را در جریان نقض‌های رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی، سیاست یهودی‌سازی، سیاست کوچاندن اجباری فلسطینیان از قدس به ویژه محله "الشیخ جراح" و "سلوان" قرار داد و از بورل خواست تا به فلسطین سفر کند و از نزدیک از اوضاع و درد و رنج‌های شهروندان فلسطینی مطلع شود.

نخست وزیر فلسطین همچنین بر اهمیت به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کشورهای اتحادیه اروپا برای حمایت از راهکار تشکیل دو کشوری و تداوم حمایت اتحادیه اروپا از ملت فلسطین و تشکیل کشور فلسطینی تاکید کرد.

اشتیه همچنین بر پایبندی اتحادیه اروپا به راهکار عادلانه و فراگیر برای درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری و لزوم ازسرگیری مذاکرات با هدف احیای روند صلح در نزدیک‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.

در همین راستا، بورل مجددا تاکید کرد، اتحادیه اروپا آماده همکاری با طرف‌ها و تمامی شرکای بین‌المللی برای تحقق این هدف از طریق گروه چهارجانبه موسوم به صلح خاورمیانه است.

وی در جریان این دیدار نسبت به تداوم شهرک‌سازی و عملیات تخریب و تخلیه و همچنین وضعیت وخیم انسانی در غزه ابراز نگرانی کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر حمایت اتحادیه اروپا از سازمان‌های جامعه مدنی که در تلاش‌های صلح سهیم هستند، تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha