• پنجشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400080604486
  • خبرنگار : 50130

نماینده ولی فقیه در کردستان:

گسترش فرهنگ و زبان کردی در لوا و خدمت به نظام اسلامی باشد

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد:باید به فرهنگ بومی در قالب ایران اسلامی اهمیت داده شده و گسترش فرهنگ و زبان کردی در لوا و خدمت ایران اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عصر امروز (پنج شنبه ۶ آبان) در مراسم افتتاح خدمات و بازگشایی کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای سنندج اظهار داشت: اینجا متعلق به همه مردم و نظام اسلامی است و بنده فقط توفیق خدمتگزاری به مردم کردستان را پیدا کرده ام.

وی گفت: برخی گله می کنند که چرا این کتابخانه هرروز افتتاح می شود،در حالی که قبلاً فقط ساختمان افتتاح شده و تا به امروز کتابخانه امام خامنه ای افتتاح نشده بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پور ذهبی اظهار کرد:دفتر مقام معظم رهبری برای راه اندازی و تخصیص زمین کتابخانه با جدیت تمام همکاری کرده و بخش حقوقی دفتر کتبا موافقت خود را با اهدای زمین اعلام کردند.

ایشان به حدیث«نعم المحدث الکتاب » از امام علی (ع) اشاره کرده ؛ کتاب را بهترین سخن گو دانستند و گفتند امیدوارم ترویج کنندگان کتاب همواره موفق باشند.

پورذهبی ادامه داد: خواهش من از تمام مسئولان این است که اسمی از بنده و کارهای اینجانب در مورد احداث کتابخانه برده نشود،زیرا کار اصلی را دفتر مقام معظم رهبری و نهاد کتابخانه های کشور انجام داد.

نماینده مقام معظم رهبری در کردستان بیان کرد:این کتابخانه در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده و نهاد رهبری در این مورد تصدی گری و مسئولیتی نخواهد داشت.

پور ذهبی اضافه کرد:باید از محیط فرهنگی این کتابخانه صیانت صورت بگیرد و اینجا پایگاه فرهنگی،اجتماعی و علمی شود.

وی خاطر نشان ساخت:باید به فرهنگ بومی در قالب ایران اسلامی اهمیت داده شود و خواهش من از دوستان گسترش فرهنگ و زبان کردی در لوا و خدمت به ایران اسلامی است.

پورذهبی افزود:کردستان حقیقتا خطه ای شهید پرور بوده و ۵۴۰۰ شهید انصار و ۱۸۰۰۰ شهید مهاجر تقدیم اسلام و انقلاب کرده و وظیفه ما تکریم این مردمان فرهنگ دوست است.

نماینده مقام معظم رهبری بر تکمیل بخش امام شافعی این کتابخانه تأکید کرده و به دعایی از امام سجاد اشاره کرد که ایشان می فرمایند:«خدایا کاری کن که کارهای خیر به دست من انجام شود».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha