• پنجشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۰ / ۲۳:۳۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400080604553
  • خبرنگار : 50130

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

بزرگترین کتابخانه عمومی استان کردستان افتتاح شد

بزرگترین کتابخانه عمومی استان کردستان افتتاح شد

ایسنا/کردستان بزرگترین کتابخانه عمومی استان کردستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در کردستان و رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سنندج افتتاح شد.

به گزارش ایسنا عصر امروز (پنج شنبه ۶ آبان ) بزرگترین کتابخانه عمومی استان کردستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی و توسعه منابع استاندار کردستان، مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان، فرماندار سنندج، فرمانده سپاه شهرستان سنندج و جمعی دیگر از مقامات استانی افتتاح شد.

سنندج در میان ۵ نامزد نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران قرار گرفت

رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم اظهار کرد: رشد کتابخانه های عمومی کشور در چندسال گذشته بسیار خوب بوده و با نوسازی و افزودن ۷۰۰ کتابخانه جدید، پیشرفت های محسوسی در این زمینه صورت گرفته است.
علیرضا پورمختار گفت: تلاش دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تجهیز، بازسازی و ساخت کتابخانه بوده و این قضیه مسرت بخش است.
پورمختار ادامه داد: شهادت می دهم در هیچ دوره ای تا این اندازه برای عرصه فرهنگ فعالیت نشده و این مسئله جای تقدیر دارد.
وی افزود: امسال سنندج در میان ۵ نامزد نهایی انتخاب پایتخت کتاب قرارگرفته و نتیجه نهایی در اسفندماه اعلام می شود.
رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: اینکه نهادی امکانات خود را در اختیار کتابخانه قرار دهد بسیار مهم و کم نظیراست.
پورمختار اظهار امیدواری کرد سایر ارگان ها نیز مکان های بلااستفاده خود را در اختیار مکان های فرهنگی قرار دهند.

مجلس به توسعه و تجهیز کتابخانه ها توجه ویژه ای دارد

محسن فتحی نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: مجلس یازدهم در هفده ماه گذشته به نهاد کتابخانه ها،کمک بسیاری کرده و در لایحه بودجه سال آینده نیز بودجه جداگانه ای به این منظور اختصاص داده می شود.
فتحی، زحمات و همت حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در مورد احداث کتابخانه مرکزی امام خامنه ای را بسیار ارزنده و شایسته تقدیر دانست.

گفتنی است کتابخانه مرکزی امام خامنه ای شهر سنندج در زمینی به مساحت ۷۹۵ مترمربع در شش طبقه با مجموع مساحت ۳۴۲۰ مترمربع و قابلیت نگهداری ۱۰۰ هزار جلد کتاب را دارد.
هم اکنون در این کتابخانه حدود ۳۸ هزار جلد کتاب نگهداری شده و دارای سال آمفی تئاتر، سالن جلسات، کلاس آموزشی، نگارخانه، تالار محققین، بخش کودکان، بخش نشریات و....است.
به گفته وزیر ارشاد بعضی از ویژگی های این کتابخانه در کل کشور کم نظیر و حتی بی نظیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha