• جمعه / ۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1400080704761
  • خبرنگار : 71452

معاون اداری، مالی وزارت علوم تاکید کرد

دانشگاه‌ها برای تامین منابع مالی باید مسیر خود را به سمت تحقیقات و پژوهش سوق دهند

دانشگاه‌ها برای تامین منابع مالی باید مسیر خود را به سمت تحقیقات و پژوهش سوق دهند

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها برای تامین منابع مالی باید مسیر خود را به سمت و سوی تحقیقات و پژوهش سوق دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی خطیبی، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه کاشان، پژوهش را رمز توسعه دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: باید سعی شود تا علم و دانش تبدیل به ثروت و محصول شود.

وی رفع نیازهای جامعه و کشور را بر عهده دانشگاه‌ها دانست و افزود: پایان نامه های دانشجویی بایستی در راستای مشکلات و مسایل جامعه و رفع نیازهای مردم باشد  و از پایان نامه‌هایی که در کتابخانه‌ها خاک بخورد جلوگیری شود.

وی توجه به حل مسائل زیست محیطی را لازم دانست و گفت: در دانشگاه ها پتانسیل مثبتی از نیروی انسانی فرهیخته و نخبه وجود دارد که هر کدام باید برای حل مشکلات همت کنند و طرحی ارائه دهند.

خطیبی اشتغال و کارآفرینی را از دیگر موارد لازم و ضروری در جامعه و کشور عنوان کرد و افزود: دانشگاه محل ایده‌پروری است و بایستی از جوانان صاحب ایده و انجمن ها و استارت آپ ها حمایت شود  تا از تولیدات خرد به مراحل بالاتر  و ثروت دست یافت.

معاون اداری مالی وزارت علوم از دانشگاه کاشان به عنوان یکی از دانشگاه‌های موفق و خوب در کشور نام برد و گفت: حضور خیرین در این دانشگاه زبانزد و الگو آموزش عالی در کشور هستند که وزارت علوم از این افراد فرهیخته حمایت می‌کند. اگر خیرین 50 درصد از بودجه مالی خود را در خوابگاه‌های دانشگاه‌ها هزینه کنند، وزارت علوم نیز 50 درصد مابقی پروژه‌ها را حمایت می‌کند.

وی مدیریت سبز، کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری در دانشگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: در این مسیر باید کاری نوین و مبتکرانه انجام شود و سیاست، اقتصاد و سایر علوم به سمت تکیه بر اصل دانش‌بنیان شدن سوق داده شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کاشان، دکتر خطیبی از تلاش‌های دکتر زراعت، رئیس قبلی دانشگاه کاشان در رشد و توسعه این دانشگاه قدردانی کرد و از دکتر کتابی، رئیس جدید این دانشگاه خواست تا با ارتباط هر چه بیشتر با مردم و ارتباط با صنعت بتوان رشد و بالندگی هرچه بیشتر این دانشگاه را شاهد بود.

معاون اداری مالی وزارت علوم از تلاش‌های استادان و اعضای هیات علمی این دانشگاه نیز در کسب افتخارات و رشد این دانشگاه قدردانی کرد و افزود: استادان باید آموزش صرف را کنار گذاشته و پژوهش و تحقیق را اولویت کارهای خود بدانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha