• جمعه / ۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400080704852
  • خبرنگار : 50404

مجموعه داستان «باد مرگ» در مشهد رونمایی شد

مجموعه داستان «باد مرگ» در مشهد رونمایی شد

ایسنا/خراسان رضوی مجموعه داستان باد مرگ اثر سروش مظفر مقدم در مشهد رونمایی شد.

سروش مظفر مقدم در مراسم رونمایی از کتاب بادمرگ، جدیدترین اثر خود که به همت انجمن ادبی گات در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۹۷ تاکنون داستان‌های بلندتری نسبت به آثار پیش از آن نوشتم و از لحاظ مضمونی نیز تغییرات عمده‌ای را در نوشته‌هایم ایجاد کرده‌ام. برخی از داستان‌های جدید مانند جاده دستخضر، خانم خانم‌ها و بخشی از باد مرگ در مطبوعات چاپ شده و خداروشکر بازخوردهای خوبی نسبت به آن‌ها دریافت کرد بودم.

وی افزود: برخی از داستان‌های این کتاب در سال ۹۵ نوشته شده که پس از آن ویرایش و بازنویسی شده است. خوشبختانه یا شوربختانه بین سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ اثری از من به چاپ نرسید و همین موضوع سبب شد فرصت بیشتری برای پیرایش داستان‌های کتاب باد مرگ داشته باشم و آن‌ را صیقل دهم که البته برخی از آن‌ زمان زیادی برد. به عنوان مثال باید بگویم که در ۲ داستان اول کتاب خیلی کار کردم و به ۸۰ درصد از آنچه که در ذهنم بود، در این داستان‌ها رسیدم. هر چند شاید هنوز هم جای کار داشته باشد چرا که به نظرم هر اثر ادبی هر چقدر مورد ویرایش قرار بگیرد، باز هم مرتب‌تر و بهتر می‌شود.

محمدباقر کلاهی اهری، شاعر پیشکسوت مشهد نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: معمولا وقتی کتابی با علاقه من سازگار نباشد، وقت خود را بابت آن هدر نمی‌دهم چراکه وقت زیادی برای این موضوع نیست اما پیش از این آثار سروش مظفر مقدم را مطالعه کرده بودم و در جریان نگارش آن هم حضور داشته‌ام. وقتی آقای مظفر مقدم کتاب باد مرگ را به من هدیه داد، آن را در کمتر از ۲۴ ساعت مطالعه کردم و برای من که حوصله زیادی ندارم، مطالعه این کتاب طی یک روز، یک رکورد در مطالعه محسوب می‌شود.

در ادامه این جلسه افرادی مانند رضا عابدین‌زاده، حسین عباس‌زاده، بابک بابایی و کیمیا تاج‌نیا نیز به خوانش داستان پرداختند و نظرات خود را در رابطه با این کتاب ارائه دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha