• شنبه / ۸ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400080805123
  • خبرنگار : 71477

ماکرون: مناقشه بر سر ماهیگیری اعتبار انگلیس را زیر سوال می‌برد

ماکرون: مناقشه بر سر ماهیگیری اعتبار انگلیس را زیر سوال می‌برد

رئیس جمهوری فرانسه با زیر سوال بردن "اعتبار" انگلیس، به یکی از اختلافات پس از بریگزیت میان پاریس و لندن دامن زد و انگلیس را به تمایل برای تغییر بخش‌هایی از پیمانی که سال گذشته در خصوص حقوق ماهیگیری و موضوعات دیگر امضا شد، متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در جریان مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز گفت: همزمان با درگیری انگلیس با فرانسه و پیگیری اتحادیه اروپا درخصوص خروج این کشور از این بلوک، دیگر کشورهای جهان نیز با دقت رویدادها را دنبال می‌کنند.

انگلیس که به دنبال انعقاد قراردادهای تجاری جدید پس از خروج از اتحادیه اروپاست، تهدید کرده بود که در صورت اعمال تحریم‌های پاریس علیه لندن، روند شکایت و اختلافات تجاری علیه فرانسه را باز می‌کند. چنین اقدامی می‌تواند به طور جدی تجارت میان این دو کشور همسایه را مختل کند.

ماکرون گفت: اشتباه نکنید، این موضوع تنها به اروپایی‌ها مربوط نمی‌شود بلکه تمامی شرکای انگلیس را شامل می‌شود. چرا که وقتی شما سال‌های متعددی را صرف مذاکره در مورد پیمانی می‌کنید و چند ماه بعد بر خلاف تصمیمات اتخاذ شده درباره جنبه‌هایی که برای شما خیلی مناسب نبود عمل می‌کنید، نشان می‌دهد که اعتبار چندانی ندارید.

این اظهارات پیش از دیدار احتمالی ماکرون و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در نشست قریب‌الوقوع گروه ۲۰ در رم مطرح شد؛ دیداری که فرصتی برای کاهش تنش‌ها محسوب می‌شود.

جانسون در جریان سفر از لندن به رم به خبرنگاران گفت: فرانسه یکی از بهترین، قدیمی‌ترین و نزدیک‌ترین متحدان، دوستان و شرکای انگلیس است و من به این موضوع در جریان دیدار با ماکرون اشاره خواهم کرد.

وی افزود: اختلافات بر سر حقوق ماهیگیری مرا گیج و متحیر کرده است و نگرانم که پاریس شروط توافق تجاری بریگزیت را نقض کند. بدون شک ما باید مناسب‌ترین کار را انجام دهیم.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال گذشته به تنش‌ها در روابط این کشور با فرانسه دامن زد و مذاکرات میان آنها پیرامون حقوق ماهیگیری حتی پس از بریگزیت نیز بسیار طولانی و دشوار بود.

فرانسه تاکید دارد که انگلیس از اعطای مجوز عضویت کامل به ماهیگیران فرانسوی برای فعالیت در آب‌های انگلیس که به گفته پاریس تضمین شده بود، امتناع کرده است. اما لندن تاکید دارد که این مجوزها را برای کشتی‌هایی که بتوانند ثابت کنند قبلا هم در آب‌های انگلیس ماهیگیری کرده‌اند، صادر می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha