• شنبه / ۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1400080805664
  • خبرنگار : 99999

ضرورت انتخاب یک هلال‌احمری برای ریاست جمعیت

ضرورت انتخاب یک هلال‌احمری برای ریاست جمعیت

یک امدادگر جمعیت هلال احمر بر ضرورت انتخاب رییس جمعیت هلال احمر از میان گزینه‌های دارای سابقه فعالیت در این جمعیت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، میلاد صمیمی نعمتی در یادداشتی که پیرامون انتخاب رییس جدید برای جمعیت هلال احمر نوشت، آورده است:‌ « طی روزهای آتی شورای عالی هلال احمر درباره گزینه های جدید رییس این جمعیت تصمیم می گیرد. تا به حال حتما افرادی برای ریاست این نهاد امدادی ثبت نام کرده اند که از چند و چون آنها خبری ندارم اما به عنوان کسی که از دوران کودکی و نوجوانی داوطلب و امدادگر هلال احمر بوده ام، در این مقطع حساس لازم می دانم چند نکته را متذکر شوم.
جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی است که بر پایه جوانان، امدادگران و داوطلبان خود می چرخد و در سال آینده صدساله می شود. هیچ نهاد اجتماعی تابه حال در ایران نتوانسته که به این سن و سال برسد و روز به روز شکوفاتر شود. شاید دلیل این اتفاق این باشد که هلال احمر ورودی دارد اما خروجی ندارد. اعضا آن چه داوطلب باشند و چه مدیر و کارمند وقتی پای شان در هر سن و سالی به آنجا باز می شود، دیگر تمایلی برای جدایی از آن ندارند حتی اگر دوره کاری و یا مدیریت شان تمام شود. کار کردن در جمع این خانواده بزرگ همیشه لذت بخش است و از همین رو آدم را پاگیر می کند.

شاید به همین دلیل هم باشد که در سطوح ارشد، مدیرانی در این جمعیت بیشتر موفق ظاهر می شوند که پله پله رشد کرده باشند و یا با شناخت و تجربه قبلی پای در این عرصه گذاشته باشند. جمعیت هلال احمر در طول سالیان گذشته متاسفانه از همین نقطه آسیب دیده و ضربه خورده است. مدیرانی ناآشنا با این فضا و اعضای آن وقتی در سطوح ارشد مسئولیت می گیرند مدت زمان زیادی را برای شناخت و ارزیابی از دست می دهند و در همین مدت هم با بی تجربگی فرصت هایی را از دست می دهند و یا آسیب ها و حاشیه هایی را ایجاد می کنند. 
اکنون و در آستانه صد سالگی این نهاد مردمی و شروع یک دولت جدید ضرورت حضور یک مدیر ارشد توانمند و در عین حال دارای شناخت و تجربه کاری در این جمعیت بیشتر از گذشته احساس می شود. در چند سال گذشته شاید به دلیل همین نیاز بود که با فشار اعضا داوطلب، امدادگران و بدنه داخلی هلال احمر، شورای عالی به مثابه یک مجلس قانونگذاری در این نهاد مصوبه ای را تایید کرد که تجربه کاری در سطوح ارشد هلال احمر را برای کاندیداهای ریاست این نهاد الزامی می کرد.

امید است با تن دادن به این خواسته مهم و رعایت این قانونِ درست، رییس جدید جمعیت هلال احمر فردی باشد که طعم شیرین خدمت را در دوره های گذشته چشیده و با زیروبم های این نهاد بشردوستانه کاملا آشنا باشد وگرنه عدم رعایت قانون و بی توجهی به خواسته بدنه داخلی این جمعیت، روزهای روشنی را برای آن به دنبال نخواهد داشت.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha