• شنبه / ۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400080805717
  • خبرنگار : 50233

امام جمعه سمنان عنوان کرد:

رضایت از عملکرد دولت در ماجرای قطع توزیع بنزین/ فقر فرهنگی پیامد فقر مادی‌ست

رضایت از عملکرد دولت در ماجرای قطع توزیع بنزین/ فقر فرهنگی پیامد فقر مادی‌ست

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: فقر فرهنگی پیامد فقر مادی و در پی آن می‌آید.

حجت الاسلام‌ مرتضی مطیعی در دیدار با رئیس اتاق ایران با تقدیر از خدمات اتاق سمنان اظهار کرد: اتاق بازرگانی در خط مقدم جنگ اقتصادی است و با ایجاد اشتغال در پی گشودن گره از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و خصوصا کارگران است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت را در شرایط دشواری تحویل گرفت افزود: دولت دکتر رئیسی در وضعیت تورم بالا و خزانه خالی دولت را تحویل گرفته و علاوه بر این جدا از دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی، بیماری کرونا نیز مشکلات جدی در کشور ایجاد کرده است.

امام جمعه سمنان از دولت سیزدهم به عنوان یک دولت پای کار نام برد و اضافه کرد: دولت در همین مدت اندک عملکرد خوبی داشته است. دولت در همین مشکلات اخیر بنزین، در میدان حضور داشت و لذا مردم وقتی عملکردها را مقایسه می کنند از دولت فعلی رضایت بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه مردم ایران مردم موقعیت شناسی هستند ادامه داد: چه دکتر رئیسی و چه دیگر دولتمردان در این مدت، در میدان حضور داشتند و مردم از این رویه رضایت داشته و باعت امیدآفرینی در بین آنها شده است.

وی با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی نیازمند یک برنامه جامع و بلندمدت است افزود: واقعیت این است که همه مشکلات به تحریم‌ها برنمی‌گردد اگر در مواردی مثل ارز و سکه و...مدیریت بهتری می شد، مردم تا این حد با مشکل مواجه نمی‌شدند.

مطیعی از همسویی بین سه قوه به عنوان یک نقطه قوت در شرایط فعلی نام برد و اظهار کرد: خوشبختانه این دولت همراهی بیشتری با فرمایشات رهبری معظم انقلاب دارد.

وی ادامه داد: در استان سمنان نیز استاندار جدید از همان روز اول حضور جدی در میدان داشته و همین حضورها امیدواری در مردم ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه رویکرد اقتصادی در جمهوری اسلامی متفاوت از رویکردهای اقتصادی در دنیا است افزود: در نظام‌های استکباری سرمایه‌گذاران بزرگ، سرمایه‌گذار خرد را از دور خارج می‌کنند در حالی که در آموزه های اسلامی و در رویکرد اقتصادی جمهوری اسلامی چنین رویه‌ای پسندیده و قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب در یک دهه گذشته با طرح شعارهای اقتصادی توجه ویژه ای به این بخش داشته گفت: سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در آموزه های دینی ما و آنجا که در جهت ایجاد رفاه نسبی و اشتغال برای بخش هایی از جامعه بیانجامد یک عبادت و حسنه محسوب می شود.

وی بر لزوم توجه بیش از پیش به صادرات تاکید و تصریح کرد: افزایش صادرات به اقتدار اقتصادی نظام اسلامی کمک می‌کند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه نیاز امروز جامعه ما تولید و اشتغال است افزود: سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.

مطیعی با بیان اینکه امروز تولید کنندگان و صنعتگران در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند تصریح کرد: تجربه نشان داده که نظام‌های اقتصادی دنیا در کشور ما جواب نداده و بی تردید نظام‌ اقتصادی اسلامی و اجرای درست آن همچون اصل ۴۴ قانون اساسی می‌تواند در جهت توسعه اقتصادی کشور موثر باشد.‌

وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی ما همواره تاکید بر تولید و اقتصاد و رفع فقر است به حمایت‌های دولت از بخش تولید پرداخت و گفت: به صنعتگران و تولید کنندگان استان مژده می‌دهم که بنای استاندار سمنان بر گره‌گشایی از مشکلات تولید کنندگان و صنعتگران است و انشالله همه ما با همدلی و اتحاد می‌توانیم موانع را برداشته و به تولید و اشتغال کمک کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha