• شنبه / ۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۸:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400080805760
  • خبرنگار : 71659

اهداف تشدید تنش سیاسی عربستان علیه لبنان از نظر مقامات انصارالله یمن

اهداف تشدید تنش سیاسی عربستان علیه لبنان از نظر مقامات انصارالله یمن

یک عضو ارشد جنبش انصارالله با اشاره به مواضع خصمانه ریاض علیه بیروت پس از اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در رابطه با یمن، اعلام کرد که عربستان فقط در چارچوب منافع آمریکا عمل می‌کند و کاری که عربستان در قبال لبنان انجام می‌دهد، در راستای تأمین منافع آمریکا است.

به گزارش ایسنا، «محمد البخیتی» عضو ارشد جنبش انصارالله هدف از تشدید تنش سیاسی عربستان علیه لبنان را به زانو درآوردن مردم لبنان و به بردگی کشیدن آنها ارزیابی و اظهار کرد که ترامپ هم در گذشته عادت کرده بود به رژیم سعودی توهین کند.

وی که با شبکه المیادین گفت‌وگو می‌کرد، افزود: عربستان سعودی جز در چارچوب منافع آمریکا عمل نمی‌کند. ریاض قبلا ما را به جنگ و محاصره در صورت نرفتن به پای میز مذاکره تهدید کرده بود.

البخیتی با تاکید بر لزوم «نپذیرفتن باج‌گیری و دست نکشیدن از کرامت انسانی»، گفت: «قطر از اختلاف خود با عربستان چیزی از دست نداد، بلکه از چندین طرف پیروز شد».

در همین ارتباط، «علی القحوم» یکی دیگر از اعضای دفتر سیاسی انصارالله در توئیتی نوشت: رژیم جنایتکار عربستان فکر می‌کند با ادامه حملات جنون آمیز خود علیه جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان، وی و دیگر لبنانی‌ها را به زانو در خواهد آورد».

القحوم خاطرنشان کرد: رژیم سعودی نمی‌داند که مردم آزاده همیشه شریف و والامقام هستند و هرگز در برابر فشارها تسلیم نخواهند شد.

قرداحی روز دوشنبه گذشته با شرکت در برنامه «پارلمان ملت» شبکه تلویزیونی الجزیره حمله ائتلاف سعودی را محکوم کرد که این موضوع واکنش اعضای شورای همکاری خلیج فارس از جمله ریاض را به همراه داشت.

وی در پاسخ به سوالی درمورد موضعش درباره جنگ یمن گفته بود: ملتی از خودشان دفاع می‌کنند آیا به کسی تجاوز می‌کنند؟ به نظر من این جنگ یمن پوچ است و باید متوقف شود.

در پی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان پیرامون یمن، عربستان روز جمعه سفیرش در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در ریاض نیز خواست ظرف ۴۸ ساعت کشور را ترک کند.

ریاض این اظهارات قرداحی را توهین و غرض ورزی در حق عربستان و امارات دانست و اقدامات متعددی علیه لبنان اتخاذ کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha