• یکشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400080905979
  • خبرنگار : 71234

خضریان: تاکید بر اصول انقلاب و اسلام انقلابی اهانت به مرجعیت نیست

خضریان: تاکید بر اصول انقلاب و اسلام انقلابی اهانت به مرجعیت نیست

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که استکبارستیزی‬⁩ فصل مهمی از آموزه‌های ⁧‫انقلاب اسلامی‬⁩ است که دوگانه‌سازی آن با معیشت مردم از سوی جریان تحریف بارها و بارها از سوی ⁧‫رهبر انقلاب‬⁩ محکوم شده است. تاکید بر اصول انقلاب و اسلام انقلابی اهانت به مرجعیت نیست، بلکه تلاش برای حراست از بنیان‌های معرفتی حرکت تاریخی امام(ره) است.

به گزارش ایسنا، علی خضریان یادداشتی با عنوان «دفاع از مرجعیت امام(ره)» را در اختیار خبرنگار ایسنا قرار داد که در زیر می خوانید:


«حضرت آیت‌الله ⁧‫صافی گلپایگانی‬⁩ از جمله مراجع بصیر و زمان‌شناس‌اند که در دوره شکل‌گیری و قوام نظام اسلامی نقش برجسته‌ای در هدایت نهاد خطیر شورای نگهبان داشته‌اند. وجه علمی و برجستگی فقاهتی ایشان نیز همواره زبانزد نسل‌های مختلف حوزه‌های علمیه بوده است.

‏نهاد علم و ⁧‫مرجعیت‬⁩ از نقاطی است که دشمن همیشه تلاش داشته تا آن را در برابر نظام و انقلاب قرار داده و از غبار برخاسته از این فتنه به نفع خود بهره‌برداری کنند. آنچه در روزهای اخیر از سوی رسانه‌های بیگانه و ⁧‫جریان تحریف‬⁩ شاهد بودیم نیز مصداق روشنی از همین اتفاق بود.

این روزها جریان ⁧‫غربگرا‬⁩ تمام تلاش خود را به کار گرفت تا اقدام جریان انقلاب و رسانه انقلابی ⁧‫رجانیوز‬⁩ برای ممانعت از مصادره به مطلوب فرمایش ایشان را نیز دست‌مایه ⁧‫فتنه‬⁩ جدیدی کند که بحمدالله با موضع‌گیری به‌هنگام این رسانه، به خواسته خود نرسیدند.

در این میان اما تعجب از مواضع دادستان کل کشور و رئیس مجلس است. همین چندماه پیش یک روزنامه‌نگار هتاک که از قضا از حامیان پروپاقرص جناب قالیباف محسوب می‌شود، هر آنچه از کلام ناسزا بود نثار عالم ربانی فقید، حضرت علامه ⁧‫مصباح یزدی‬⁩(ره) و همچنین- با تأسف و شرم فراوان- خانواده ایشان نمود.

جالب اینکه بیانیه‌ها و مطالبات تشکل‌های حوزوی، دانشگاهی و مردمی در آن دوران مورد بی‌توجهی کامل حضرات آقایان ⁧‫منتظری‬⁩ و ⁧‫قالیباف‬⁩ قرار گرفت و حتی از کوچکترین موضع‌گیری خنثی در برابر آن فرد هتاک که نوشته‌هایش نه نقادی فکری بلکه تماما هتاکی بود، دریغ ورزیدند!

حال چه شده که نقد ناصحانه جریان انقلابی و تاکید بر مواضع حضرت ⁧‫امام خمینی‬⁩(ره) با تیغ پیگیری قضایی روبرو می‌شود و رئیس مجلس در محکومیت و توصیه به رعایت اخلاق همسو با جریانی که سوابقشان نه سنخیتی با اندیشه و سیره امام راحل دارد و نه با مرجعیت انقلابی نسبتی دارند، پیش‌قدم می‌شود؟!
‏⁧‫
استکبارستیزی‬⁩ فصل مهمی از آموزه‌های ⁧‫انقلاب اسلامی‬⁩ است که دوگانه‌سازی آن با معیشت مردم از سوی جریان تحریف بارها و بارها از سوی ⁧‫رهبر انقلاب‬⁩ محکوم شده است. تاکید بر اصول انقلاب و اسلام انقلابی اهانت به مرجعیت نیست، بلکه تلاش برای حراست از بنیان‌های معرفتی حرکت تاریخی امام(ره) است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۰۹:۰۴

خودت فهمیدی چی گفتی؟ لطفا یکی ترجمه کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۱:۳۰

آقایان پایداری صرفا بدلیل " ذوب در ولایت " حق دارند هر طوری که دلشان خواست اظهار نظر کنند حتی اگر این اظهار نظر ایشان " توهین به مراجع و مقدسات نظام " باشد. الله اعلم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۰۹:۱۳

از کی تا حالا عدم ارتباط با دنیا از اصول انقلابی شده؟این امت عجب رویی دارند خودشان و خانواده هایشان تو اروپا و امریکا و کانادا عشق و حال میکنند و به یک مرجع میگویند نگو با دنیا ارتباط داشته باشیم.امام هم مشکلی با رابطه اصولی و محترمانه نداشته بود حالا اینها شدن کاسه داغتر از آش!البته زمانی که یک نفر در ایران به آیت الله سیستانی جسارت کرد و خیلی چیزی نگفتن باید حساب این روز رو هم میکردند.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۰۹:۲۷

انی وی و انی تایم!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۰۹:۴۶

«آنی تایم و آنی ور» جبهه پایداری حق دارد که به هر کسی هر طوری که بخواهد توهین کند. یعنی چه در قم چه در « ونیز سوییس» و یا چه در « لووور، لوبر، لووِر...،»

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۰۹:۵۱

جریان انقلابی چیه، بگو کاسبان تحریم.... راست میگید یک رفراندوم بزارید ببینید مردم میخوان با دنیا رابطه داشته باشند یا نه.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۴:۱۹

مگه نظرمردم براشون مهم است!....

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۰:۰۹

سوال صریح بنده از جناب خضریان این است: در نظر ایشان به عنوان نماینده مردم در مجلس، آیا شان، جایگاه و کلام مرجعیت اصلح و بالاتر است، یا اصول انقلاب و اسلام انقلابی؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۰:۱۳

ژن استکبار ستیزی ظاهرا فقط شامل غرب میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۰:۲۹

مثلی است که میگوید قاشق به پسا نوبت همه می رسد آقای نماینده در حوزه اختیارات خودش نظر بدهد بهتراست تا درخصوص نظر علما دخالت کند.زمانه طوری شده که همه سیاستمدار و کارشناس نظامی ودین شده ایم وازهمه مسائل فتوا می دهیم .خدا عاقبت بخیر مان کند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۰:۴۱

پس فقر و فلاکت و عقب ماندگی مردم یعنی اصول اساسی انقلاب و اسلام انقلابی

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۱:۳۱

ببین انقلاب به چه سرنوشتی دچار شده که خضریان شارح اصول انقلاب شده!

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۲:۱۱

اقای خضریان شما به ارمانهای انقلاب واقعا پایبند بودین تاکنون ؟؟؟!!! به وعده هاییکه به مردم ساده لوح داده بودین ایا عمل کردین ؟؟؟!!!چه شده حال که یک مرجع بزرگ یک کلمه در دفاع از معیشت و سفره مردم مظلوم سخنی گفته اینچنین براشفته شدین

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۲:۴۰

ایشون فقط دستور گرفته انشاء رو بخونه نویسنده و اصل کاری کسی دیگه است.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۳:۰۲

بهتر است از حضرت امام خامنه ای ، دوستان بخواهند که خود ایشان اظهار نظر بفرمایند ، تا گمراه نشویم. در این صورت مسئولان هتک حرمت یکدیگر را نخواهم نمود.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۵:۲۵

بدو بدو تا گمراه نشدی.... وای چه چقدر خندیدم. از حرف های خود خضریان بهتر بود.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۵:۱۸

مراجع عظام تنها در مسایل دینی و احکام و فقه مرجعیت دارند نه در امور سیاسی و کشورداری. مرجعیت در امور ژئوپولتیک و امنیت ملی، تنها و تنها در حوزه رهبری است. هر چند مراجع تقلید هم همچون آحاد کشور در این امور هم حق اظهارنظر دارند ولی اگر نظر نادرستی بدهند، حق نقد سخنان غیرتخصصی آنها برای همه مردم باید محفوظ باشد.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۶:۱۴

سلام آقای صافی درست گفتن با همه کشورها که نمیشه بدشد

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۲۰:۱۸

ببخشید مثل اینکه اونا با ما قهرنا، اگه یکم فکر کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۹:۲۷

پایدارچی کاسه داغ تر از اش

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۹:۳۰

همین شماها که دیگران رو غربگرا توصیف میکنید خودتون غربگرا هستین بعدش اصلا خودت نمیدونی چی گفتی

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۲۰:۲۲

پس معنی انقلاب واقعی یعنی انزوا و قطع ارتباط با کل دنیا

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۲۰:۳۲

تو می فهمی مرجع تقلید نمی فهمه . اره هر دم بیل شده

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۰۹:۰۰

آنی تایم - آنی ور :)

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۰۹:۴۹

درود خدا بر خضریان که حقیقت رو بیان کردنند هر چقدر قابل فهم غربگرایان نیست